امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7536 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دستگیری «ح.ب» قبل از عزیمت به خارج /اتهـام امنیتی معـاون قالیباف چیست؟

خبرایران :«ح.ب» از معاونان محمدباقر قالیباف - شهردار تهران - در حالی که قصد عزیمت به خارج از کشور را داشته، در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر شده است. این خبر را سخنگوی دستگاه قضایی، روز گذشته تایید کرد.
دستگیری «ح.ب» قبل از عزیمت به خارج /اتهـام امنیتی معـاون قالیباف چیست؟

پیش از تایید خبر این بازداشت از سوی سخنگوی قوه قضاییه، احمد حکیمی‌پور - عضو شورای شهر تهران - روز سه‌شنبه (27آبان)   از قالیباف خواست تا درباره بازداشت یکی از مدیران خود به اعضای شورا توضیح دهد. محمد صلاحی - معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری تهران - نیز در واکنش به اظهارات حکیمی‌پور، بازداشت این مدیر شهر‌داری را بنا به «دلایل شخصی» عنوان کرده و گفته بود که بازداشت «ح.ب» هیچ ارتباطی با مسائل کاری نداشته است.

اما ماجرا از چه قرار است؟ گفته می‌شود این فرد طی هماهنگی با افرادی در خارج از کشور، اطلاعات و آی‌پی‌های دوربین‌های سطح شهر تهران را برای استفاده در خارج از کشور در دسترس گذاشته است. بر اساس اطلاعات به دست‌ آمده، «اسپانیا» به عنوان مقصد دریافت این تصاویر مطرح شده است؛ موضوعی که مشخص شدن نام کشور تولیدکننده این دوربین‌ها می‌تواند به رد یا تایید آن کمک کند. همچنین روز دوشنبه، یک مسئول سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و یکی از معاونان «ح.ب» برای ارائه توضیحاتی در مورد این پرونده احضار شده‌اند. دفتر «ح.ب» نیز پس از دستگیری او پلمب شده اما این دفتر در حال حاضر با هماهنگی باز شده است. او با فردی به نام «ع.الف» که سال 84 کشور را ترک کرده بود، همکاری می‌کرده است.این مدیر ارشد شهرداری علاوه بر این اتهام امنیتی، به اختلاس نیز متهم است. نام او در اختلاس یکی از شرکت‌های وابسته به راه‌آهن مطرح است. «ح.ب» با یکی از اعضای ارشد سابق این شرکت در سال 91 عضو شورای حمل و نقل همگانی بوده است. او در قبال یکی از پارکینگ‌های عمومی شمال تهران نیز زمینی در خیابان فرشته دریافت کرده است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب