امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7229 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امیری در مراسم رونمایی از سه کتاب کودک و نوجوان مطرح کرد/2؛

باید به مطالعه و کتابخوانی بچه‌ها در مدارس اهمیت داشته شود/ منتقدان با ارائه نقد و نظر ما را در بهبود کیفیت آثارمان یاری کنند

خبرایران: بهروز امیری مدیر انتشارات سیمای فرهنگ گفت: باید به مطالعه و کتابخوانی بچه‌ها در مدارس اهمیت داشته شود. البته زنگ مطالعه و کتابخوانی وجود دارد اما باید بیشتر به این مساله پرداخته شود.
باید به مطالعه و کتابخوانی بچه‌ها در مدارس اهمیت داشته شود/ منتقدان با ارائه نقد و نظر ما را در بهبود کیفیت آثارمان یاری کنند

به‌گزارش خبرنگارخبرایران ، مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب به نام‌های «آموزش صلح به کودکان»، «والدین هلی‌کوپتری» و «تغذیه برای کودکان و نوزادان» به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور« فرهاد تیمورزاده» دبیر ستاد هفته کتاب انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، «اسدالله شعبانی» شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، «بهروز امیری» مدیر انتشارات سیمای فرهنگ، «سیدعلی رضوی»، «مریم کیانفر» و جمعی از نویسندگان، مترجمان و اهالی فرهنگ و رسانه در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم «بهروز امیری» مدیرانتشارات سیمای فرهنگ اظهارداشت: انتشارات سیمای فرهنگ فعالیتش را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و خوشحالیم که امروز توانسته‌ایم در جایگاهی قرار بگیریم که تا حدودی رضایتمان را جلب کرده اما مطلوب ما نیست. این انتشارات از ابتدا فعالیتش را در حوزه کودک آغاز کرد و در میان راه به خردسالان پرداخت و بعد از آن احساس کرد باید با والدین هم ارتباطی داشته باشد.

مدیرانتشارات سیمای فرهنگ تصریح کرد: یکی از کارهایی که به‌تازگی شروع کرده‌ایم کار روی زندگی و شخصیت امام حسن (ع) است که در حوزه مقاطع مختلف سنی انجام می‌شود. دلیل انتخاب این موضوع این بود که بعد از بررسی بازار و آثار منتشرشده دیدیم که درباره این امام بزرگوار آثار چندانی تولید نشده است، لذا این موضوع را انتخاب کردیم.

امیری عنوان داشت: اهمیت مطالعه و کتابخوانی در این گروه سنی ازجمله مسایلی است که باید توسط همه اقشار مانند فیلم‌سازان و دست‌اندرکاران رسانه مورد توجه قرار گیرد. به‌عنوان‌ مثال در پس‌زمینه فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها اگر کتابخانه‌ای وجود داشته باشد و بازیگر بتواند در یک سکانس با کتاب ارتباط داشته باشد می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی مخاطب بگذارد و نشان دهد که ما همچنان مانند گذشته در پوست و خونمان کتاب و کتابخوانی جای دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در نقشه‌های معماری نیز وجود کتابخانه را به‌عنوان یک جزء جدانشدنی قرار دهیم. همچنین باید به مطالعه و کتابخوانی بچه‌ها در مدارس اهمیت داشته شود. البته زنگ مطالعه و کتابخوانی وجود دارد اما باید بیشتر به این مساله پرداخته شود.

امیری ابراز داشت: امروز در مراسمی که برای رونمایی از سه کتاب منتخب انتشارات سیمای فرهنگ برگزار شده باید بگویم که ما تلاش فراوانی کرده‌ایم که این کتاب‌ها خوب تولید شوند اما مسلماً بدون نقص نیستند و امیدواریم منتقدان با ارائه نقد و نظرهایشان ما را در بهبود کیفیت آثارمان یاری کند.

بنابراین گزارش در پایان این مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب به نام‌های «آموزش صلح به کودکان»، «والدین هلی‌کوپتری» و «تغذیه برای کودکان و نوزادان» به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی رونمایی شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب