امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7633 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پيام رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئی به مناسبت يازدهمين سالروز تأسيس

خبرایران : سالروز تاسيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي مقارن با ايامي است كه ماندگارترين واقعه عالم در آن رقم خورده است؛ اربعين امامي كه پس از هزار و ۴۰۰ سال، هنوز طنين پيامش در اعصار مختلف جاري است، اميد كه پيرو راستين رسالتش باشيم.
پيام رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئی به مناسبت يازدهمين سالروز تأسيس

به خبرایران، رگولاتوري كشور در يازدهمين سال تاسيس خود، تجربه‌هاي نويي را پشت سر  مي‌گذراند، تجربياتي كه بخشي از آن، اجبار عصر حاضر است؛ عصري كه در آن "ارتباطات و فناوري اطلاعات" سكاندار توسعه است و با سرعت روزافزونش، الزام‌هايي را براي تصميم‌سازان و فعالان اين حوزه ايجاد مي‌كند. الزاماتي كه بايد با آن همراه شويم و با استفاده از تجربيات نهادهاي بين‌المللي، ظرفيت‌هاي توليدي، علمي - پژوهشي و توانمنديهاي كارشناسي داخلي، عرصه‌هاي نويني از فعاليت را به منصه ظهور برسانيم تا فضاي رقابتي سالم را در ميان فعالان اين عرصه ايجاد كرده و زمينه توسعه ICT را در سراسر كشور فراهم كنيم؛ همه آنچه كه در يكسال گذشته نيز در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي بدان اهتمام داشته‌ايم.

نقش بي‌بديل سرويسهاي پهن باند در رشد اقتصادي و ايجاد اشتغال، زمينه اقدام در حوزه پهن باند موبايل را با اعطاي پروانه ارتقاي شبكه‌هاي تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر فراهم كرد و اين راهبرد، در حوزه پهن باند ثابت با بازنگري در پروانه‌هاي فعلي و حذف محدوديت فناوري در آنها دنبال مي‌شود.

اصلاح مقررات در حوزه پست براي ايجاد زمينه ورود اپراتورهاي جديد پستي و تكميل طرح همكدسازي در سراسر كشور در كنار اقداماتي چون رومينگ ملي با هدف استفاده بهينه از زيرساخت‌ها و گسترش پوشش تلفن همراه، گسترش خدمات عمومي الزامي (USO) در مناطق روستائي و محروم در راستاي عدالت اجتماعي در دسترسي به خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات و ايجاد زمينه براي ورود اپراتورهاي مجازي تلفن همراه (MVNO) به منظور تقويت فضاي رقابتي سالم و به تبع آن افزايش كيفيت و كاهش قيمت خدمات در حوزه ICT، در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي رقم خورد و سير تغييرات و تجربه‌هاي برآمده از عمل نشان داد كه بدون نقشه راه و با رويكرد و ساختار قبلي، گام نهادن در عرصه‌هاي نو ICT، دشوار است، از اين رو آغاز تدوين سند راهبردي رگولاتوري به عنوان يكي ديگر از اولويت‌ها، جامه عمل پوشيد.

مهمترين اقدامات يكسال گذشته را شايد بتوان در همين چند عنوان خلاصه كرد، اما بر اهل فن و مردان عرصه عمل پوشيده نيست كه تحقق همه اينها جز با مطالعات كارشناسي، همفكري و تعامل تمامي بازيگران اين حوزه تحقق نمي‌يافت.

رگولاتوري يک دهه را پشت سر گذاشته، با آزمون‌هاي بسيار و حوزه عملي كه، هرچه پيشتر مي‌رويم گسترده‌تر مي‌شود و در لايه‌هاي پنهان زندگي جاي مي‌گيرد. هر چند در ميانه راهيم؛ اما به پشتوانه حمايت نهادهاي قانونگذار، دلسوزي مسئولان، همراهي اپراتورها و فعالان عرصه ICT ، همت و پشتكار مديران و كارشناسان سازمان، در مسير ايجاد توسعه در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور گام نهاده‌ايم.

يازدهمين سالروز تأسيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي را به تمامي كساني كه در اين همراهي، سهمي داشته‌اند بخصوص همكاران خود در سازمان تبريك مي‌گويم و از تلاشهاي بي‌دريغشان سپاسگزاري مي‌كنم، به اين اميد كه پس از اين در دست‌يابي به چشم‌اندازهاي روشن آينده در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، گامهايمان بلندتر باشد و استوارتر.

علي اصغر عميديان

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب