امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7572 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حضور وندی شرمن در کنگره برای جلوگیری از تحریم ایران؛

سوزان رایس: تحریم جدید احمقانه است

خبر ایران : وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا با حضور در کنگره آمریکا تلاش کرد کنگره را از تحریم جدید ایران بازدارد.
سوزان رایس: تحریم جدید احمقانه است
خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: بسیاری از اعضای کنگره که در این جلسه شرمن به سؤالات آنها پاسخ داد خواهان افزایش فشارها علیه ایران هستند.دیپلمات های آمریکایی تلاش می کنند کنگره را به خودداری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران قانع کند. در همین چارچوب وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران، با حضور در کنگره، تلاش کرد قانونگذارن آمریکایی را به عدم تصویب تحریم  جدید علیه ایران قانع سازد.
ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: در این جلسه به طور جدی به اعضای کنگره گفتیم که چرا الان زمان برای اعمال مجازات های (تحریم های) جدید علیه ایران مناسب نیستسخنگوی وزارت خارجه آمریکا  قبلا درباره جلسه شرمن در کنگره گفته بود: وندی شرمن دلایل محکمی را برای اعضای کنگره ارائه خواهد کرد تا به آنها خواهد گفت که چرا هم اکنون زمان برای تصویب مجازات های (تحریم های) جدید علیه ایران نیست.وی افزود: در جلسات علنی و غیرعلنی این موضوع را همه سطوح توضیح خواهیم داد زیرا به این موضوع ایمان داریم. هم اکنون، زمان برای تحریم های جدید علیه ایران مناسب نیست.
رایس: تحریم جدید ایران، احمقانه است
همزمان "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا هم از هر گونه تحریم جدید علیه ایران انتقاد کرد.او در نشستی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی که توسط روزنامه وال استریت ژورنال برگزار شده بود گفت: تحریم جدید علیه ایران در وضعیت فعلی، احمقانه است.سوزان رایس ادامه داد: اگر آمریکا به صورت یکجانبه مجازات های (تحریم های) جدید علیه ایران اعمال کند این یعنی اینکه ما مذاکرات هسته ای را نابود کرده ایم، گروه 1+5 چند پاره خواهد شد و جامعه بین الملل، آمریکا و نه ایران را مسؤول نابودی مذاکرات خواهد دانستدو عضو تندروی کنگره آمریکا یعنی روبرت منندیز (دموکرات) و مارک کرک (جمهوری خواه) از یک سال پیش (دسامبر 2013 ) طرحی را برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران ارائه کرده بودند اما این طرح به دلیل تلاش های کاخ سفید، متوقف شده و در کنگره مطرح نشده است. این طرح مورد حمایت 60 نفر از 100 سناتور مجلس سنای آمریکاست.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب