امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7115 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فرمانده ناجا خبر داد؛

اسیدپاشی در نیمه اول سال 380 مورد بوده/کاهش 30 درصدی تخلفات مأموران نیروی انتظامی / متأسفانه تاکنون موفق به دستگیری فرد اسیدپاش در حادثه اصفهان نشدیم

خبرایران: فرمانده ناجا از ارتکاب 380 مورد اسیدپاشی در شش ماهه اول سال خبر داد و گفت: هنوز موفق به دستگیری فرد اسیدپاش در اصفهان نشده ایم.
اسیدپاشی در نیمه اول سال 380 مورد بوده/کاهش 30 درصدی تخلفات مأموران نیروی انتظامی / متأسفانه تاکنون موفق به دستگیری فرد اسیدپاش در حادثه اصفهان نشدیم

به گزارش خبر ایران، سردار اسماعیل احمدی مقدم، امروز در حاشیه همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری با اشاره به کاهش تخلفات مأموران نیروی انتظامی گفت: برگزاری همایش امروز ارتقای سلامت اداری در نیروی انتظامی یکی از خواسته های مهم مردم است. نیروی انتظامی خود یک دستگاه مبارزه با فساد و جرم محسوب می شود و طبیعتا کسی که می خواهد اقدام به مبارزه با جرم کند خود باید مبرا از آلودگی ها باشد البته این امر بسیار سخت و پیچیده است و گستردگی ناجا، تنوع مأموریت ها، وجود حوزه های متعدد در نیروی انتظامی و بهره مندی از قدرتی که مأموران از آن برخوردار هستند طبیعتا می تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد و فسادآفرین باشد.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: ما تلاش کردیم یک کار سازمان یافته و به دور از شعارها و رفتارهای مقطعی انجام دهیم امسال هم تلاش ما این بود که از دانشمندان، نخبگان و پژوهشگران هم از لحاظ نظری و علمی و هم از نظر ارزیابی موقعیت ناجا از نگاه نخبگان و جامعه درخواست کمک کنیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای با یکی از موسسات علمی و دانشگاهی در راستای ارتقای سلامت اداری نیروی انتظامی خبر داد و افزود: طبق این تفاهم نامه ما در حال حاضر همه استان ها و شهرستان ها را از لحاظ سلامت اداری مورد سنجش و ارزیابی قرار دادیم.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: سازمان هایی که در سطح جهانی دارای بررسی سلامت اداری هستند بر پایه نمره 10 طبقه بندی می کنند ولی ما سنجش هایی که تاکنون در استان های کشور به عمل آوردیم نمره7/2به آنها تعلق گرفته است ولی  میانگین این عدد در شهرستان ها متفاوت می باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: تلاش ما این است که با یک تلاش سازمان یافته با فساد اداری مقابله کنیم و آثار اولیه ای را که از طریق این سنجش به دست آوردیم این است که تا پایان سال 82 کمیسیون تخلفات انضباطی ما 4200 پرونده را رسیدگی کردند که حدود 2 هزار نفر منجر به اخراج و معافیت از خدمت شدند که این عدد در سال 92 به 2100 و اخراجی ها از 2000 نفر به 1000 نفر اخراج و معاف از خدمت کاهش یافتند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما در سال جاری مبارزه جدی تری را آغاز کردیم، گفت: طبق سنجش سلامت اداری آثار مطلوبی حاصل شده است و فکر می کنیم تا پایان سال معادل 30 درصد نسبت به سال گذشته جرایم تخلفات کاهش داشته باشد. این امر به این معنا نیست که تخلفات مأموران ما صفر است بلکه این موضوع بیانگر اهتمام سازمان در مبارزه با فساد اداری می باشد.

وی با اشاره به پرونده اسیدپاشی در اصفهان خاطرنشان کرد: در طول سال انواع مختلف اسیدپاشی مانند اسیدپاشی بر روی افراد، خودرو و غیره رخ می دهد ولی حادثه اصفهان به دلیل اطلاع رسانی اصحاب رسانه کانون توجه قرار گرفت.

وی از ارتکاب 380 مورد اسیدپاشی در شش ماهه اول سال خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از این اسیدپاشی ها انتقامی و برخی هم به دلیل مشکلات روحی و روانی رخ می دهد که این افراد اغلب دستگیر می شوند ولی متأسفانه در حادثه اصفهان تاکنون موفق به دستگیری فرد اسیدپاش نشدیم.

وی با اشاره به عدم چهره نگاری فرد اسیدپاش تصریح کرد: ارایه تصویر مجرم باید توسط قاضی انجام شود شاید عدم ارایه چهره مجرم اسیدپاش اصفهان به دلیل این باشد که روش های پلیسی یا خود قاضی نیاز به انجام این کار ندیده باشد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب