امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7702 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در آستانه هشتمین جشنواره عكس «ما می توانیم» ؛

صارمی: تبلیغ جشنواره به غرور ملی منجر خواهد شد

خبرایران : یكی از عكاسان برجسته كشور معتقد است كه تبلیغات جشنواره در ابعاد گسترده تر باعث می شود تا مردم بیشتری در روند افتخارات دانشمندان این كشور قرار بگیرند كه این خود به غرور ملی منجر می شود.
صارمی: تبلیغ جشنواره به غرور ملی منجر خواهد شد

به گزارش خبرایران از حوزه هنری، علیرضا كریمی صارمی داور چند دوره جشنواره سراسری عكس «ما می توانیم»، موضوعی برگزار شدن جشنواره را از محاسن آن دانست و خاطرنشان كرد: «ما می توانیم» به صورت تخصصی و منحصر به نشان دادن پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از دریچه دوربین عكاسان توجه دارد. در ایران جشنواره هایی هستند كه بخشی از فراخوان خود را به این موضوع اختصاص داده اند ولی این كه رویكرد اصلی و توجه ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشند باید بگویم اینچنین نیست.  

مدرس عكاسی دانشكده خبر متذكر شد: در ایران با تعویض مدیریت شاهد حذف یا تغییر در نحوۀ برگزاری جشنواره هستیم ولی «ما می توانیم» چون از ابتدا با رویكرد ثابتی فراخوان خود را منتشر كرد. این تغییرات در نحوۀ برگزاری آن خللی وارد نكرده است و تاكنون كه به هشتمین دورۀ برگزاری جشنواره نزدیك می شویم، شاهد استقبال مضاعف تری از آن هستیم.

كریمی صارمی با بیان این كه عكاسی از توانایی ها و كارآفرینی افراد در ابعاد كوچك تر در نشان دادن این موضوع مؤثر است، عنوان كرد: به تصویر درآوردن ابعاد كوچك تری از توانمندی ها در كشور به ایجاد انگیزه در افراد كمك می كند ولی نكته ای كه عكاسان باید مدنظر قرار دهند رسیدن به بیان قدرتمند، رعایت تكنیك و ایجاد جذابیت های بصری در عكاسی از سوژه هاست كه  می تواند ملاك ارزیابی یك اثر قرار بگیرد.

وی حضور تیم داوری ثابت را در نزدیك شدن انتخاب ها مفید ارزیابی و عنوان كرد: یكی از دلایل انتخاب ثابت داوران توسط مدیریت پیشین خانه عكاسان شناخت جامع و كافی افراد در انتخاب آثار بود. همچنین چند دوره داوری این جشنواره در شناخت موضوع و نوع نگاه افراد به انتخاب شایسته تر آثار كمك كرده است.

مدیر عكس انجمن سینمای جوانان ایران درخصوص انتخاب بعضی از آثار كه جنبۀ موضوعی آن نسبت به تكنیك قوی تر است، گفت: در بعضی از مكان ها شرایط عكاسی برای همگان مهیا نیست و عكاسان آن مجموعه كه شاید خیلی نیز در زمینه عكاسی از تبحر برخوردار نیستند در جشنواره شركت می كنند. هیئت داوران نیز به خاطر خاص بودن عكس با اكثریت آرا، اثر را برای نمایش انتخاب می كند.

صارمی در پایان اظهار داشت: تبلیغات جشنواره در ابعاد گسترده تر باعث می شود تا مردم بیشتری در روند افتخارات دانشمندان این كشور قرار بگیرند كه این خود به غرور ملی منجر می شود

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب