امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7909 تاریخ انتشار: جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس ستاد اقامه نماز كشوراعلام کرد؛

نسبت به قرآن غفلت كرده‌ايم/ متاسفانه تعطيلي‌ها در كشور زياد است/ نبايد به كتاب الهي بي اعتنايي كنيم/ قرآن كريم منبع ترويج زندگي اسلامی است

خبرایران: حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتي رئیس ستاد اقامه نماز كشور گفت: نسبت به قرآن غفلت كرده‌ايم و بايد در اين خصوص استغفار كنيم و ائمه جماعات بايد در اين راستا برنامه ريزي داشته باشند و بايد به قرآن و تفسير اهتمام داشته باشيم و تلاش كنيم تا قرآن را از مهجوريت خارج كنيم.
نسبت به قرآن غفلت كرده‌ايم/ متاسفانه تعطيلي‌ها در كشور زياد است/ نبايد به كتاب الهي بي اعتنايي كنيم/ قرآن كريم منبع ترويج زندگي اسلامی است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، ائمه همایش سراسری ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتی در مجتمع ياوران حضرت مهدي(عج) قم برگزار شد.جماعات سازمان تامين اجتماعي سراسر كشور با سفر به قم اقدام به برگزاري همايش سراسري كردند تا اهميت فعاليت ائمه جماعات بررسي شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری رئیس اقامه نماز سازمان تامین اجتماعی كشور در اين مراسم طي سخناني گفت: لباس طلبگي از اهميت بسياري برخوردار است و تا زماني كه طلاب در اين لباس هستند، شكست ناپذير خواهند بود.بايد سيره و منش طلبگي همواره در وجود ما باشد و تا زماني كه اين سيره و منش باشد، شكست نخواهيم خورد.

رئیس اقامه نماز سازمان تامین اجتماعی كشور گفت: شوراهاي اقامه نماز در اين سازمان در حال فعاليت هستند و هم اكنون 65 شورا در كل كشور ايجاد شده است كه به فعاليت مي‌پردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمين نيشابوري بيان داشت: با همه اين شوراها به طور مداوم در ارتباط هستيم و برنامه‌ها و همچنين اقدامات بررسي و مطرح مي‌شود.تعداد ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی در 10 سال گذشته از 230 به 430 نفر افزایش یافته است كه افرادی دلسوز، فاضل و طلبه های حقیقی هستند.

رئیس اقامه نماز سازمان تامین اجتماعی كشور گفت: براي نگهداري و تجهيز مراكز اقامه نماز تمهيداتي ديده شده و برگزاري اقامه نماز با حضور اكثريت كاركنان در سراسر كشور برپا مي‌شود.يكي از موضوعاتي كه بايد كاركنان سازمان تامين اجتماعي به آن توجه داشته باشند، انس گرفتن با قرآن كريم است كه برنامه قرائت و تفسير قرآن كريم در دستور كار است.

 

*استقبال 13 هزار نفري از طرح قرآني سازمان تامين اجتماعي

دكتر منصور اعتصامي معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی نيز در اين مراسم طي سخناني گفت: به دنبال نگاه تحولي نسبت به موضوع نماز در سازمان تامين اجتماعي هستيم و بايد نماز به گونه‌اي تبيين شود كه اثرگذاري مطلوب در ميان كارمندان داشته باشد.اين سازمان بر لزوم اولويت بندي امور فرهنگي تاكيد دارد و اصل قضیه اسلام، پاسداشت نماز وحفظ هویت دینی كشور است.

اعتصامي به برگزاري طرح قرآني نسخه‌هاي آسماني اشاره كرد و گفت: این مسابقه در راستای انس بیشتر كاركنان سازمان تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان با قرآن كریم، بسترسازي فرهنگی جهت گسترش مفاهیم قرآنی و افزایش سطح آگاهی كاركنان و خانواده های آنان نسبت به مفاهیم كاربردي و دینی قرآن كریم برگزار شد كه با استقبال گسترده مواجه بود.13 هزار نفر از كاركنان و خانواده‌هاي آنها از اين مسابقه قرآني استقبال كردند كه این طرح به صورت مجازی برگزار شد.

وي تاكيد كرد: وظايف فرهنگي سازمان اصلاح شده و ارتقاي گفتمان فرهنگي و گسترش ارزش‌هاي اسلامي از جمله اولويت‌هاي فرهنگي اين سازمان است.

اعتصامي گفت: اين سازمان از ائمه جماعات انتظار دارد تا در راستاي گسترش پاكدستی، بالابردن روح ایمان در كاركنان، ترویج فضای دینی در سازمان، توجه به اخلاق، جذب كاركنان با رفتار دینی، ارائه رفتاری نیكو بر پایه خوشرویی برای جذب مخاطبان و.... تلاش كنند.ائمه جماعات مي‌توانند تحولي معنوي در ميان كاركنان سازمان تامين اجتماعي ايجاد كنند و ارتقاي توجه كاركنان به مذهب موجب افزايش خدمات خواهد شد.

 

*ائمه جماعات نسبت به تفسير قرآن كريم اهتمام داشته باشند

 

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتي رئیس ستاد اقامه نماز كشور نيز طي سخناني ابراز داشت: متاسفانه تعطيلي‌ها در كشور زياد است و اين امر مشكلات بسياري را به بار مي‌آورد.

وي گفت: بايد به قرآن و تفسير اهتمام داشته باشيم و تلاش كنيم تا قرآن را از مهجوريت خارج كنيم و نبايد به كتاب الهي بي اعتنايي كنيم.نسبت به قرآن غفلت كرده‌ايم و بايد در اين خصوص استغفار كنيم و ائمه جماعات بايد در اين راستا برنامه ريزي داشته باشند.

قرائتي بيان داشت: باید میزان مطالعه تفسیر قرآن كریم را افزایش دهیم و از مطالعه مطالب غیرضروری پرهیز شود و نسبت به قرآن و ترويج آن اهتمام داشته باشيم. ترويج سبك زندگي اسلامي كه مد نظر مقام معظم رهبري است نيز بايد در دستور كار باشد و قرآن كريم منبع ترويج اين سبك زندگي است و تمام آيات قرآن كريم به اين امر اهتمام دارند.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور تصريح كرد: بايد همواره تلاش كنيم كه قرآني شويم و اگر به اين امر توجه شود روضه‌ها و منبرهاي ما نيز قرآني خواهد شد.بايد نهضت اهتمام به تفسير قرآن كريم راه‌اندازي شود و اخيرا اقداماتي انجام شده اما بايد اين مسائل بيشتر بوده و همواره مد نظر باشد.  

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب