امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7237 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۷:۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

طی مراسمی در هتل اسپیناس تهران؛

صادرکنندگان برتر صنعت، معدن و تجارت استان تهران تجلیل شدند

خبرایران: 27 شرکت صادرکننده استان تهران که بیشترین حجم صادرات با ارزش افزوده بالا را داشتند تجلیل شدند.
صادرکنندگان برتر صنعت، معدن و تجارت استان تهران تجلیل شدند

به گزارش خبرنگارخبرایران، یدالله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران روز یکشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان تهران درمیان جمعی مسوولان و فعالان اقتصادی استان، در هتل اسپیناس گفت: تولید و صادرات کشور به ویژه در یکسال اخیر رشد خوبی داشته است و  میزان صادرات کالا از استان تهران به خارج از کشور در سال 92 نسبت به سال 91 از لحاظ وزنی بیش از 111 درصد و از لحاظ ارزشی به میزان 3.3 درصد افزایش داشته است.
وی درمورد کل صادرات کالا از کشور گفت: صادرات کشور در سال 92 نسبت به سال 91 روند رو به رشدی داشته و پیش بینی می شود این رقم در سال 93 نیز افزایش داشته باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به ارتقا جایگاه کسب و کار در کشور اشاره کرد و گفت: آخرین آمارها نشان می دهد وضعیت اقتصادی کشور با رشد 20 پله ای از رتبه 152 به 130 در میان کشورهای جهان رسیده است و سیاست های اجرایی خوبی در زمینه تجارت فرا مرزی در شرف انجام است از جمله با اجرای طرح پنجره واحد ورود کالا به کشور تسریع و تسهیل خواهد شد.
وی با اشاره بخشی از اجرای طرح پنجره واحد بیان داشت: به طور نمونه در استان تهران دو هزار و 200 قلم کالا از طریق سامانه اینترنتی ثبتارش توسط فعالان اقتصادی با وقف زمانی کم به دور از کاغذبازی به ثبت رسیده است.
صادقی با ابراز امیدواری گفت: طرح پنجره واحد تا اسفندماه امسال در سراسر کشور به اجرا در می آید به طوریکه از هم اکنون نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت در گمرکات کشور مستقر شده اند تا تسهیلات لازم را به بازرگانان ارائه کنند.
به گفته صادقي، نرخ رشد سرمايه گذاري در کشور افزايش يافته و البته بايد تلاش بيشتري در راستاي جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي صورت گيرد که البته همه اينها در سايه تلاش دولت، همکاري مجلس و قوه قضائيه دست يافتني شده است و ابلاغ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي کشور را به سمتي مي‌برد که بتوان اقتصاد را به شکوفايي رساند، البته براساس آخرين آمارهاي بين‌المللي رتبه ايران در زمينه بهبود فضاي کسب و کار 20 پله کاهش يافته به نحوي که اين رتبه از 152 به 132 رتبه ارتقا يافته است.
وي ادامه داد: در زمينه تجارت فرامرزي اقدامات خوبي در دولت صورت گرفته که يکي از آنها ايجاد پنجره واحد تجاري براي تبديل ورود و خروج کالا است تا صادرکننده و واردکننده از فرايند بروکراتيک و زمان‌بر نجات پيدا کرده و شرايط آسان تري را تجربه کند.
وي به رشد وزني صادرات در سال جاري اشاره و خاطرنشان کرد: البته هنوز هم براي جلوگيري از خام فروشي فرصت داريم.
وي همچنين به فرآيند انتخاب صادركننده نمونه اشاره كرد و گفت: حضور در بازارهاي بين‌المللي و ميزان ايجاد ارزش افزوده از مهم‌ترين عوامل انتخاب صادر كنندگان نمونه در اعطاي امتياز به آن ها محسوب مي‌شود.
به گفته رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، سازمان توسعه تجارت با تشكيل جلسات و كميته‌‌اي دستورالعمل هاي مربوط به انتخاب صادركنندگان برتر را تهيه كرد به طوري كه در ابتدا 53 صادركننده نمونه انتخاب شده و در نهايت از اين تعداد، 20 صادركننده نمونه برگزيده شدند.مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان تهران با حضور هاشمی استاندار تهران، حسین طلا نماینده مجلس شورای اسلامی، یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران، یدالله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و جمعی از فعالان اقتصادی روز یکشنبه در هتل اسپیناس برگزار شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب