امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7734 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان:

جشنواره فیلم «بمانی» 3 تا 5 دی ماه برگزار می‌شود

خبرایران: جشنواره فیلم بمانی با همکاری شبکه مستند صدا و سیما از 3 تا 5 دی ماه در مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.
جشنواره فیلم «بمانی» 3 تا 5 دی ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرایران مرتضی رمضانی، مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه "بمانی" نشان‌دهنده توانایی تشکل‌های غیر دولتی است و اثبات می کند در هر زمانی که به سرمایه های اجتماعی اعتماد شود، نتیجه خوبی حاصل می‌شود.

مدیرکل دفتر مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد ادامه داد: این جشنواره از يك طرف برای فیلمسازان جوان کشور فرصتی مغتنمی است که به شکل هنرمندانه، ظرفیتهای غنی فرهنگی و هنری کشورمان را برای آحاد جامعه ارائه کنند  و از طرف دیگر بیانگر توسعه اعتماد میان سازمان میراث فرهنگی و مردم است.

رمضانی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه بمانی محفلی برای معرفی قابلیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابعاد ملی است، اضافه کرد: این جشنواره بستری مناسب برای عرضه فیلم سازانی است که آثارشان مفهوم فرهنگ ایرانی- اسلامی را ترویج می کند و همچنین عرصه‌ای برای پدیدآوردن انگیزه و امید در فیلم سازان جوان و آینده سازان سینمای حرفه ای است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور مجامع با اعلام این خبر که جشنواره فیلم بمانی از روز چهارشنبه 3 تا جمعه 5 دی ماه در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران برگزار می‌شود، ادامه داد: در هر سانس 6 فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

رمضانی افزود: از 287 فیلمی که در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، 30 فیلم با نظر هیات داوران به جشنواره فیلم بمانی راه یافته است.

وی اضافه کرد: 5 فیلم برگزیده جشنواره با توجه به شاخص‌های فنی و شاخص‌های موضوعی توسط کارشناسان حوزه سینما و صاحب‌نظران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز اختتامیه معرفی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مجامع همچنین از برگزاری نمایشگاهی با محوریت سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: جشنواره فیلم بمانی با همکاری شبکه مستند صدا و سیما برگزار می‌شود و تمامی فیلم‌های راه یافته به این جشنواره در این شبکه به نمایش در خواهد آمد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب