امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7247 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عزم مدیریت شهری منطقه 10 برای تحقق شعار «انسان سالم، محور توسعه پایدار»

خبرایران : همایش «دیابت و مشارکت های اجتماعی» با حضور رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران، سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، مسئولین اجرایی و اعضای کانون های دیابت منطقه در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی و هنری شهید حبیب غنی پور برگزار شد.
عزم مدیریت شهری منطقه 10 برای تحقق شعار «انسان سالم، محور توسعه پایدار»

به گزارش خبرایران ، رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به ضرورت تبیین برنامه های سلامت محور گفت: رویکرد مدیریت شهری علاوه بر مسئولیت های محوله و زیباسازی شهر، تامین سلامت شهروندان و کاربران شهر است که از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است و در مقوله درمان به حوزه های متولی امر برمی گردد.

وی با بیان این که محور توسعه پایدار، انسان سالم است و در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد افزود: نتایج آمار سنجش عدالت حاکی از وجود 13 درصد دیابتی در بین شهروندان است و این سونامی پیش بینی شده در آینده نزدیک گریبان گیر سلامت شهروندان می شود که این امر ضرورت برنامه ریزی جدی و اطلاع رسانی و آموزش در حد وسیع را تبیین می کند.

قهرمانی افزود: دیابت به عنوان یک بیماری خاموش و غیر قابل درمان منشا "نارسایی های قلب و عروق، بینایی، کلیه، عدم التیام زخم ها و... است و مدیریت و کنترل آن مستلزم ارتقا آگاهی و سطح دانش شهروندان و تغییر رفتار و نگرش در این حوزه است.

وی در ادامه با بیان این که عوامل رشد این بیماری مانند کم تحرکی، که ناشی از پیشرفت تکنولوزی است در شهر تهران مهیا است بر مراقبت از رفتارهای تغذیه ای، کاهش استرس، تحرک و ورزش، ایجاد حساسیت، پیشگیری از چاقی و مصرف دخانیات تاکید کرد.

در ادامه سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با تاکید بر اهمیت ضرورت پیشگیری از بیماری دیابت گفت: حفظ سلامت شهروندان و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و افزایش آگاهی‌های عمومی درخصوص بیماری ها در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس اداره سلامت منطقه با هدف ارايه خدمات اجتماعي سلامت محور، آموزش همگاني، فرهنگ سازي‌ و اطلاع‌رساني درخصوص پيشگيري از بيماري ديابت، تمهيدات و برنامه‌هاي گوناگوني را با تاکيد بر بهره‌گيري از مشارکت داوطلبانه شهروندان به صورت محله اي در دست اجرا دارد.

حسینی با تاکید بر انجام ورزش و پیاده روی و استفاده از تغذیه مناسب برای کنترل دیابت و پیشگیری از آن خاطر نشان کرد: نصب وسایل ورزشی در تمام بوستان های سطح منطقه و راه اندازی ایستگاه های تندرستی، برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در سرای محلات، برگزاری جشنواره های غذای سالم برای الگو سازی مناسب غذا از اقداماتی است که منطقه برای حفظ سلامت شهروندان اجرا کرده است و خانواده ها نیز می توانند با رعایت نکات تغذیه ای بهینه و استفاده از غذاهای خانگی و عواملی که کنترل آن به خود افراد بر می گردد نقش موثری در پیشگیری از بروز بیماری ها داشته باشند.

گفتنی است در ادامه این برنامه علاوه بر سخنرانی دکتر منشادی متخصص غدد و هیئت علمی دانشگاه ناجا پیرامون علل و عوامل بروز بیماری دیابت و راه های پیشگیری از آن، برنامه تواشیح و مداحی برگزار شد و در ادامه از دبیران کانون های دیابت منطقه تجلیل به عمل آمد همچنین در حاشیه این مراسم از شرکت کنندگان تست قند خون به عمل آمد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب