امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7105 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کشف ژن مبارزه با پیری/ مرگ سی سال عقب می افتد

خبرایران: محققان دانشگاه هاروارد امریکا موفق به کنترل و حذف علائم پیری در موش‌های آزمایشگاهی شده‌اند تا امید به جوانی و حیات جاودانه در انسان‌ها تقویت شود.
کشف ژن مبارزه با پیری/ مرگ سی سال عقب می افتد
به گزارش خبر ایران ، انسان ها همواره به دنبال کشف رمز طول عمر و حیات بوده اند تا نه تنها بتوانند از علائم دوران پیری بکاهند بلکه بتوانند حیات خود را جاودانه کنند. محققان امریکایی دانشگاه هاروارد مطالعه جدیدی را در این رابطه آغاز کرده اند، گویا میل انسان ها به شناسایی ژن های جوانی و کنترل علائم پیری پایانی ندارد. محققان امریکایی موفق به کنترل و توقف روند فعالیت ژن هایی در موش های آزمایشگاهی شده اند که نقش قابل توجهی در پیر شدن سلول ها و انسان ها دارند."دیوید سینکلر"، پرفسور ژنتیک این دانشگاه می گوید:" موفق به کنترل و شناسایی ژنی شده ایم که می تواند بدن را در مبارزه با پیری و کهنسالی یاری کند. اگر این ژن ها به درستی فعال شوند، می توانند تاثیر برعکسی داشته باشند و روند پیروی را به تعویق بیاندازند. محققان امیدوارند با کشف این روند در موش های آزمایشگاهی بتوانند به شناسایی و توقف ژن های پیری در انسان ها دست پیدا کنند.سلول ها هر روز با تغییرات قابل توجهی نسبت به روز پیش مواجه و به سمت پیر شدن پیش می روند. محققان امریکایی در این تحقیق موش ها را به مدت دو سال مورد بررسی قرار داده و تاثیرات فیزیولوژی در بدن آنها را در زمان های مختلف و متوالی آزمایش کردند. با شناسایی این ژن و به طور صحیح فعال کردن آن نه تنها سلول های موش ها هر روز نسبت به روز پیش دچار تغییر و دگرگونی نشدند بلکه سلول های موش ها در دوره 6 ماهه و به نسبت آزمایشات روزانه ثابت و بدون تغییر باقی ماندند. محققان معتقدند نتایج این تحقیقات شاید عمر انسان ها را تا 200 سال افزایش ندهد اما حداقل مرگ را تا 20 یا 30 سال به تعویق می اندازد و با سلامتی کامل نه حیات با بدنی بیمار و رنجور."علاوه بر آن، محققان داروهایی که علیه پیری می تازند و باعث جوان سازی می شوند را نیز مورد بررسی قرار دادند و در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که چنین داروهایی باعث عمر طولانی نمی شوند و فقط سلامتی بیشتری را به شخص می بخشند. در نهایت باید گفت، تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب