امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7697 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران در خبرنگاران مطرح کرد؛

اوضاع بحرانی ابتلا به پوکی استخوان در کشور/ 75 کیلو گرم سرانه مصرف فرآورده های لبنی در ایران برای هر نفر/ کمتر بودن عمر استخوان ها و دندانهای مردم ایران از متوسط جهان

خبرایران : مهندس احمد جریان مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران گفت: آمارهای تکان دهنده حاکی از اوضاع بحرانی در بروز شکستگی های ناشی از پوکی استخوان در کشور است و پوکی استخوان که از آن بعنوان قاتل خاموش یاد می شود ؛ غالبا در سنین بالا بروز پیدا می کند در حالیکه زمینه های ایجاد آن ناشی از عادات غذایی نادرست و مصرف اندک فرآورده های لبنی در دوران کودکی و نوجوانی است .
اوضاع بحرانی ابتلا به پوکی استخوان در کشور/ 75 کیلو گرم سرانه مصرف فرآورده های لبنی در ایران برای هر نفر/ کمتر بودن عمر استخوان ها و دندانهای مردم ایران از متوسط جهان

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی صنایع شیر ایران پگاه، یکشنبه 15 آذرماه ، خبرنگاران حوزه خبرگزاریها و نشریات کثیر الانتشار طی نشستی خبری با مهندس جریان مدیر عامل پگاه تهران، از شرکت بازدید کردند . خبرنگاران برای آشنایی بیشتر از کم و کیف تولید مواد لبنی در شرکت پگاه تهران حضور یافته و ضمن بازدید از بخش های مختلف در نشستی صمیمانه با مهندس احمد جریان مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران سوالات خود را مطرح نمودند.

در ابتدا موسوی مدیر روابط عمومی پگاه تهران ، ضمن خیر مقدم به حاضرین ، نقش خبرنگاران در اعتلای فرهنگ تغذیه جامعه را بسیار حیاتی توصیف نموده و افزود هنوز حوزه خبری ما به آمار تاسف بار میزان ابتلای جامعه به بیماری پوکی استخوان ( مرگ خاموش ) حساس نیست و به تبع آن جامعه نیز توجه چندانی آن ندارد که امیدوایم این نگرش اصلاح گردد .

در ادامه مهندس احمد جریان ، ضمن اشاره به تاریخچه شرکت ، شیر پاستوریزه پگاه تهران را قدیمی ترین شرکت لبنی در کشور معرفی نمود و گفت : پگاه تهران با نیم قرن تجربه یکی از کارخانه های تحت پوشش شرکت صنایع شیر ایران می باشد . وی افزود : پگاه تهران در سال 1333 در پاسخ به نیاز کشور به تولید صنعتی شیر ، راه اندازی و در سال 1336 با ظرفیت 45 تن در روز به بهره برداری رسید .

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران اضافه کرد : این شرکت افتخار دارد اکنون در عرصه تولید و فرآوری روزانه 700 تن شیر خام را فرآوری و با مجموعه ای از کارخانه های شهید صائمی ، طلوع ، کارخانه محصولات پودری ، شیرخشک و کارخانه محصولات استریل ؛ بیش از 74 نوع محصول را فرآوری و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید . سن ابتلا به پوکی استخوان در ایران حدود 40ـ 35 سال و در کشورهای اروپایی حدود 70 سال است .

در ادامه مهندس تاجیک سفیر سلامت پگاه تهران از اوضاع بحرانی کمبود مصرف فرآورده های لبنی در کشور خبر داد و گفت : سرانه مصرف فرآورده های لبنی در ایران برای هر فرد 75 کیلو گرم و در اروپا برای هر فرد این عدد به 350 تا 500 کیلوگرم در سال می باشد.

وی عدم مصرف شیر را در جامعه باعث بروز آمارهای تکان دهنده در مبتلایان به پوکی استخوان عنوان کرد و اظهارداشت : آمارهای تکان دهنده حاکی از اوضاع بحرانی در بروز شکستگی های ناشی از پوکی استخوان در کشور است  و پوکی استخوان که از آن بعنوان قاتل خاموش یاد می شود ؛ غالبا در سنین بالا بروز پیدا می کند در حالیکه زمینه های ایجاد آن ناشی از عادات غذایی نادرست و مصرف اندک فرآورده های لبنی در دوران کودکی و نوجوانی است . به گفته ایشان ، سن ابتلا به پوکی استخوان در ایران حدود 40ـ 35 سال و در کشورهای اروپایی حدود 70 سال است . بنابراین متاسفانه عمر استخوان ها و دندانهای مردم کشورمان از متوسط جهان ، کمتر است .

مهندس تاجیک یادآور شد : همانطور که می دانید 90 درصد مردم ایران دارای کمبود دریافت کلسیم و ویتامین ب2 در بدن هستند ومصرف لبنیات باعث افزایش رشد ، هوش ، قدرت فراگیری توان کار ، طول عمر و سلامتی جسم شده همچنین شیر ارزانترین راه تامین پروتئین حیوانی در کشور می باشد .

وی در پایان گفت : پوکی استخوان تنها به علت مصرف پایین فرآورده های شیری در کشور ایجاد شده است ، بنابراین هر ایرانی می تواند به عنوان یک سفیر سلامت با پیشگیری از این بیماریها باعث شادابی ، سلامتی و طول عمر خود و اطرافیانش گردد.

در پایان خبرنگاران از خطوط تولید شرکت بازدید نموده و از نزدیک با فرآوری شیر و محصولات شیری آشناشدند .

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب