امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7591 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رییس جمهور؛

عهد ما با شما شکستنی نیست/ لازم نیست عده‌ای تازه به دوران رسیده اینقدر «دل‌نگران» انقلاب باشند

خبر ایران : رییس جمهور با بیان‌ این‌که امروز روزی نیست که با صاحبان نفوذ سر و سری داشته باشیم و از آنها رأی اعتمادی بگیریم تاکید کرد: دولت از خط و راه خود نسبت به دانشگاه‌ها بازگشت نخواهد داشت.
عهد ما با شما شکستنی نیست/ لازم نیست عده‌ای تازه به دوران رسیده اینقدر «دل‌نگران» انقلاب باشند

به گزارش خبر ایران ، حجت‌الاسلام  حسن روحانی در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با بیان این‌که در دوره‌ای عده‌ای بودند و هنوز نیز هستند که شاید جنبش دانشجویی را باور نکرده بودند و اگر هم می‌دیدند، از سر نفرت روی بر می‌تافتند اظهار کرد: امروز روزگاری است که کسی جنبش دانشجویی را منکر نمی‌شود ؛گرچه برخی می‌خواهند این جنبش را به فضایی خاص منحصر کنند، اما اساس این جنبش حرکتی مستمر بوده و خواهد بود. روحانی با بیان این‌که جنبش دانشجویی از لحاظ پیوستگی یکی حرکت دائمی است، خاطرنشان کرد: در نهضت اسلامی دانشگاه جزو پیشتازان بوده است. دانشگاه از سال 42 در کنار روحانیت حضور داشته و همان زمانی که بزرگان روحانیت در زندان رفتند، بزرگانی از دانشگاه نیز مثل بازرگان به زندان رفتند. همان دورانی که در مساجد سخنان انقلابی توسط بزرگان روحانی بیان می‌شد در دانشگاه نیز امثال طالقانی، شریعتی، مطهری، بهشتی و مفتح به صحنه آمدند و در برابر استعمار و مزدوران آنها مقاومت کردند. دانشگاه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز پیشتاز بوده است.

روحانی همچنین اظهار کرد: دانشجو باید منتقد،‌دیده‌بان و ناظر باشد. اگر نگذاشتند دانشجو انتقاد کند، لااقل نسبت به دولت انتقاد کند. دیوار دولت فعلا" از همه کوتاه‌تر است. هر کسی به هر بهانه‌ای از گوجه فرنگی گرفته تا مسائل هسته‌ای دولت را نقد می‌کند. دولت به انتقاد دلسوزانه و شرافتمندانه افتخار می‌کند، زیرا بدون نقد ما نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. انتقاد، علم و پژوهش دو روی یک سکه هستند. وی در ادامه با بیان این‌که دانشجو باید به دنبال پیشرفت علمی باشد، خاطرنشان کرد: با این وجود دانشجو باید نسبت به مسائل جامعه نیز حساس باشد و احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشد. دانشجو در پی حکمرانی و تصرف میز قدرت نیست، بلکه دانشجو بهترین منتقد پرنشاط دولت است. حاکمیت نیز به نقد نیاز دارد. پیامبر (ص) و امام علی (ع) نیز از انتقاد استقبال می‌کردند.

وی همچنین با اشاره به اعتماد نمایندگان مجلس به محمد فرهادی به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی وزیر علوم در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: خط و راهی که دولت یازدهم تاکنون نسبت به دانشگاه‌ها داشته است یکی است و هیچ‌گاه از آنها بازگشت نخواهد کرد و وزیر علوم جدید نیز ادامه دهنده راه و مسیر عزیزان پیش خود در دولت یازدهم خواهد بود. رئیس جمهور اضافه کرد: امروز همان راهی را ادامه می‌دهد که بنا بود میلی منفرد آن را ادمه دهد و نگذاشتند؛ بنا بود دکتر توفیقی ادامه دهد و نگذاشتند؛ دکتر فرجی دانا آمد و این راه را بر عهده گرفت ، اما ادامه راه برای وی ممکن نشد و همان راه را دکتر نجفی ادامه داد؛ همان راهی را که قرار بود دکتر نیلی احمدآبادی و دکتر دانش آشتیانی ادامه دهند.روحانی در ادامه خطاب به دانشجویان با تأکید بر این‌که راه و مسیر ما همانی است که از روز نخست به شما وعده دادیم، گفت: عهد ما با شما شکستنی نیست.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب