امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7951 تاریخ انتشار: شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزير نفت خطاب به رئيس سازمان صدا و سيما و استانداران سراسر كشور؛

صرفه جويي را در مصرف گاز پيگيري كنيد/ در برنامه هاي مختلف صدا و سيما مردم را آگاه سازيد / مردم را براي كاهش مصرف و بويژه پرهيز از هدر دادن انرژی تشويق کنید

خبرایران : وزير نفت در دو نامه مجزا به رئيس سازمان صدا و سيما و استانداران سراسر كشور از آنها خواست مديريت مصرف گاز را پيگيري كنند.
صرفه جويي را در مصرف گاز پيگيري كنيد/ در برنامه هاي مختلف صدا و سيما مردم را آگاه سازيد / مردم را براي كاهش مصرف و بويژه پرهيز از هدر دادن انرژی تشويق کنید

به گزارش خبرایران از پايگاه اطلاع رساني وزارت نفت (MOP)، بيژن زنگنه طي دو نامه مجزا خطاب به محمد سرافراز و استانداران سراسر كشور به بخشنامه شماره 96238 در تاريخ اول آذر 1393، اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس جمهوري در خصوص ضرورت صرفه جويي در مصرف گاز اشاره كرد و گفت: تلاش مستمر وزارت نفت در دولت يازدهم براي افزايش ظرفيت توليد و پالايش گاز طبيعي، سبب شد تا حدود 4 فاز جديد از طرحهاي پارس جنوبي با ظرفيت توليد روزانه 100 ميليون مترمكعب وارد مدار شود.

وي با بيان اين كه با اقدامهاي ديگر وزارت نفت براي افزايش برداشت از ديگر ميدانها در مجموع توليد گاز كشور به ركورد تاريخي 660 ميليون متر مكعب گاز غني در روز رسيده است، تصريح كرد: طي هفته هاي آينده واحدهاي ديگري نيز از مجموعه پارس جنوبي وارد مدار توليد مي شود.

وزير نفت با بيان اين كه مصرف بي رويه گاز طبيعي در بخشهاي اداري، تجاري و خانگي بسيار فراتر از رشد توليد بوده است، اظهار كرد: شبكه گاز كشور به دليل مصرف بي رويه همچنان با وضع ناپايدار روبروست.

وي يادآور شد: در شرايط افت فشار در شبكه گاز، براي پيشگيري از قطع گاز مصارف خانگي، اعمال محدوديت براي مصرف گاز طبيعي صنايع و نيروگاهها و نيز مصرف حداكثري نفت كوره در نيروگاهها اجتناب ناپذير است.

وزير نفت خطاب به استانداران كشور گفت: براي جلوگيري از هرگونه افت فشار و يا قطع گاز طبيعي به ويژه در مناطق سردسير در فصل زمستان، اقدامهاي لازم در سطح استانها انجام شود.

زنگنه افزود: براي آگاه سازي عمومي مردم و تشويق آنها به مصرف بهينه، با طرح موضوع در شوراي اداري آن استان، عموم دستگاهها، سازمانها و اداره ها را به صرفه جويي در مصرف گاز و نيز همكاري با شركت ملي گاز در حفظ و پايداري شبكه گاز كشور مكلف و به طور جدي نيز بر اجراي اين موضوع نظارت كنيد.

زنگنه با بيان اين كه هم اكنون شركتهاي گاز استاني در اين زمينه آمادگي هرگونه همراهي و همكاري با استانداران را دارند، تصريح كرد: اميد است با همياري، مشاركت و همدلي همه مسئولان و دست اندر كاران استانداريها، زمستان امسال را بدون مشكل سپري كرده و در سالهاي آينده با به بهره برداري رسيدن طرحهاي جديد پارس جنوبي و توسعه فرهنگ مصرف بهينه گاز طبيعي، توازن متناسبي در توليد و مصرف گاز طبيعي به وجود بيايد.

وزير نفت همچنين خطاب به رئيس سازمان صدا و سيما ايران اظهار كرد: هرگونه كه مصلحت مي دانيد كه در برنامه هاي مختلف صدا و سيما نسبت به اطلاع رساني به مردم و آگاه سازي و تشويق آنها براي كاهش مصرف و بويژه پرهيز از هدر دادن انرژي با ارزش توليد شده به خصوص در مناطق سردسير به شكلهاي مختلف اقدام كنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب