امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7396 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حمید رسایی:

منتظر بودیم روحانی دیشب از ما عذرخواهی کند / توافق انجام شد اما کارخانه‌ها پلمپ و گرانی بیشتر شد

خبرایران :نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مذاکرات وین گفت: نمی‌دانیم در مذاکرات وین چه توافقی شده که طرف آمریکایی از آن راضی است.
منتظر بودیم روحانی دیشب از ما عذرخواهی کند / توافق انجام شد اما کارخانه‌ها پلمپ و گرانی بیشتر شد
حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به سالگرد توافق ژنو گفت: سال گذشته وقتی خبر توافق ژنو اعلام شده عده‌ای به دلیل خوشبینی به آمریکا آن را جشن گرفتند و آقای روحانی نیز در نامه‌ای به رهبر انقلاب اعلام کرده که طرف‌های غربی حقوق هسته‌ای و غنی‌سازی در ایران را پذیرفته و سازمان تحریم‌ها در حال شکسته شدن است.

وی ادامه داد: اما هنوز جوهر توافق ژنو خشک نشده بود که آمریکایی‌ها هم حق غنی‌سازی ایران را منکر شدند و هم مسئله برداشته شدن تحریم‌ها را و اظهارات مسئولان ایرانی را برای مصرف داخلی عنوان کردند؛ در مقابل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران نیز اظهارات مقامات آمریکایی را برای مصرف داخلی عنوان کردند.
رسایی عدم توافق نهایی در وین را نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی خواند و افزود: عدم توافق در وین حرف تازه‌ای نبود و همه چیز به توافق سال گذشته در ژنو بازمی‌گردد که ما اعتراض داشتیم که چرا موارد این توافق محرمانه است و امروز هم نمی‌دانیم چه چیزی در وین توافق شده که آمریکایی‌ها از آن راضی‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک سال از قرار دادن کلید خوش‌بینی آقای روحانی در قفل آمریکا می‌گذرد و ما دیدیم که کلید خوش‌بینی آمریکا شکست و طبیعی بود که این کلید بشکند.
رسایی تصریح کرد: توافق ژنو انجام شد که چرخ کارخانه‌ها بچرخد، گرانی‌ها کم شود و توهین‌ها به ملت ایران تمام شود ولی پس از این توافق 100 مورد تحریم جدید داشتیم، کارخانه‌ها پلمپ شد و گرانی بیشتر شد.وی با بیان اینکه آمریکا ثابت کرده که به دنبال صلح نیست اظهار داشت: رهبری سال گذشته و دو هفته پیش از توافق ژنو فرمودند که من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم و البته در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‌کنم.
رسایی خطاب به رئیس‌جمهور و با تاکید براینکه ما موفقیت آقای روحانی را موفقیت ایران و شکست ایشان را شکست ایران می‌دانیم تصریح کرد: انتقاد ما به خوش‌بینی شما به غرب است و دلیل آن اعتماد به کدخدا به جای اعتماد به خدای کدخداست.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ما تشکر می‌کنیم که بعد از عقب‌نشینی در توافق ژنو در مذاکرات وین دقت بیشتری به خرج داده شد.وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره منتقدان طی یک سال گذشته افزود: آقای روحانی طی یک سال گذشته منتقدین خود را بی‌سواد و ترسو خواند و ما را به جهنم حواله داد و ما منتظر بودیم که شب گذشته در نطق تلویزیونی از منتقدین عذرخواهی شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب