امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7423 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛

جایگاه و نقش موثر پایانه های مرزی جاده ای در توسعه ترانزیت کالا و آسایش مسافران

خبرایران : معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئتی ازپایانه مرزی جاده ای دوغارون در استان خراسان رضوی بازدید کرد .
جایگاه و نقش موثر پایانه های مرزی جاده ای در توسعه ترانزیت کالا و آسایش مسافران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این بازدید با اشاره به موقعیت مناسب پایانه مرزی دوغارون در قلمرو جمهوری اسلامی ایران در محل مرز مشترک با کشور افغانستان اظهار داشت : با توجه به حجم تردد و ترانزیت این مرز با کشور همسایه افغانستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تلاش نموده است تا شرایط سالن تجاری پایانه را به نحو شایسته توسعه و تجهیز نماید تا امر عبور و مرور تسهیل گردد و امکانات لازم برای تردد کنندگان فراهم آید .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از همکاری دستگاه ها و سازمان های مستقر در این پایانه تقدیر و تشکر نمود .

وی پایانه مرزی دوغارون را به لحاظ آمار ترانزیت در کشور پنجمین مرز فعال برشمرد و افزود : این مرز همچنین دومین رتبه آمار صادرات را در بین سایر پایانه های مرزی جاده ای دارا بوده و از آمار تردد قابل ملاحظه ای برخوردار است  ، به همین جهت طرح گسترش سالن تجاری و محوطه این مرز در دستور کار سازمان قرار دارد .

مهندس کشاورزیان ضمن تاکید بر برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه های مرزی جهت فراهم آوردن تسهیلات سفرهای مسافرانی که از مرزهای زمینی تردد می نمایند گفت :براساس سیاست  و برنامه های سازمان تمامی پایانه مرزهای جاده ای که مسافرت های زمینی از آنها انجام میگردد تلاش گردیده است تا امکانات و تجهیزات لازم فراهم آمده ضمن اینکه این محل و مکان ها به عنوان دروازه های ورودی کشور محسوب می گردند و طرح توسعه و بهسازی آن تعداد از پایانه ها که باقیمانده است جزء طرحهای عمرانی سازمان می باشد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه حضور در منطقه از محل و سایت سالن مسافربری پایانه مرزی دوغارون بازدید و تاکید کرد : دستور لازم جهت پیگیری اقدام لازم نسبت به طرح ساخت و توسعه  سالن جدید مسافری در این مرز را صادر نموده است و اقدامات زود بازده و فوری چون بهسازی وضعیت محوطه و مسیرهای ورود و خروج انجام خواهد شد.

 بر اساس این گزارش در ادامه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی ، نشست  و جلسه ای با اعضاءی انجمن صنفی تشکلهای حمل و نقل بین المللی استان برگزار گردید .

مهندس کشاورزیان در این جلسه ، جایگاه بخش خصوصی و تشکلهای بخش صنفی شرکتها ی حمل و نقل بین المللی را به عنوان همراهان دولت و حاکمیت دانست و افزود : در حال حاضرتعامل و همکاری بسیار خوبی بین مجموعه دست اندرکاران ترانزیت به ویژه انجمن صنفی و شرکتهای حمل و نقلی برقرار است و دست یابی به ارتقاء و تعالی این بخش تنهابا همفکری و همراهی یکدیگر قابل حصول است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همواره از این امادگی برخوردار بود و از طرح های جدید استقبال می نماید .

اشاره می نماید در این جلسه رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی و تنی چند از مدیران شرکتها نقطه نظرات خود را پیرامون فعالیت های ترانزیتی در استان مطرح نمودند .

اضافه میگردد در این سفر مدیران کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی ، دفتر فنی و امور پیمانها ، دفتر ریاست سازمان و مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان رضوی و جمعی از مقامات محلی مهندس کشاورزیان را همراهی می کردند .   

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب