امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7639 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بزرگترین سفر زیارتی جهان به روایت رسانه‌های غربی

خبر ایران : حضور میلیونی مسلمانان شیعه که با جان و دل در راه رسیدن به کشور عراق و کربلا برای برگزاری مراسم روز اربعین هستند،‌ واکنش رسانه‌های غربی را برانگیخته است.
بزرگترین سفر زیارتی جهان به روایت رسانه‌های غربی
روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" در گزارشی به حضور گسترده مسلمانانی پرداخته که به هر قیمت خود را به شهر کربلا در 62 مایلی جنوب غربی بغداد می‌رسانند تا در مراسم بزرگ روز اربعین در دوازدهم دسامبر شرکت کنند و از این حرکت به عنوان بزرگترین سفر زیارتی جهان یاد می‌کند.
این نشریه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: اربعین در واقع چهلمین روز پس از واقعه عاشوراست و مسلمانان آئین مذهبی شهادت حضرت امام حسین(ع)، نوه پیامبر حضرت محمد(ص) در سال 680 میلادی را در این روز مقدس برگزار می‌کنند. امسال نیز همانند سال گذشته که 20 میلیون نفر از 40 کشور جهان به کربلا رفتند، تعداد کثیری از مسلمانان راهی این سفر مذهبی شده‌اند.
«
بیزنس تایمز» آمریکا نیز با اشاره به علاقه حیرت‌انگیز مسلمانان برای رساندن خود به کربلا برای روز مقدس اربعین نوشت: با وجود آنکه سال گذشته شبه‌نظامیان تروریست با بمب‌گذاری انتحاری موجب کشته شدن ده‌ها زائر در مراسم روز اربعین شدند، اما امسال نیز جمعیت میلیونی به سوی کربلا روانه شده است.
«
سید مهدی المدرسی»، پروفسور الهیات درباره تجربه حضور خود در این رویداد مذهبی در «هافینگتون پست» نوشت: روز اربعین شلوغ و پرهمهمه و در عین حال صلح‌آمیز است. موجی از مردان، زنان و کودکان غالبا سیاه‌پوش افق چشمان شما را کاملا در بر می‌گیرند. جمعیت چنان بزرگ است که صدها مایل عبور و مرور دچار احتلال می‌شود و در این میان برخی زائران ترجیح می‌دهند فاصله 425 مایلی از بصره و کربلا را پیاده طی کنند و برای این کار مجبور خواهند بود بیش از دو هفته در روزهای سوزان و شب‌های استخوان‌سوز پیاده‌روی کنند.وی اظهار کرد: اربعین را باید از چندین جنبه در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد‌، بزرگترین اجتماع سالانه‌، بیشترین تعداد افرادی که بصورت مجانی اطعام می‌شوند،‌ بزرگترین گروه افراد داوطلب که در خدمت یک رویداد هستند و البته هر لحظه جانشان تهدید می‌شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب