امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7804 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پس از آخرین وداع با صحنه تئاتر؛

پیکر انوشیروان ارجمند بر دوش دوستدارانش تشییع شد

خبرایران: پیکر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند هنرمند شناخته شده و مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون پس از آخرین وداع با صحنه تئاترشهر، از مقابل تالار وحدت تشییع و پس از خواندن نماز میت برای خاکسپاری به سمت قطعه هنرمندان برده شد.
پیکر انوشیروان ارجمند بر دوش دوستدارانش تشییع شد

به گزارش خبرایران، پیکر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند هنرمند سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون، صبح امروز 25 آذرماه بر اساس آخرین وصیت این هنرمند، برای آخرین وداع با صحنه تئاتر، بر دوش خانواده و نزدیکانش به صحنه تئاتر شهر برده شد و سپس برای برگزاری مراسم رسمی به سمت تالار وحدت آورده و بر دوش خیل کثیر هنرمندان و دوستدارانش تشییع شد.

مرادخانی: او هنرمندی مهربان و زلال بود

در این مراسم که اجرای آن را جواد یحیوی برعهده داشت و هنرمندان و چهره‌های سرشناس بسیاری حضور داشتند، پس از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و همچنین آرزوی صبر برای بازماندگان زنده‌یاد ارجمند، در سخنانی با اشاره به دوستی دیرینه‌اش با انوشیروان ارجمند، گفت: من در دوران جوانی با این هنرمند فقید آشنا شدم. او هنرمندی مهربان و زلال بود که هرچه در دلش وجود داشت، همانی بود که در ظاهرش نیز می‌دیدیم. زنده‌یاد ارجمند هنرمندی بود که همیشه در هر جایی از راستگویی و صداقت حرف می‌زد.

مرادخانی در ادامه با اشاره به اینکه چندی پیش از این اتفاق، همراه با او در مشهد بوده و از نظر جسمی در وضعیت مناسبی به سر می‌برد، افزود: متاسفانه ناگهان در یک لحظه آنچه که تصور نمی‌کردیم، پیش آمد و او از میان ما رفت.

معاون هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه همواره خاطره‌هایی که از او برایم بوده خاطره‌هایی شیرین است، و امیدوارم که برای شادی روح او نیز وجود داشته باشد، اظهار داشت: برای همه کسانی‌که این چنین در مراسم تشییع یک هنرمند ارج می‌گذارند و برای هنرمندان دغدغه دارند، آرزوی توفیق دارم و امیدوارم این همت و وحدت همیشه در مقامی که قرار گرفته‌ایم، وجود داشته باشد و آن اینکه شما هنرمندان و مردم آن را بزرگ می‌دارید، بنابراین خدا نیز شما را بزرگ نگه می‌دارد.

مسجدجامعی: زنده‌یاد ارجمند برای خود جایگاه ویژه‌ای قائل نبود و همین موضوع او را محبوب کرد

احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو فعلی شورای اسلامی شهر تهران سخنرانی بعدی مراسم بود او ضمن تجلیل از مقام هنری و انسانی زنده‌یاد انوشیروان ارجمند، گفت: شاید بسیاری از شما حاضران به واسطه هنرنمایی این عزیز در آثار سینمایی و نمایشی با ویژگی‌های او آشنا باشید اما باید این را بگویم که زنده‌یاد انوشیروان ارجمند علاوه بر هنرش، باطنی بسیار پاک داشت که شاید بسیاری از شما عزیزان با این ویژگی آنچنان که باید، آشنا نباشید.

مسجدجامعی ادامه داد: زنده‌یاد ارجمند شخصیت بسیار بی‌ادعایی بود و همانقدر که در حوزه کاری خود تاثیر داشت، برای خود جایگاه ویژه‌ای قائل نبود و اتفاقا همین موضوع بود که او را محبوب کرد.

او همچنین با اشاره به حضور زنده‌یاد انوشیروان ارجمند در آثار مذهبی خاطر نشان کرد: این بزرگوار علاوه بر نقش‌های بسیار موفقی که روی صحنه و در عرصه‌های تصویری ایفا کرد، به دیگران نیز کمک می‌کرد که در ایفای نقش خود بهترین باشد. من بسیار خوشحالم که خانواده این هنرمند پیشکسوت، اهل هنر هستند و یقین دارم این راه توسط شاگردان و خانواده وی ادامه پیدا می‌کند. با این حال روزهای بهتری را برای جامعه هنری آرزو می‌کنم و برای آن بزرگوار از خداوند بزرگ طلب مغفرت دارم.

ایرج راد: او عشق به فرهنگ و بازگو کردن واقعیت‌ها را داشت

ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر به عنوان نماینده اهالی تئاتر نیز ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و خانواده زنده‌یاد انوشیروان ارجمند در سخنانی اظهار داشت: انوشیروان چه آرام از میان ما رفت. او با اینکه دلی پرآشوب داشت، اما همواره آرام زیست. او عشق به فرهنگ و بازگو کردن واقعیت‌ها را داشت.

راد در ادامه افزود: هنرمندان عرصه تئاتر وقتی در صحنه حضور دارند، زندگی می‌کنند. آنها تا آنجا که حقیقت، راستی و پاکی وجود دارد، خود را روی صحنه عیان می‌‌کنند و انوشیروان ارجمند همواره با آرامش خود به ما درس می‌داد. از این هیاهوها بپرهیزیم و با انسانیت در کنار هم زندگی کنیم.

ایوبی: خدمات این هنرمند هیچ‌گاه در طول تاریخ فراموش نمی‌شود

حجت‌اله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور هم در این مراسم با قرائت شعری از مولانا، مصیبت درگذشت زنده‌یاد انوشیروان ارجمند را به خانواده فرهیخته و ارجمند این هنرمند و به ویژه سینماگران فرهیخته و مردم تسلیت گفت و اظهار داشت: مردمی که خاطرات بسیار خوب و فراموش نشدنی از این خانواده هنرمند و بزرگ دارند و حتم دارم هیچ‌گاه خدمات این هنرمند عزیز را در طول تاریخ فراموش نمی‌کنیم.

داریوش ارجمند: انوشیروان بهترین رفیق و استادم بود

پس از سخنان رئیس سازمان سینمایی، داریوش ارجمند برادر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند پشت تریبون قرار گرفت و با صدایی بغض‌آلود ضمن قدردانی از تمام حاضران در مراسم و بیان این مطلب که چه خوب است کسی بر شانه مردم از دنیا هجرت کند، گفت: من اینجا نه به عنوان سبب خونی بلکه به عنوان کسی که بهترین رفیق و استادش را از دست داده سخن می‌گویم.

او ادامه داد: درست چند ساعت از فوت برادرم برنامه‌ریزی شده بود که من در برنامه "بعضی‌ها" حضور داشته باشم و دقیقا چهار یا پنج ساعت قبل از حضورم در این برنامه بود که برادرم از این دنیا رفت و عوامل برنامه نیز کسی را نداشتند که جایگزین من برای حضور در این برنامه بماند اما من به یاد حرف‌های علی دهکردی می‌افتم که چندی پیش در همین روز به نکته خوبی اشاره کرد اینکه این انوشیروان ارجمند بود که با تمام بی‌هیاهو بودن و به دور از منیت‌هایش، کاری کرد که بدون هیچ برنامه‌ریزی بیش از یک ساعت یک برنامه زنده به او اختصاص داده شود و به نظر من این همان اجر آن صبری است که در کلبه احزان رفت.

آخرین حرف‌های بهار و برزو با پدر

پس از سخنان داریوش ارجمند نوبت به بهار و برزو ارجمند فرزندان زنده‌یاد انوشیروان ارجمند رسید که هر یک در سخنانی ضمن قدردانی از حاضران حرف‌هایی همراه با بغض مطرح کرده و با پدرشان وداع کردند.

بهار ارجمند با اجرای قطعه‌ای از نمایش "سایه ماه" خطاب به پدرش گفت: "یادته مرشد. 34 سال فرزند دو مرشد بودم. مرشد اول؛ مادرم و مرشد دوم؛ همه چیز من، پدرم، رفیقم و استادم. ممنون بابا که اجازه دادی دخترت باشم. بابا دخترت بهت قول می‌دهم که راهت را در صحنه‌ها، با قدرت و ایستادگی ادامه بدهم.

برزو ارجمند نیز ضمن تشکر از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پدرش در سخنانی با بیان اینکه پدرم عاشق خانه و خانوادش بود، گفت: پدر جلوی این همه آدم‌ها، می‌خواهم به تو قول بدهم، مواظب همه؛ مادرم، خواهرم و خانواده‌ام و کارم باشم. قول می‌دهم سرم پایین باشد، قول می‌دهم مثل تو بی‌حاشیه باشم و با همه حرف بزنم. بابا قول می‌دهم پسر خوبی باشم.

پس از سخنان فرزندان زنده‌‎یاد انوشیروان ارجمند، نماز میت به امامت حجت الاسلام دعایی بر پیکر این هنرمند خوانده و پیکر این هنرمند فقید برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) منتقل شد.

گفتنی است، هنرمندانی همچون داریوش اسدزاده، محمود عزیزی، داریوش فرهنگ، اسماعیل خلج، رضا کیانیان، محمود رضوی، بهروز شعیبی، ویشکا آسایش، حسین پارسایی، محمود پاک نیت، هومن برق‌نورد، علی لک‌پوریان، سعید داخ، مهدی کرم‌پور، آتیلا پسیانی، ایرج راد، حسین پارسایی، حسین پاکدل، رضا حداد، کیومرث مرادی، بهروز شعیبی، ویشکا آسایش، هومن برق‌نورد، فخرالدین صدیق‌شریف، علی دهکردی، فرهاد قائمیان، مهدی میامی،  علی جلیلوند، کاظم هژیر آزاد، عادل بزدوده، محمد طالقانی، محسن علی‌اکبری، رضا حداد، هادی منتظری، داوود گنجی، حمیدرضا پگاه، اتابک نادری، امیرحسین مدرس، ، امید حاجیلی، عادل بزدوده، بهرام جمالی، سعید ذهنی، علی بوستان، پویا امینی، پرستو صالحی، ایلیا منفرد و... ... از جمله حاضرین در این مراسم بودند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب