امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7793 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خبرداد؛

مرگ 828 نفر ‌در سال 92 براثر استشمام گازهای مونوکسید کربن / توزیع و نصب 5 هزار دستگاه هشداردهنده گازهای منواکسید کربن به صورت رایگان در منازل

خبرایران : سعید شریف‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در سال جاری 12 خانم و 11 نفر آقا بر اثر گازهای منواکسید کربن مسموم شده بودند که با حضور آتش‌نشانان نجات پیدا کردند و در سال 92، دو نفر خانم و 7 آقا از مرگی خاموش نجات پیدا کردند.
مرگ 828 نفر  ‌در سال 92 براثر استشمام گازهای مونوکسید کربن / توزیع و نصب 5 هزار دستگاه هشداردهنده گازهای منواکسید کربن به صورت رایگان در منازل

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «خطرات گاز منواکسید کربن» بعدازظهر امروز با حضور«سعید شریف‌زاده» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در خصوص خطرات گاز منواکسید کربن اظهار داشت: با آغاز فصل زمستان شاهد افزایش تلفات در اثر گاز‌های منواکسید کربن هستیم و راهکارهایی برای به حداقل رساندن این تلفات داریم و جزوات آموزشی در این خصوص تدوین شده است و در اختیار تمامی شهرداران مناطق گذاشته می‌شود و به صورت مستمر آموزش‌ها در این خصوص آغاز شده است.

  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران تصریح کرد: تاکنون 500 نفر از بانوان آتش‌نشان داوطلب نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند و نکات مربوط به مرگ خاموش به صورت بروشور آماده شده است و بین شهروندان توزیع خواهد شد و در این بروشورها تمام نکات ضروری برای پیشگیری از حادثه‌های منواکسید کربن لحاظ شده است و برای پخش کلیپ و زیرنویس در صدا و سیما در خصوص آموزش‌ به شهروندان برای مقابله با حادثه محدودیت‌هایی داریم.

وی خاطرنشان کرد: آمار کشته شدگان در اثر گازهای منواکسید کربن  ‌در سال 92، 828 نفر در کشور بوده که بر اثر گازهای مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند و در ماه آذر امسال نیز 3 نفر با استنشاق گازهای مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: در راستای پیشگیری از گازهای منواکسید کربن و از بین رفتن جان شهروندان وسیله‌ای در کشورهای پیشرفته به عنوان گازهای مونوکسید کربن ساخته شده است و هنگامی که به علت غلظت این گاز از 70 PPM بالاتر برود هشدار می‌دهد و صاحبخانه با بازنگری در خانه خود اقدام می‌کند و ‌تاکنون 5 هزار دستگاه هشداردهنده گازهای منواکسید کربن توسط آتش‌نشانی تهران خریداری و وارد کشور شده است که از اول دی‌ماه در منازل مشخص شده به صورت رایگان توزیع و نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه این وسیله متاسفانه در داخل کشور تولید نمی‌شود، گفت: با استفاده از این وسیله می‌توان میزان تلفات ناشی از گازهای منواکسید کربن را به صفر رساند و از سال جاری نیز باید در تمامی ساختمان‌های نوساز این وسیله نصب شود و در صورتی که از نصب این وسیله پیمانکار امتناع کند، پایان کار به آن ساختمان داده نمی شود و استفاده از شومینه در منازل گرمایشی باید با استانداردهای لازم انجام شود و در فاصله یک متری آن وسیله‌ای قرار داده نشود، چرا که موجب آتش‌سوزی می‌شود.

شریف‌زاده ابرازداشت : در سال جاری 12 خانم و 11 نفر آقا بر اثر گازهای منواکسید کربن مسموم شده بودند که با حضور آتش‌نشانان نجات پیدا کردند و در سال 92، دو نفر خانم و 7 آقا از مرگی خاموش نجات پیدا کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران توصیه کرد؛ دستگاه هشدار دهنده منواکسیدکربن در ارتفاع 30 سانتی متری زیر سقف نصب شود و حتما باید در نزدیکی محل خواب افراد باشد. همچنین حداقل 5/1 متر با وسیله گرمایشی فاصله داشته باشد تا از آژیر کشیدن بی‌موقع آن جلوگیری شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب