امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7107 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش؛

ایران آماده انتقال تجارب آموزشی خود به کشورهای همسایه و دوست است

خبرایران: وزیر آموزش و پرورش کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجارب ارزشمند خود در زمینه های آموزشی را در اختیار کشورهای همسایه و دوست قرار دهد.
ایران آماده انتقال تجارب آموزشی خود به کشورهای همسایه و دوست است

به گزارش خبرایران، «علی اصغر فانی» که در اجلاس بین المللی «آموزش برای توسعه پایدار یونسکو» در 'ناگویا'ی ژاپن به سر می برد، این پیشنهاد را روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس یادشده در دیدار با همتایان عراقی، عمانی و فلسطینی خود بیان کرد.

وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این دیدار گفت: نظام آموزشی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده که در صورت نیاز کشورهای دوست و همسایه، این تجارب را در اختیار آنان قرار می دهد.

وی همچنین ضمن ارائه توضیحات درباره نظام آموزشی ایران، از همتایان عراقی، عمانی و فلسطینی خود خواست با سفر به کشورمان از نزدیک با دستاوردهای آموزشی آشنا و از مراکز و پیشرفت هایی که در این زمینه کسب شده، بازدید کنند.

وزیر آموزش عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش به دلیل درگیر بودن با تنش های مختلف، با مشکلات زیادی در زمینه آموزشی روبه رو است، ابراز امیدواری کرد با حمایت کشورهای همسایه بویژه ایران، بتوان بر این مشکلات فائق آید.

وزیر آموزش عمان نیز گفت: «سلطان قابوس» پادشاه کشورش بر لزوم تغییر جدید در نظام آموزش که ارزش ها و مبانی فرهنگی و دینی را در بر داشته باشد، تاکید دارد.

وی افزود: به زودی به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند تا با دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش آشنا شود.

وزیر آموزش فلسطین نیز در این دیدار با یادآوری محدودیت ها و آسیب های که از جانب رژیم صهیونیستی متوجه مردم فلسطین به خصوص مردم غزه شده است، آن را مانع بزرگی برای پیشرفت و توسعه پایدار در کشور خود دانست.

 اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار یونسکو  از روز دوشنبه گذشته به مدت سه روز با هدف 'نقش آموزش به عنوان ابزاری برای هدایت جوامع به سمت توسعه پایدار' در شهر ناگویای ژاپن آغاز شده است.

از ایران نیز هیاتی به سرپرستی علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این اجلاس حضور دارد.

افزون بر 800 نفر از 120 کشور جهان، سازمان های مختلف بین المللی و محافل علمی در این نشست شرکت دارند.

شرکت کنندگان ضمن ارزیابی دستاوردها و چالش های موجود در پایان دهه آموزش برای توسعه پایدار که در سال 2014 پایان می یابد، در خصوص ادامه این روند پس از سال 2014 نیز گفت وگو می کنند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب