امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7424 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ورود ناوگان جديد راهداري زمستاني به استانهاي سردسير در آستانه فصل زمستان

خبرایران : با حضور معاون وزير راه و شهرسازي بخشي از ناوگان جديد راهداري زمستاني شامل كاميون‌هاي مورد استفاده در نمك‌پاشي و برف‌روبي جاده‌ها به ادارات كل راه و شهرسازي استانهاي سردسير اعزام شدند.
ورود ناوگان جديد راهداري زمستاني به استانهاي سردسير در آستانه فصل زمستان

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان، در بازديد از مراحل خط توليد سايپاديزل با اعلام اين مطلب افزود: با هدف نوسازي ناوگان راهداري كشور، در اين مرحله چهل دستگاه كاميون توليد داخل كشور كه قابليت نصب دستگاه نمك‌پاش و برف‌روب را دارد در آستانه فصل بارندگي به استان‌هاي سردسير كشور جهت انجام عمليات راهداري زمستاني تحويل داده شد و ادامه استفاده از تجهيزات و وسايل مدرن در راهداري كشور را جهت انجام هرچه بهتر عمليات نگهداري از راهها و ايجاد آسايش مسافران جزء برنامه‌هاي اصلي سازمان مي‌باشد.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي يكي از مباحث بسيار مهم در نوسازي ناوگان را كاهش مصرف سوخت ذكر كرد و گفت: موتورهاي نسل جديد در مقايسه با موتورهاي نسل قديم از مصرف سوخت كمتري برخوردارند، به همين دليل قانونگذار در قانون بودجه سال جاري به وزارت نفت اختيار قانوني داده است تا بتواند در پروژه‌هايي كه در زمينه مصرف سوخت صرفه‌جويي دارند از جمله نوسازي ناوگان، مشاركت و همكاري كند.

وي با بيان اينكه اين تبصره به عنوان يك تبصره دائمي در مجلس شوراي اسلامي مطرح است، ابراز اميدواري كرد با تصويب اين تبصره در مجلس، به عنوان يك قانون دائمي و هميشگي ماندگار شود.

مهندس كشاورزيان خاطرنشان كرد: در همين راستا سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بهينه‌سازي و نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده‌اي را در دستور كار دارد و مذاكرات اوليه با شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت انجام شده است كه در حال حاضر اين طرح مراحل تصويب خود را در وزارت نفت مي‌گذراند و پس از تصويب در شوراي اقتصاد، وارد عمليات اجرايي مي‌شود.

وي با بيان اينكه محاسبات نشان مي‌دهد نوسازي ناوگان، صرفه‌جويي خوبي در پي خواهد داشت، تصريح كرد: ميزان كاهش مصرف در مورد كشنده‌ها بسيار قابل ملاحظه بوده ضمن اينكه شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت پذيرفته‌ است صرفه‌جويي پنج سال اول را به صورت يارانه سوخت يا پرداخت اوليه بپردازد.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به ظرفيت بالاي توليد ناوگان سنگين در كشور گفت: ركوردهاي قبلي در كشور نشان مي‌دهد ظرفيت توليد 50 هزار دستگاه انواع كاميون در كشور وجود دارد، اما اعمال برخي سياست‌ها و مديريت‌ها باعث شده در سال‌هاي گذشته شاهد افت جدي توليد در كشور باشيم. به همين دليل در قانون برنامه پيش‌بيني شده است واردات كاميون‌ كمتر از سه سال مجاز اعلام شود كه شركت‌ها هم اخيراً از اين مصوبه قانوني استفاده مي‌كنند.

وي افزود: اعتقاد بر اين است كه در كوتاه‌مدت با توجه به نياز كشور و وجود 125 هزار دستگاه كاميون بالاي 25 سال كه بايد نوسازي شوند، تضادي بين اين دو مصوبه مبني بر مصوبه واردات و توليد داخل وجود ندارد.

مهندس كشاورزيان با اشاره به ظرفيت بالا و مناسب سازندگان داخلي و توان مهندسي قابل توجه ابراز اميدواري كرد شرايط كشور كه در حال ورود به يك وضعيت مطلوب مي‌باشد كارخانه‌ها انشاءا.... مطابق ظرفيت خود دستگاه توليد كنند. در كنار آن نيز بحث واردات به عنوان ابزاري براي ارتقاي كيفيت، چه در زمينه خودروهاي سواري و چه در زمينه خودروهاي سنگين مطرح است و دولت‌ نيز تلاش مي‌كند با ابزار تعرفه‌اي از توليد داخل حمايت كند.

شايان ذكر است، عبدالهاشم حسن‌نيا معاون راهداري و جمعي از مديران سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كه مهندس داود كشاورزيان را همراهي مي‌كردند، از بخش‌هاي مختلف خط توليد شركت سايپاديزل بازديد كردند.        

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب