امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7777 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد؛

قاچاق موبایل هر سال 840 میلیارد تومان به دولت ضرر می زند/ 90 درصد موبایل کشور از مبادی قاچاق وارد کشور می شود

خبرایران: رییس اتاق اصناف ایران گفت: دولت به دلیل پدیده قاچاق درآمد سالانه 840 میلیارد تومانی از محل واردات تلفن همراه را از دست می دهد.
قاچاق موبایل هر سال 840 میلیارد تومان به دولت ضرر می زند/ 90 درصد موبایل کشور از مبادی قاچاق وارد کشور می شود

به گزارش خبرایران، علی فاضلی روز دوشنبه آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان اینکه با افتتاح چنین نمایشگاه هایی مخالف نیست، ادامه داد: متاسفانه بازار موبایل روز به روز در حال تغییر است و مصرف کننده باید نیاز خود را به روز تامین کند و این در حالی است که متاسفانه بیش از 90 درصد موبایل کشور از مبادی قاچاق وارد کشور می شود.

رئیس اتاق اصناف گفت: اصناف، دولت، سیستم تعرفه گذاری و گمرک در زمینه قاچاق تلفن همراه مقصر هستند و اگر موبایل از مبادی رسمی وارد کشور شود از محل حقوق گمرکی 840 میلیارد تومان نصیب دولت می شود.

وی با اشاره به اینکه تلفن همراه به صورت بسته کامل به کشور قاچاق می شود، افزود: برنامه ای در رابطه با کاهش تعرفه موبایل در اتاق اصناف در حال مطالعه است که این برنامه به گمرک ارائه شده اما از سوی گمرک پاسخی به اصناف اعلام نشده و تعامل بین اصناف و دولت آنچنان مطلوب نیست.



** حضور گسترده تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه موبایلکس

مدیر اجرایی نمایشگاه موبایلکس نیز گفت: این نمایشگاه به منظور اطلاع رسانی درباره محصولات جدید ایرانی و خارجی در حوزه موبایل و لوازم جانبی در حالی کار خود را آغاز کرد که تولیدکنندگان داخلی نیز حضور قابل توجهی جهت به نمایش گذاشتن محصولات خود دارند.

رامین سمیع زاده ایجاد زمینه ای برای تعامل بیشتر این صنف با علاقمندان و مشتریان، افزایش دانش عمومی و تخصصی در زمینه تلفن همراه و آشنایی با جدیدترین تکنولوژی ها در حوزه اطلاعات و ارتباطات را از جمله مهمترین اهداف نمایشگاه مذکور اعلام کرد.

وی گفت: در دنیای امروز تلفن همراه نه صرفا به عنوان یک تکنولوژی جدید مخابراتی، بلکه به عنوان یک صنعت مورد توجه مطالعات اندیشمندان قرار گرفته است. در واقع اهمیت این تکنولوژی جدید منحصر به استفاده های ارتباطی آن نیست بلکه اهمیت این صنعت و تکنولوژی مهم، به کاربردهای گسترده چند رسانه ای و انتقال انسان به جهان مجازی است.

سمیع زاده تصریح کرد: امروزه تلفن همراه بیش از گذشته در شکل گیری رفتار انسان، روابط او، روحیاتش، شخصیتش و حتی سلامت او موثر است و نه تنها به عنوان یک ابزار شخصی بلکه به عنوان یک ابزار کاری، حرفه ای و تخصصی در زمینه های مختلف آموزشی، پزشکی و سلامت، مهندسی و حتی تجاری مطرح است لذا نه فقط از بعد سخت افزاری و کامپیوتری بلکه نیازمند یک نگاه و توجه روانشناسانه، تخصصی، حرفه ای و بطور کلی همه جانبه و سلامت محور است.

وی ادامه داد: به همین منظور این دوره نمایشگاه که بسیاری از برندها و شرکت های تولیدکننده تلفن همراه و تجهیزات جانبی با قیمت های مناسب با یکدیگر به رقابت می پردازند سعی دارد تا با ارائه قابلیت های انواع گوشی های تلفن همراه و نیز مشاوره و آموزش های حرفه ای، در مسیر استفاده صحیح، هدفمند و سلامت محور ایفای نقش نماید.

به گفته وی با توجه به اینکه همه غرفه داران شناسنامه دار هستند و از طرف دیگر با توجه به آموزش ها و نیز مشاوره های فنی و تخصصی غرفه داران و از آنجا که عرضه اکثر گوشی ها در این نمایشگاه با تخفیف همراه است و بعضاً با شرایط ویژه عرضه می گردد، مردم می توانند با اطمینان و آگاهی کامل، محصولات دلخواه خود را تهیه کنند.



** گوشی های بالای 500 هزار تومان قاچاق است

ریس اتحادیه صوتی و تصویری نیز گفت: در حال حاضر حدود 70 تا 75 درصد گوشی های 500 هزار تومان به بالا از طریق قاچاق وارد می شوند، ولی در گوشی های با نرخ کمتر از 500 هزار تومان میزان قاچاق بسیار کمتر است.

ابراهیم درستی اظهار داشت: بارها اعلام کردیم اگر تعرفه شش درصدی را برای واردات گوشی تلفن همراه حذف کنند و این تعرفه صفر شود، از میزان قاچاق در این بخش کاسته می شود.

وی افزود: در حال حاضر واردکننده قانونی گوشی تلفن همراه شش درصد تعرفه گمرکی، هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد هزینه های دیگر پرداخت می کند و در مجموع حدود 17 تا 18 درصد برای واردات قانونی هزینه پرداخت می شود و این درحالی است که برای واردات قاچاق، شش درصد تعرفه گمرکی حذف می شود و این به سود قاچاقچیان است.

براساس این گزارش، هفتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی با شعار 'فناروی اطلاعات و ارتباطات در خدمت ارتقاء سلامت اداری، فرهنگی و اجتماعی' در تهران گشایش یافت.

این نمایشگاه به مدت 5 روز در بازار موبایل ایران پذیرای حضور علاقه مندان خواهد بود.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب