امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 755 تاریخ انتشار: شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پرده برداری از 16 فیلم ایرانی بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر

خبرايران: شانزده فیلم حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند که مطابق با پیش بینی ها، آثاری از ابراهیم حاتمی کیا، رخشان بی اعتماد، مسعود کیمیایی و احمدرضا درویش به عنوان مهم ترین آثار حاضر در این لیست، بیش از پیش به چشم می آید.
پرده برداری از 16 فیلم ایرانی بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرايران ، شانزده فیلم ایرانی پذیرفته شده بخش مسابقه سینمای ایران و نگاه نو سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در نخستین جلسه جمع بندی هیات انتخاب به جشنواره فیلم فجر راه یافته اند؛ آثاری که به نظر می‌رسد اعلام رسمی‌شان پس از تایید هیات بازبینی وزارت فرهنگ و ارشاد صورت پذیرفته و در واقع حضورشان روی پرده جشنواره بین المللی فیلم فجر را می‌بایست قطعی تصور کرد.

هرچند درباره برخی فیلم‌های حاضر در بخش فیلم اولی‌ها یا همان «نگاه نو» حرف‌ و حدیث‌های بسیاری مطرح است اما آنچه با اطمینان می‌توان گفت، حضور آثار جدی چون «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا، «رستاخیز» اثر مهم احمدرضا درویش، «قصه‌ها»ی رخشان بنی اعتماد و البته «همه چیز برای فروش» امیرحسین ثقفی است. ثقفی با فیلم «مرگ کسب و کار من است» نشان داد آثار ریشه داری را از او شاهد خواهیم بود اما فیلم دومش به بهانه ای همچون خشن بودن، مجوز حضور به جشنواره سی و یکم را دریافت نکرد و این اثر در اکران نیز قرار نگرفت تا جشنواره سی و دوم فرابرسد.فیلم «گذشته» رخشان بنی اعتماد نیز با برچسب‌هایی که توسط برخی جریانات به این اثر الصاق کردند و دوباره در آستانه جشنواره در حال تکرارش هستند، در وضعیت معلقی به سر می برد و حالا با رفع تعلیق فیلم، فرصت نمایشش در جشنواره سی و دوم فراهم آمده است. ظاهراً این اثر به نسبت برخی از آثار پیشین خانم کارگردان از کیفیت پایین تری برخوردار است اما تعداد بالای کاراکترها و بازیگران مشهوری که در آن نقش آفرینی می‌کنند و البته مجموعه حملاتی که از سوی یک جریان خاص متوجه این اثر شده و ظاهراً قرار نیست متوقف شود، می‌تواند این اثر را در جشنواره و همچنین در گیشه به شدت مورد توجه قرار دهد.در این میان از «تمشک» به کارگردانی سامان سالور نیز نمی‌توان غافل شد که در لوکیشنی در شمال کشور ضبط شده و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که باز هم شاهد یک بازی متفاوت از مهران احمدی در این اثر خواهیم بود. «متروپل» مسعود کیمیایی با بیم و امیدهای فراوانی همراه شده و مشخص نیست این هندوانه دربسته چه رنگی باشد! کش و قوس‌های فراوانی که در طول ساخت این اثر وجود داشته و همچنین کستینگ این اثر، هر ناظری را به صبر دعوت می‌کند.محمدمهدی عسگرپور با فیلم «مهمان داریم» به جشنواره فیلم فجر بازگشته تا در دوره‌ای که احتمالاَ جواد شمقدری و دوستانش سری به کاخ جشنواره نخواهند زد، کاملاً تغییر مختصات سینمای ایران را بتوان حس کرد؛ تغییر مختصاتی که البته در حد انتظار نبوده اما اگر آن را تنها یک «شروع» تعبیر کرد، می‌تواند برای سینمای ایران امیدبخش باشد. از «ملبورن» نیما جاویدی هم غافل نشوید که احتمالاً فیلم خوبی است!

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب