امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7242 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس انجمن داروسازان ایران خبرداد؛

اقدامات سازمان تامین اجتماعی موجب تسهیل فعالیت 10 هزار داروخانه در کشور شده / تقدیر انجمن داروسازان ایران از دکتر سید تقی نوربخش

خبرایران: دکتر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران با تقدیر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی ، گفت : عمده مشکلات این سازمان در سنوات گذشته ناشی از ضعف مدیریت بوده است و اقدامات سازمان تأمین اجتماعی باعث تسهیل فعالیت 10 هزار داروخانه در کشور شده است .
اقدامات سازمان تامین اجتماعی موجب تسهیل فعالیت 10 هزار داروخانه در کشور شده / تقدیر انجمن داروسازان ایران از دکتر سید تقی نوربخش

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ،رئیس انجمن داروسازان ایران با اعلام این مطلب ، افزود:  حضور دکتر نوربخش در سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یک فرد متخصص و صاحب نظر در حوزه سلامت از ابتدا برای ما نوید بخش بود. عملکرد ایشان نیز به خوبی دیدگاه ما را تأیید می‌کند و اقدامات خوبی را در راستای بهبود عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در دست اقدام دارند که برای ما که عرضه کننده خدمات به بیمه‌شدگان هستیم باعث امیدواری است.

وی با تأکید بر اینکه مراکز طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی برای خدمت به بیمه‌شدگان در کنار این سازمان هستند و خود را جدای از تأمین‌اجتماعی نمی‌دانند، ادامه داد: ما در زمان بروز کمبودها و ضعف‌ها نیز برای خدمت به بیماران تلاش کرده‌ایم و با توجه به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در تأمین‌اجتماعی امیدواریم روابط مطلوب ایجاد شده روند ارتقاء و بهبود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر شرایط پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در وضعیت مناسبی قرار دارد و سعی ما این است که فاصله 2 ماهه پرداخت‌ها را حفظ کنیم.

دکتر سیدتقی نوربخش اظهار داشت: برای برقراری تعامل صحیح با مراکز طرف قرارداد در مرحله اول باید مطالبات این مراکز به موقع و منظم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی است، افزود: جبران معوقات در این بخش از ابتدا در دستور کار قرار گرفت و در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت‌ها به شرایط مناسب رسید. در حال حاضر دغدغه‌ای در مورد پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد نداریم و البته باید مکانیزمی برای پایدار شدن پرداخت‌ها ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه رفع مشکلات مربوط به کسورات مراکز طرف قرارداد را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید برای کاهش کسورات مراکز طرف قرارداد تلاش کنیم و عملکرد دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی به نحوی باشد که کسورات به حداقل ممکن برسد.

دکتر نوربخش با بیان اینکه اجرایی شدن برنامه کارت هوشمند سلامت، به صورت جدی در سازمان تأمین‌اجتماعی دنبال می‌شود و یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان است؛ گفت: در صورت اجرای این برنامه موضوع کسورات مراکز درمانی که بخش قابل توجهی از آن مربوط به خط خوردگی نسخ است، برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: با اقدامات اصولی که در رابطه با کارت هوشمند سلامت در دست انجام است، امکان پرداخت سریعتر مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: تا آن زمان بایستی در ارتباط با داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک طرف قرار داد همکاری بیشتری انجام شود تا کسورات به حداقل برسد. سخت گیری بیش از حد در این زمینه نتیجه مطلوبی برای این سازمان نخواهد داشت و به رابطه حسنه با مراکز طرف قرار داد آسیب می‌رساند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی مراکز طرف قرارداد این سازمان را از جمله شرکای اجتماعی برشمرد که به نیابت از سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی می‌کنند و باید بهترین تعامل و همکاری با این مجموعه ایجاد شود.

دکتر نوربخش حمایت از تولید داخلی و خودکفایی در حوزه دارو را از دیگر مسائل دارای اهمیت برشمرد که این امر با همکاری همه اجزای نظام تولید و عرضه دارو در کشور قابل انجام است و مدیریت مصرف و پرهیز از مصرف نامناسب دارو با همکاری این مجموعه باید مورد توجه قرار گیرد.

سایر اعضای انجمن داروسازان ایران نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی پرداختند و نقطه نظرات و پیشنهاداتی را برای ارتقاء خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در مراکز طرف قرارداد مطرح کردند.

در پایان این جلسه لوح تقدیر انجمن داروسازان ایران به پاس خدمات و تلاش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در پیشبرد بهینه امور داروئی و درمانی به دکتر نوربخش اهدا شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب