امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7745 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبرداد؛

افزودن ٣ دستگاه به ناوگان عملیاتی ملی حفاری

خبرایران : معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از افزوده شدن سه دستگاه حفاری به ناوگان عملیاتی این شرکت تا پایان امسال خبر داد و گفت: دستگاه حفاری ٣٩ فتح هم اکنون در گمرک است.
افزودن ٣ دستگاه به ناوگان عملیاتی ملی حفاری

 به گزارش خبرایران از شانا، مهران مکوندی از برنامه ریزی برای افزوده شدن ٦ دستگاه حفاری خشکی (٣٩، ٧٢، ٧٣، ٩٤، ٩٥ و ٣٠ فتح) به ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران خبر داد و گفت: از این میان دستگاه های حفاری، راه اندازی دستگاه های ٣٩، ٩٤ و ٧٢ فتح تا پایان امسال قطعی است.

وی با بیان این که دستگاه حفاری ٣٩ فتح هم اکنون در گمرک است و به زودی وارد کشور می شود، افزود: دستگاه ٧٢ فتح از سوی متخصصان جهاد دانشگاهی داخلی سازی شده است. این دستگاه های حفاری با قدرت ٢٠٠٠ اسب بخار به سیستم گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، سیستم مدیریت پسماند (برای جلوگیری از انتشار آلودگی و حفاظت از محیط زیست) و همچنین سیستم کنترل جامدات مجهز هستند.

تجهیز ٩ دستگاه حفاری به سیستم مدیریت پسماند

وی از خرید ٦ مجموعه کامل سیستم مدیریت پسماند (Waste Management System)، از یک شرکت معتبر خارجی خبر داد و گفت: هم اکنون ٢ مورد از این تجهیزات در حال انتقال به میدان آزادگان جنوبی برای نصب روی دستگاه حفاری است.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، مکوندی با اشاره به این که سه مجموعه کامل از سیستم مدیریت پسماند نیز از سازندگان داخلی خریداری شده است، تصریح کرد: نخستین مجموعه در موقعیت دستگاه ٣٣ فتح که هم اکنون در میدان آزادگان جنوبی مشغول انجام عملیات حفاری است، نصب شده و در حال استفاده است.

وی با بیان این که با استفاده از سیستم مدیریت پسماند امکان نفوذ هیچ مواد آلاینده و کنده حفاری به محیط زیست وجود ندارد، یادآور شد: نخستین سامانه مدیریت پسماند در سال ١٣٨٦ از سوی شرکت ملی حفاری ایران در محل دستگاه های حفاری فعال مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته مکوندی، از پسماندهای حفاری به طور مجدد می توان در جاده سازی و حتی ساخت لوکیشن استفاده کرد که باید با هماهنگی ارگانهای مربوط به انجام این اقدام مبادرت کرد.

به گزارش شانا، هم اکنون ناوگان خشکی شرکت ملی حفاری ایران به ٧٤ دستگاه مجهز شده، که از این تعداد، ٧٠ دستگاه ملکی و چهار دستگاه استیجاری است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب