امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7627 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی خبرداد؛

2400 مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه سراسر کشور راه اندازی شده است

خبرایران: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ایجاد 2400 مرکز قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه سراسر کشور گفت: دربیشتر مناسبت‌های مذهبی برنامه های فرهنگی مختلفی در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.
2400 مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه سراسر کشور راه اندازی شده است
به گزارش خبرایران از ستاد خبری هفته وقف حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به طرح جامع سامان‌دهی موقوفات در سراسر کشور اظهار کرد: بر این اساس و با کار و تلاش همه کارکنان و مدیران، بیش از 500 وقف نامه را جمع آوری، اسکن و آرشیو کرده ایم تا دقیقا بر اساس نیات واقفان عمل شود.
وی افزود: عواید موقوفات در طول یک سال گذشته برای موارد مختلفی همچون 24 هزار مورد کمک به خانواده‌های نیازمند، 9700 مورد کمک به بیماران، اعزام 1280 نفر به مشهد مقدس و اعزام 200 نفر به عتبات عالیات هزینه شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از دیگر موارد مصرف عواید موقوفات عام می توان به تعمیر، ساخت و کمک به حوزه‌های علمیه در حدود 19 میلیارد تومان اشاره کرد گفت: علاوه بر این 22 میلیارد و 400 میلیون تومان مساعدت برای برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در کنار کمک به 3083 مورد کمک به هیئت‌های مذهبی هم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: اعزام روحانیون به بقاع متبرکه در قالب خیمه‌های معرفت نیز 417 مورد بوده است.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود دو هزار وقف توسط مردم به ثبت رسیده است خاطرنشان کرد: ارزش این موقوفات نیز بالا بوده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال جاری یک میلیون و 400 هزار نفر در مسابقات مختلف قرآنی اوقاف شرکت کرده‌اند گفت: در سال 90 که رهبر معظم انقلاب خواستار افزایش تعداد حافظان قرآن شدند، سازمان اوقاف تصمیم گرفت طی چهار سال یک میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کند.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از هزار نفر از طلاب در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم شرکت کردند.
محمدی با اشاره به دایر کردن 2400 مرکز قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه سراسر کشور عنوان کرد: در مناسبت‌های مذهبی هم مجالسی در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از چاپ و انتشار کتابچه‌هایی با موضوع حضرت زهرا(س)، خطبه غدیر و ... در مناسبت‌های گوناگون گفت: کتابچه‌ای هم با عنوان «سبک زندگی حسینی» در شمارگان 200 هزار نسخه چاپ شده و همین تعداد را هم برای کتابچه خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید داشتیم.
وی به عمران و آبادانی بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف، بزرگداشت مقام امامزادگان است که در شهرهای مختلف برگزار شده و تاثیر خوبی در رونق بقاع متبرکه داشته است و علاوه بر این طرح جامعی برای عمران و نوسازی ابنیه امامزادگان تهیه کرده‌ایم که در سال جاری 1300 بقعه در دست اقدام هستند.
محمدی بیان کرد: در طول چند سال اخیر اقدامات عمرانی در 3700 بقعه متبرکه صورت گرفته یا در حال انجام است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال 20 میلیارد تومان از محل بودجه‌های دولتی برای کمک به مساجد در نظر گرفته شد گفت: احداث، تکمیل و تعمیر مساجد در این طرح انجام شده است.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب