امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7878 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

الیاس نادران در برنامه نگاه دو مطرح کرد؛

شهامتی برای اعلام افراد پردرآمد در خصوص دریافت یارانه نقدی وجود ندارد/دولت وقت طبق توافقات صورت گرفته بین دولت و مجلس پیش نرفت/ شناسایی افراد پردرآمد صورت گرفته است

خبرایران :الیاس نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی افراد پردرآمد صورت گرفته است اما متاسفانه شهامتی برای اعلام آن وجود ندارد.
شهامتی برای اعلام افراد پردرآمد در خصوص دریافت یارانه نقدی وجود ندارد/دولت وقت طبق توافقات صورت گرفته بین دولت و مجلس پیش نرفت/ شناسایی افراد پردرآمد صورت گرفته است

الیاس نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه و ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز با حضور در برنامه نگاه دو به بررسی حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی پرداختند.
در همین راستا الیاس نادران گفت: هنگامی که در دولت دهم بحث هدفمندی یارانه ها با هدف رفع موانع اجتماعی مطرح شد و طبق بررسی‌هایی که صورت گرفت حدود 14 میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی شامل دریافت خدمات هدفمندی یارانه ها بودند.
وی افزود: متاسفانه دولت وقت طبق توافقات صورت گرفه بین دولت و مجلس پیش نرفت، زیرا مجلس معتقد بود برخی افراد نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند اما طبق نظر دولت کلیه افراد در کشور از دریافت وجه نقد برخوردار بودند که در آخر بیش از درآمد کسب شده مجبور به پرداخت نقدی به مردم شد و هدفمندی یارانه‌ها را به عارضه‌ای برای اقتصاد کشور تبدیل کرد.
هدف مجلس از عدم پرداخت یارانه نقدی یکسان به همه‌ی اقشار جامعه‌، افزایش سرمایه در گردش، رونق تولید، اشتغال زایی و... بود اما متاسفان تا امور عملی نشده است.

شناسایی افراد پردرآمد صورت گرفته است


نادران با بیان اینکه شناسایی پردرآمدها صورت گرفته است، گفت: از نظر من دریافت اطلاعات افراد از طریق حساب های بانکی آن ها کاملا قانونی و درست است.
در همین راستا وی افزود: شناسایی افراد پردرآمد صورت گرفته است اما متاسفانه شهامتی برای اعلام آن وجود ندارد.

در حال حاضر 3500 میلیارد تومان به صورت ماهانه یارانه نقدی پرداخت می شود


دولت در برنامه سال آینده شناسایی افراد پردرآمد را خط زد است و آن را به تکلیفی برای استانداری ها تبدیل کرده است به گونه ای که در هر استان افراد پردرآمد شناسایی و حذف خواهند شد.
وی افزود: اما از نظر من این تصمیم در حد استان ها نیست و باید مقام بالاتری در این خصوص اظهار نظر و اقدام کند و متاسفانه در بودجه سال آتی اقدامی برای حذف افراد پردرآمد به چشم نمی خورد.
همچین ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه این برنامه اظهار داشت: اگر ما قانون هدفمندی را یک قانون مهم اقتصادی بدانیم، باید انتظار بازدهی و نتایج خوبی از آن داشته باشیم. از نظر من برای عملی شدن این قانون باید با شهامت نسبت به حذف افراد پردرآمد اقدام کنیم.
اگر افراد پردرآمد حذف شوند، موجب رضایتمندی بیشتر افراد جامعه و همچنین تاثیر مثبتی در تولید، بهداشت و سلامت خواهد داشت.

افراد کم درآمد را شناسایی کنیم


نکو در ادامه اظهار داشت: اگر امکان و شرایط شناسایی افراد پردرآمد نیست می توانیم کم درآمدها را شناسایی کنیم زیرا متاسفانه آثار منفی این اقدام بسیار جدی است و برازنده کشور نیست که همه ی مردم به صورت یکسان یارانه نقدی دریافت کنند و از منظر جهانی دید مثبتی نخواهد داشت همه ی مردم نیازمند تلقی شوند.
وی افرود: 37 هزار واحد تولیدی با تزریق سالانه 1 میلیارد تومان می توانند مشکلات خود را حل کنند که موجب رونق و اشتغال خواهد شد اما متاسفانه در بودجه سال آینده تولید از محل یارانه ها سهم به سزایی ندارد.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب