امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7233 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سهیلا عسگری مطرح کرد؛

اصحاب فرهنگ و رسانه در جشن ملی «نماز و نیایش» حضور یابند

خبرایران: روابط عمومی انجمن سینمای جوانان از اصحاب فرهنگ و رسانه‌ کشور برای حضور و مشارکت در برگزاری ششمین جشنواره دو سالانه نماز و نیایش دعوت کرد.
اصحاب فرهنگ و رسانه در جشن ملی «نماز و نیایش» حضور یابند

به گزارش خبر ایران به نقل از انجمن سینمای جوانان ایران، سهیلا عسگری، مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، طی دعوت از اهالی رسانه برای حضور در این رویداد افزود: نماز محور اصلی اعتقادی تمام مسلمانان جهان است و در جشنواره پیش رو انتظار داریم تمامی اهالی فرهنگ و رسانه با حضور و مشارکت خود به رونق آن کمک کنند.

وی افزود: ششمین جشنواره‌ ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از پانزدهم تا هیجدهم دی‌ماه سال جاری در سه ‌شاخه‌ فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس برگزار می‌شود با توجه به استقبال هنرمندان از این رویداد مدیریت جشنواره تصمیم گرفت تا مهلت ارسال آثار تا روز هشتم آذرماه سال جاری تمدید شود.

مدیر روابط عمومی انجمن تصریح کرد: با توافقات صورت گرفته قرار است فیلم‌هایی که در جشنواره نماز و نیایش برنده جایزه می‌شوند به صورت مستقیم در بخش مسابقه سی‌و‌دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان مهمترین رویداد حوزه فیلم کوتاه حضور یابند و این جایزه علاوه بر وجوه مادی و معنوی این رویداد، برای اشاعه هر چه بیشتر تصاویر تاثیرگذار از نماز و فرهنگ نمازخوانی است و از سوی دیگر می‌تواند آثار هنرمندان این عرصه را به شکل مطلوبی در سطح جامعه معرفی کند.

در جشنواره ملی نماز و نیایش حداقل 15 جایزه به برگزیدگان خود اختصاص یاقته و به هیئت داوران این رویداد، امکان اهدای 8 جایزه دیگر داده شده است. این جوایز به ترتیب در بخش مسابقه فیلم شامل جایزه ویژه پژوهش، فیلمنامه ، پویانمایی، مستند، داستانی،  تجربی، جایزه ویژه جشنواره به بهترین فیلم، جایزه بهترین اثر 110 ثانیه‌ای، در بخش فیلمنامه شامل 4 جایزه و در بخش عکس شامل 3 جایزه می‌شود. همچنین بر اساس فراخوان جشنواره برای داوران بخش‌های سه گانه این رویداد، امکان اهدای 2 دیپلم افتخار و جایزه در بخش مسابقه فیلم ، 4 دیپلم افتخار و جایزه در بخش فیلمنامه و 2 دیپلم افتخار و جایزه در بخش عکس نیز فراهم شده  که با توجه به این جوایز امکان اهدای 23 جایزه در جشنواره فیلم نماز و نیایش وجود دارد.         

مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه بیان کرد:  چندی قبل نشست خبری این رویداد با حضور مدیرعامل انجمن، رییس جشنواره برگزار شد و مختصات این رویداد در این نشست تبیین و بر وجه ملی آن تاکید شد و فکر می‌کنم با توجه به جایگاه ارزشی شهر قم در بین مردم کشور، این شهر گزینه خوبی برای برگزاری جشنواره است و امیدوارم در کنار حرم کریمه حضرت معصومه (س) شاهد برگزاری رویدادی ارزشمند و متناسب با شان ایشان باشیم. به همین منظور از تمامی رسانه‌های کشور دعوت می‌کنیم تا در این رویداد حضور یابند.

عسکری تصریح کرد: انجمن سینمای جوان قم و مسئولان فرهنگی این شهر در حوزه سینمای جوان همواره فعال و پیشگام بوده‌اند به گونه‌ای که تاکنون دو رویداد در این شهر برگزار شده است. گردهمایی فیلمسازان و عکاسان نخستین رودیداد امسال بود که از کنار حرم حضرت معصومه(س) آغاز و به برکت ایشان در بیش از50 شهر کشور ادامه یافت و جوانان فیلمساز را گرد هم آورد. همچنین در این شهر شاهد برگزاری جشنواره استانی سینمای جوان قم بودیم که این رویداد نیز با کیفیت مطلوبی برگزار شد به همین دلیل توان و ظرفیت لازم برای برگزاری این جشنواره در استان قم وجود دارد.

وی  معرفی و اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی را یکی از تاثیرات این جشنواره دانست و افزود: گسترش فرهنگ نماز جدای از تاثیرات فردی و معنوی، می‌تواند جامعه را به سمت اخلاق مداری سوق دهند و امیدواریم جشنواره نماز و نیایش  گام موثری در راستای اشاعه نمازخوانی و فرهنگ نماز باشد.

ششمین جشنواره دو سالانه نماز و نیایش از پانزدهم تا هیجدهم دی‌ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار می‌شود. 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب