امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7928 تاریخ انتشار: شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان خبرداد؛

اعطای ۱۶۰ سکه به نفرات برتر/ ارسال 200 مقاله به دبیرخانه مسابقات /احتمال حضور ریاست جمهور درافتتاحیه / برگزاری محافل مسابقات از 7 دی‌ماه /اعطای جایزه استاد مولایی

خبرایران : صابر فرزام رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان از اعطای ۱۶۰ سکه بهار آزادی به نفرات برتر مسابقات دانشجویان مسلمان خبر داد و گفت: محافل مختلف قرآن کریم از 7 تا 18 دی‌ماه در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.
اعطای ۱۶۰ سکه به نفرات برتر/ ارسال 200 مقاله به دبیرخانه مسابقات /احتمال حضور ریاست جمهور درافتتاحیه / برگزاری محافل مسابقات از 7 دی‌ماه /اعطای جایزه استاد مولایی

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور «حمید‌رضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی ، «صابر فرزام» رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی  برگزار و در این نشست خبری «صابر فرزام» رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان اظهارداشت: فراخوان مسابقات به کشورهای مختلف در ابتدای کار ارسال شد و شرکت‌کنندگان پس از معرفی طی یک آزمون ورودی انتخاب شدند و افرادی که به حد نصاب نرسیدند به همراه افرادی که از کشورهایی که اخیراً دچار شیوع بیماری‌های واگیردار شده‌اند حذف شدند. البته از تعدادی از کشورها هم دعوت به عمل آمد اما به دلیل کم لطفی مسئولان آن کشورها متسابقی به ایران اعزام نشد.

وی با اشاره به ارسال 200 مقاله به دبیرخانه بخش پژوهش‌های مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان گفت: بخش پژوهش مسابقات با موضوع مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم طی فراخوانی کار خود را آغاز کرد و 200 مقاله داخلی و خارجی به این دبیرخانه ارسال شد که تعدادی از این مقالات در مسابقات ارائه و مابقی به صورت پوستر یا کتابچه منتشر می‌شود. همچنین امسال برای اولین‌بار فراخوانی با موضوع پایان‌نامه هم اعلام شده که نفرات برگزیده این موضوعات در آیین اختتامیه مسابقات تجلیل می‌شوند.

فرزام از حضور احتمالی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه مسابقات خبر داد و گفت: آیین افتتاحیه مسابقات روز 11 دی‌ماه از ساعت 15 برگزار می‌شود و در این مراسم «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران و دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی حضور خواهند داشت، البته برای این مراسم از حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس‌جمهور دعوت به عمل آمده و احتمال حضور ایشان در افتتاحیه است. همچنین «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه آیین اختتامیه مسابقات است.

رئیس فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان در خصوص جوایز این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در 2 رشته حفظ و قرائت برگزار می‌شود که به نفرات اول تا سوم به ترتیب 30، 20 و 15 سکه بهار آزادی اعطا می‌شود. همچنین در بخش پژوهش‌ها هم به نفرات برتر به ترتیب 7، 5  و 3 سکه اهدا می‌شود.

فرزام در خصوص برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات گفت: در کنار مسابقات کارگاه آموزشی با موضوع شفا و زندگی هوشمندانه برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری محافل مختلف قرآن کریم از 7 تا 18 دی‌ماه در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

وی از اعطای جایزه استاد مولایی به اساتید شرکت‌کننده در مسابقات از سال آینده خبر داد و گفت: مرحوم استاد مولایی فعالیت‌های قرآنی خود را از دانشگاه آغاز کرد از این رو یکی از برنامه‌های جانبی که البته از سال آینده برگزار خواهد شد اعطای جایزه استاد مولایی به یکی از اساتیدی است که در حوزه تربیت دانشجو فعالیت می‌کند.

فرزام از حضور داورانی از 6 کشور خارجی در این مسابقات خبر داد و گفت: داوران این دوره از مسابقات از کشورهای مصر، ترکیه، سوریه، عراق، لبنان، اندونزی و ایران هستند که اغلب این افراد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به حضور تعدادی از اندیشمندان داخلی و خارجی در همایش‌های جانبی مسابقات گفت: در همایش‌هایی که در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان برگزار می‌شود اساتیدی مانند آقایان پهلوان، معارف، رضایی اصفهانی، کریمی‌نیا، فیض، مهدوی‌نژاد، حجت‌الاسلام علم‌الهدی، نواب، لسانی فشارکی، نکونام، خوش‌منش و مؤدب حضور دارند. همچنین در این همایش‌ها افرادی مانند آقایان احمد باگنجی، انصار ابوبکروویچ از چچن و کریستین بوتو از فرانسه حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان با اشاره به اینکه حامی اصلی این مسابقات شهرداری تهران است، گفت: شهرداری تهران حامی اصلی مسابقات است و نهادهای دیگر هم قول کمک داده‌اند که البته هنوز حمایت خوب و مؤثری از سایر نهادها دیده نشده است. همچنین تلاش ما بر این است که از هزینه‌های اضافی جلوگیری و از ظرفیت‌های موجود شهر تهران برای برگزاری مطلوب این مسابقات استفاده کنیم.

فرزام در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشکلات حضور داوران و متسابقان مصری در ایران با توجه به اتفاقات اخیر این کشور گفت: ما بر حسب تکلیف از همه کشورهای اسلامی و حتی غیرمسلمان برای حضور در این مسابقات دعوت کردیم که 77 کشور از جمله مصر به دعوت ما پاسخ مثبت دادند. شرکت‌کنندگان این کشور صبح امروز وارد ایران شدند و تلاش می‌کنیم با رایزنی‌ها حضور داوران مصری را هم در مسابقات قطعی کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب