امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7705 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پرده عشاق در فرهنگسرای بهمن پایان یافت؛

تجليل از پيرغلام روشندل اهل بيت (ع)

خبرایران : ویژه برنامه «پرده عشاق»، آخرین پرده ازحکایت عاشقان و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) را با تجلیل از حاج اصغر زنجانی مداح اهل بیت(ع) درفرهنگسرای بهمن روایت کرد.
تجليل از پيرغلام روشندل اهل بيت (ع)

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن؛ هجدهمین برنامه و شب پایانی آیین تجلیل از مفاخر حسینی شامگاه سه شنبه 18 آذر ماه با حضور مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی، حسن بیادی عضوسابق شورای اسلامی شهر تهران، عزت ا... خان محمدی فرماندار شمیرانات، مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان ایران، امیرعبد الحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران غلامرضا حسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هادی آشتیانی دبیر ویژه برنامه "پرده عشاق"، عبدالرضا هلالی، نادر جوادی و مصطفی برماسی از مادحین  اهل بیت(ع)، مهدی اقدم نژادشاعرآئینی به همراه شماری از عاشقان امام حسین(ع) در فرهنگسرای بهمن برگزار ‌شد.

مراسم با تلاوت قرآن کریم و ادای تکریم به سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای حسن سلطانی مجری فرهیخته سیمای جمهوری اسلامی آغاز شد .

در ابتدای مراسم عباس قنبری رئیس فرهنگسرای بهمن ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین گفت: به حول و قوه الهی ویژه برنامه پرده عشاق امسال دومین اجرای پیاپی را با موفقیت وکیفیت مطلوب تر از سال قبل پشت سرگذاشته و فرهنگسرای بهمن افتخار میزبانی برگزاری آیین پایانی و تجلیل از پیرغلام ذاکر اهل بیت(ع) حاج اصغر زنجانی پدر بزرگوار دوشهید، را دارد.

سپس حسن بیادی عضو سابق شورای شهر تهران گفت: ستایشگران و مداحان اهل بیت(ع) ملوانان کشتی نجات حسینی هستند که ناخدایشان امام حسین(ع) است. این روزها دل های همه حسینی است و هیچ چیز مثل یاد امام حسین(ع) نمی تواند شما را به خدا نزدیکتر کند. راه به خدا رسیدن از مسیر امام حسین(ع) است.

 وی اضافه کرد: شیخ حسین انصاری ازآیت الله العظمی خوانساری نقل می کرد به آیت الله خوانساری گفتند"چرا قبل ازالله اکبر و تکبیر در نماز صلی الله علیک یا أباعبدالله(ع) می گوید ایشان گفتند اگر امام حسین(ع) نبود هیچ دینی نبود. بنی امیه قصدشان این بودکه همه بت پرست شوند و اصلا دینی نباشد، اما امام حسین(ع) همه دین را حفظ کرد.

بیادی افزود: دراین هزار و اندی سال بعد از عاشورا طاغوتها آمدند اما مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) این ملوانان کشنی نجات نگذاشتند این چراغ خاموش شود و این کشتی غرق شود. آنهایی که ظلم کردند و امام حسین(ع) و یارانش را کشتند خدا لعنتشان کند، اما سختی برای کسانی است که ساکت نشسته بودند. باید بر علیه طاغوت فریاد کرد و هیچ فریادی با یاد و نام امام حسین(ع) میسر نمی شود. کسانی که در برابر عاشورا بی تفاوت هستند و گفتند به ما مربوط نیست؛ این ها ملعون تر ازهمه هستند. ولی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) این ملوانان کشتی نجات حسین(ع) ساکت ننشسته و این فریاد رسا را ادامه داده اند. صدای حاج اصغر، انسان را به سمت خدا می برد.

او با اینکه پدر دو شهید بزرگوار است  و نابینا نیز هست برای جبهه رفتن نه نگفت ...

در ادامه این برنامه مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تجلیل از نام آوران عرصه مداحی امام حسین(ع) و پیرغلامان عاشورایی وظیفه ای است که آنهایی که این فرهنگ را به ما منتقل کردند نامشان را زنده نگاه می داریم و لذا نام حسین(ع) زنده است و زنده می ماند.

رحماندوست ادامه داد: بعد از نابودی صدام در عراق شاهد راهپیمایی وتجمع میلیونی زائرین امام حسین(ع) در روز اربعین هستیم. وهابی ها هر چقدر سعی کردند که بگویند امام حسین(ع) از حکومت خروج کرد وکشتنش واجب شد و امام (ع) را یک شورشی معرفی کنند نتوانستند.راه پیمایی عظیم روز اربعین و مراسم شیرخوارگان حسینی در دنیا نشان از عزت و عظمت هر روزه امام حسین(ع) دارد.

وی خاطرنشان کرد: درهیئات نظام پهلوی زمانی که نامی از یزید و امام حسین(ع) برده می شد مردم می دانستند که منظور چیست و یزید و حسین زمانه چه کسانی هستند.

آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان زنجان هم طي سخنراني گفت: اين مجلس به عنوان نکوداشت و تجلیل از پیر غلام حسینی دربان ملک و پاسبان سید الشهدا و همشهری با صفای ماست. شمه ای از خوبی ها و اخلاص و صفای حاج اصغر را شنیدیم و در اینجا گفته شد. هنوز ساعتها جا دارد که باز گفته شود. هیئات ما نه بدون منبر برگزار می شوند و نه بدون منبر به پایان می رسند. اوج هیئت پای منبر است. در مجالس، حاج اصغر وقتی مداحی می کند و تمام می شود چند دقیقه ای باید بگذرد تا کسی که بالای منبر است و هم حاضرین جلسه آرام بگیرند تا دعا خوانده شود و مراسم پایان پذیرد. زیرا شوری که او به مجلس می دهد آدم را از خود در می آورد.

وی افزود: دوستان گفتند صدای حاج اصغر دلنشین نیست اما باید گفت آنچه مداحی او را دلنشین می کند صفا و صداقت اوست. گنجینه ای را تا اینجا آورده و آن گنج پایان ناپذیری است. عشق حسین(ع) همه زندگی او را به خودش اختصاص داده دست تقدیر الهی است که "حاج اصغر به جز حسین(ع) نبیند و جز حسین(ع) نگوید" این مطالب مبالغه نیست. گفته شد که بسیاری نمی دانند که حاج اصغر پدر شهید است.

امام جمعه استان زنجان یادآورشد: وقتی یک روز با یکی از دوستان که صدای خوبی داشت به دیدن حاج اصغر رفتیم او شروع کرد از "ناصر"(پسر حاج اصغر) خواندن اما حاج اصغر بر آشفت و گفت" برای من ازعلی اکبر بخوان"

 وی افزود: حاج سید احمدآقا تعریف می کرد از موقعی که برادرم مصطفی شهید شد امام(ره) گریه نکرده است قرار شد حاج اصغر را خدمت امام(ره) ببریم و امام را به گریه اندازد. زیرا امام به صدای حاج اصغر علاقه داشت. اما حاج اصغر هرقدر از حاج مصطفی(ره) خواند امام خمینی (ره) گریه نکردند تا اینکه حاج اصغر گفت "صلی الله علیک یا أباعبدالله(ع) "یکدفعه شانه های امام(ره) شروع کرد به  لرزیدن و اشک ازچشمانشان جاری شد.

حجت الاسلام علی خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: همه کلام حاج اصغر سوز است حاج اصغر سوزش آتش می زند اینکه در همه مجالس می درخشد برای این است که جز رثای امام حسین(ع) حرف دیگری ندارد.

در پایان این مراسم عبدالرضا هلالی با مقدمه ای برای شور آفرینی  و مداحي حاج اصغر زنجانی زمینه سازی کرد که شور خاصی تمام فضای این محفل را گرفت و احساس و شور و اشتیاق این دلسوخته امام حسین(ع) را به نمایش گذاشت .

گفتنی است؛ اهدای لوح و تندیس ویژه برنامه "پرده عشاق" و تابلوی حرم نورانی حضرت امام رضا(ع) به حاج اصغر زنجانی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و گرفتن عکس یادگاری بخش پایانی ویژه برنامه تجلیل از مفاخر حسینی پایتخت بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب