امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 74 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارتباطات خبر داد:

هدف دولت پس از مهار تورم ایجاد اشتغال است

خبر ایران: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: یک راه حل صدمه ندیدن از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی این است که بتوانیم در داخل کشور شبکه اجتماعی سالم داشته باشیم و در این راستا از هفته آینده در شبکه‌های اجتماعی داخلی فعال خواهم شد.
هدف دولت پس از مهار تورم ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرایران ، محمود واعظی در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه الکامپ اظهارداشت: مقام معظم رهبری همواره در عرصه فضای مجازی پیشتاز بودند و فرمان تشکیل شورای عالی فضای مجازی و پیوست حکم تشکیل این شورا مؤید این امر است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات افزود: طبق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، ایران در سال 1404 کشوری توسعه یافته با جایگاه اول علمی و اقتصادی در منطقه بود اما اکنون حدود 7 سال از آغاز سند چشم‌انداز می‌گذرد و هنوز از سند بسیار عقب هستیم اما بسیار امیدوارم که بتوانیم با هم این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

واعظی گفت: در برنامه‌های آینده وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درصدد هستیم 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم که از این مبلغ 25 درصد را وزارت ارتباطات باید سرمایه‌گذاری کند که در زیرساخت سرمایه‌گذاری خواهد شد و 75 درصد باقیمانده را باید بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد: در وزارت ارتباطات به هیچ وجه به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه معتقدیم باید وزارت ارتباطات، زیر ساخت را محیا کند و بخش خصوصی خدمات ارائه دهد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور بیکاری‌ است که حوزه ICT می‌تواند در اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری کشور کمک بسیاری باشد و هدف دولت پس از مهار تورم ایجاد اشتغال است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین در خصوصی شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌های مثبت و ضعف دارد و در کنار نقاط مثبت باید آموزه‌هایی در ایرانی‌ها پرورش داده شود تا از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی صدمه نبینند.

وی گفت: یک راه حل این است که در داخل کشور شبکه‌های اجتماعی سالم داشته باشیم که از هفته آینده خودم حضورم را در شبکه‌های اجتماعی داخلی آغاز خواهم کرد تا دیگران نیز در شبکه‌های اجتماعی داخلی فعال شوند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب