امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7629 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهراعلام کرد؛

بایداز تکنولوژی در راستای فرهنگ سازی استفاده کنیم/ با ورود حجت السلام شهاب مرادی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جوان گرایی صورت گرفت/ ۳۰ فیلم برای جشنواره فیلم شهر انتخاب می‌شود

خبرایران: سیاوش حقیقی دبیرپنجمین جشنواره فیلم شهربه جوان گرایی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اشاره کرد وگفت: با ورود حجت السلام مرادی جوان گرایی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صورت گرفت و خوشحالم که نسل سوم شروع به کار کرده است.
بایداز تکنولوژی در راستای فرهنگ سازی استفاده کنیم/ با ورود حجت السلام شهاب مرادی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جوان گرایی صورت گرفت/ ۳۰ فیلم برای جشنواره فیلم شهر انتخاب می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری پنجمین جشنواره «فیلم شهر» با حضور «سیاوش حقیقی» دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر ، «امیر عبدالحسینی» معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اصحاب رسانه در فرهنگسرای تهران با شعار «تهران؛ شهر مهربانی» برگزار و دراین نشست خبری «امیر عبدالحسینی» معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: در همین جا باید از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حجت السلام شهاب مرادی تشکر و قدردانی کنم چرا که تاکید داشتند هنر باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و هنری مد نظر ما است که حرفه‌ای باشد و مخاطب را بشناسد و در این راستا باید از خُبرگان استفاده کنیم. این دوره از جشنواره قراراست با رویکرد سبک زنگی ایرانی اسلامی و هویت ملی جشنواره را برگزار کنیم. این دو نگاه رویکرد اصلی جشنواره خواهد بود.

عبدالحسینی در خصوص با موضوعات فیلم‌ها در جشنواره فیلم شهر گفت: موضوعاتی از قبیل اشاعه فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه صبر میان شهروندان، گسترش نشانه‌ها و نماد‌های فرهنگ اسلامی، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب‌های آن در اولویت ما هستند.

وی با عنوان این مطلب که شهرداری تهران در شاخه‌های مختلف فرهنگی هنری فعالیت داشته است گفت: شهرداری تهران در شاخه‌های گوناگون فرهنگی هنری فعالیت داشته است و تلاش دارد تا در این زمینه بتواند تاثیر گذار باشد. جشنواره هنرهای تجسمی شهر، ادبی شهر، و جشنواره تا‌تر شهر از همین دست هستند و قرار است که پنجمین دوره جشنواره فیلم شهر را برگزار کنیم. یکی از تاکید‌های رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهاب مرادی ایتن است که جشنواره‌ها باید تخصصی ادامه یابند. بسیار دقت داریم که با اتمام جشنواه اهداف مانیز به باد فراموشی سپرده نشود. این مسئله خود آسیبی بزرگ است که باید برسی شود در حقیقت ما باید از فرصت‌های جشنواره برای بهرمندی خودمان استفاده کنیم.

عبدالحسینی با شاره به تاثیر سینما در حفظ سنت‌ها گفت: اگر در ایران مکتب‌هایی مانند هرات، شیراز، اصفهان و.. نبودند خیلی از آداب و رسوم ما تا به امروز به ما منتقل نمی‌شد. سینمایی که هویت آداب و رسوم را حفظ کرده و آن‌ها را به دوران بعد منتقل می‌کند ارزشمند است.

درادامه این نشست خبری«سیاوش حقیقی» دبیر جشنواره به جوان گرایی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اشاره کرد و اظهارداشت: با ورود حجت السلام شهاب مرادی جوان گرایی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صورت گرفت. خوشحال هستم که نسل سوم شروع به کار کرده است. همانطور که گفته شد یکی از شعار‌های اصلی ما در این جشنواره مهربانی است که البته این روز‌ها شاید به دلیل زندگی آپارتمانی و مشغله‌ها کمرنگ‌تر دیده می‌شود. رفاه جامعه ایرانی بالا رفته است اما در سایر بخش‌های فرهنگی ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی عنوان داشت: با برنامه ریزی‌های بلند مدتی که برخی از شهرهای بزرگ‌تر دنیا برای خودشان داشته‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که تا چند سال آینده چیزی به عنوان تلویزیون باقی نخواهد ماند و تمام مردم بیش از هر چیزی به تلفن‌های همراه خود برای برقراری ارتباط روی خواهند آورد. ما نباید از این روند عقب بیافتیم ما بایداز تکنولوژی در راستای فرهنگ سازی استفاده کنیم و با این روش به مردم خط بدهیم.

حقیقی با مثالی درخصوص فرهنگ سازی ادامه داد: زمانی که شهردار تهران محمد باقر قالیباف در نیروی انتظامی بودند در عرض پنج ماه با کمک نیروهای فرهنگی و رسانه‌ای بستند کمربندایمنی را برای تمام رانندگان به امر بدیهی تبدیل نمودند درنتیجه می‌توان در این راستا حرکت کرد.

وی به دبیران پیشین این جشنواره اشاره کرد و گفت: در ادامه باید اشاره‌ای داشته باشم به دبیران دوره‌های پیشین که برای برقراری جشنواره فیلم شهر تلاش کرده‌اند. علیرضا سجادپور، ایرج تقی‌پور، علیرضا رضا داد، ‌ابراهیم داروغه زادهافرادی بودند که با تلاش‌‌هایشان باعث شدند تا جشنواره فیلم شهر بزرگ جلوه نماید.

  حقیقی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره گفت: پنجمین جشنواره فیلم شهر در بخشهایی همچون مسابقه سینمای ایران شامل فیلمهای بلند سینمایی، فیلم‌های بلند داستانی ویدیویی، ‌مستند نیمه بلند، ‌فیلم کوتاه، طرح اولیه فیلمنامه سینمایی، مسابقه اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینما، سینمای بین الملل به شکل رقابتی و در بخش آثار مستند بلند و قدس وغزه به شکل جنبی و غیر رقابتی برگزار می‌شود. در بخش فیلم‌های سینمایی فیلم‌هایی که به نمایش در نیامده‌اند به صورت جداگانه بررسی می‌شوند و فیلم‌هایی که اکران شده وبه نمایش در آمده‌اند به صورت جداگانه‌ای بررسی می‌شوند و در ‌‌نهایت از بین هر دو گروه هیات انتخاب ۳۰ فیلم را انتخاب می‌کند.

بنابراین گزارش، در پایان مدیران پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر به این ترتیب احکام خود را دریافت کردند:

مقصود جباری/ مدیر اجرایی، مسعود احمدیان/ مدیر برنامه ریزی، یزدان عشیری/ مدیر روابط عمومی، سیمون سیمونیان/ مدیر ارزیابی و دبیرخانه، کامران ملکی/ مدیر تشریفات، کورش پیرو/ مدیر اقلام تبلیغی و اطلاع رسانی، محمدهادی آخوندی/ مدیر مستندسازی، افشین اسدزاده/ مدیر پشتیابی فنی نمایش، حجت الاسلام والسلمین سیدکاظم علوی مشاور دبیر در امور اجرایی

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب