امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7805 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

لله گانی در نشست خبری اعلام کرد؛

تشکیل باشگاه خیرین قرض الحسنه/ صفربودن بنگاه‌داری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران /مطالبات معوق در این بانک زیر یک درصد است

خبرایران: اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: در سال جاری ۱۰۰هزار فقره وام ازدواج ، ۵۰۰۰ فقره وام برای اشتغال، ۱۳۰ فقره وام درمان، ۲۷۰۰۰ فقره وام برای تعمیرات مسکن و همچنین تسهیلاتی جهت تهیه ابزار کار ، ودیعه مسکن رفع احتیاجات ضروری به متقاضیان اختصاص داده شده است.
 تشکیل باشگاه خیرین قرض الحسنه/ صفربودن بنگاه‌داری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران /مطالبات معوق در این بانک زیر یک درصد است

 به گزارش خبرایران، نشست خبری هفتمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهرایران بعد ازظهر امروز با حضور«اسماعیل لله گانی» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران و اصحاب رسانه، در ساختمان مرکزی این بانک برگزار و دراین نشست خبری ، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران اظهارداشت: برای دانشجویان دانشگاه‌ها تسهیلاتی تحت عنوان قرض‌الحسنه تحصیل جهت ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل در نظر گرفته شده است علاوه برآن، تسهیلاتی هم برای دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی جهت پرداخت شهریه در این چارچوب پیش بینی شده است که به متقاضیان اعطا می‌شود و هدف از تغییرات در چارت سازمانی این بانک بالابردن توان ارائه خدمات است.

 لله گانی تصریح کرد: در تغییراتی که برای چارت سازمانی در نظر گرفته شده است، واحدهای کارشناسی از جمله بخش اعتباری و بازاریابی تقویت می‌شوند که این امر منجر به بالا بردن توان بانک جهت ارائه بیشتر تسهیلات قرض‌الحسنه و همچنین وجود نظارت بهتر خواهدبود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در ادامه، از تشکیل باشگاه خیرین قرض الحسنه خبر داد و گفت: فردا ۲۵ آذرماه ۹۳ اولین همایش این باشگاه با حضور خیرین و علاقه‌مندان درساختمان مرکزی این بانک برگزار می‌شود. وی همچنین از خیرین و علاقه‌مندان جهت حضور در این همایش دعوت کرد.

لـله‌گانی درادامه به ارائه آمار در خصوص وام‌های پرداختی در سال جاری پرداخت و گفت: در سال جاری ۱۰۰هزار فقره وام ازدواج به ارزش۳۰۰۰میلیارد ریال، ۵۰۰۰ فقره وام برای اشتغال، ۱۳۰ فقره وام به ارزش ۳میلیارد ریال جهت درمان، ۲۷۰۰۰ فقره وام به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد ریال برای تعمیرات مسکن و همچنین تسهیلاتی جهت تهیه ابزار کار ، ودیعه مسکن رفع احتیاجات ضروری به متقاضیان اختصاص داده شده است.

وی در ادامه از مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایران با صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی، ادارات و سازمان‌ها خبر داد و تاکید کرد: تلاش‌ها بر این امر است که این دست فعالیت‌ها در بانک صورت گیرد به طوری که بانک قرض الحسنه مهر به‌عنوان مجری اعطای وام و دریافت قسط عمل کرده و اعضا، افراد را جهت گرفتن تسهیلات به بانک معرفی کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از اعطای وام تحصیل خبرداد و عنوان کرد: برای دانشجویان دانشگاه‌ها تسهیلاتی تحت عنوان قرض‌الحسنه تحصیل جهت ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل در نظر گرفته شده است. علاوه برآن تسهیلاتی هم برای دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی جهت پرداخت شهریه در این چارچوب پیش بینی شده است که به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی در خصوص تلاش جهت انطباق بانک قرض الحسنه مهر ایران با اصول بانکداری اسلامی گفت: ما در مرکز تحقیقات بانکداری اسلامی مجموعه ای از کارشناسان بانکی و فقها را گرد آورده‌ایم و تلاش می‌کنیم هر چه بیشتر با اصول آن منطبق شویم و انجام عملیات بانکداری اسلامی به منظور تامین مالی پروژه‌های تولیدی با شرایط جدید در دست بررسی است که به محض تکمیل شدن طرح ارائه می‌شود.

لـله‌گانی در خصوص بنگاه‌داری در بانک مهر ایران گفت: به جرات ادعا می‌کنیم بنگاه‌داری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صفر است و برنامه‌ای هم برای آن نداریم و پرداخت وام قرض الحسنه به واحدهای تولیدی منعی ندارد و نرخ پایین کارمزدها باعث رونق تولید خواهد شد در مدل جدید این بانک سرمایه گزارها هستند که وارد پروژه‌ها می‌شوند و بانک تنها ناظر بر عملکرد آنها است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر در خصوص سهامداران این بانک گفت: ۱۰ بانک بزرگ کشور جهت حمایت از قرض الحسنه همت کرده اند البته منابع در بانک‌ها باقی مانده است که در قالب تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می شود.

وی در مورد مطالبات معوق بیان داشت: مطالبات معوق در این بانک زیر یک درصد است و ۷۵۰۰ میلیارد ریال از سرمایه بانک توسط سهامداران تا کنون تامین شده و امید آن است که به زودی مابقی آن تا سقف ۱۵هزار میلیارد ریال نیز تامین شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران، در پایان، در خصوص افزایش سقف تسهیلات نیز عنوان کرد: افزایش سقف تسهیلات به دستور بانک مرکزی انجام می‌گیرد، که سقف تسهیلات پرداختی از محل منابع بانک ۱۵میلیون تومان و از منابع پس اندازها ۱۵۰ میلیون تومان است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب