امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7960 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمیدرضا شاه آبادی خبرداد؛

موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ وهنر 97 مرکزدر19 استان دارد/ 70 درصد فارغ‌التحصیلان این موسسه اکنون شاغل هستند/ بیش از 12 هزار دانشجو جذب می کنیم

خبرایران:رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنرگفت: در مجموع بیش از 12 هزار دانشجو جذب موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر می‌شود.
موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ وهنر 97 مرکزدر19 استان دارد/ 70 درصد فارغ‌التحصیلان این موسسه اکنون شاغل هستند/ بیش از 12 هزار دانشجو جذب می کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری موسسه آموزش عالی عملی کاربردی فرهنگ و هنر بعدازظهرامروزبا حضور«حمیدرضا شاه آبادی» رئیس موسسه آموزش عالی عملی کاربردی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری شاه آبادی اظهارداشت: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر دارای 97 مرکز در 19 استان کشور است و به زودی واحدهای جدید این مرکز در استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان راه اندازی می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه دارد تا پایان فعالیت دولت یازدهم، واحدهای موسسه فرهنگ و هنر در تمامی استان‌های کشور راه اندازی شود.

شاه آبادی تصریح کرد: موسسه علمی کاربردی، شغل‌های حوزه فرهنگ و هنر را در جامعه شناسایی کرده است و برای آنها دوره آموزشی و کارورزی مورد نیاز را پیش‌بینی می‌کند. یعنی دقیقا مسیر معکوس دانشگاه‌های نظری را در پیش دارد. چنانچه در دانشگاه‌ها مجموعه‌ای از علوم وجود دارد و افراد برای علوم پذیرش شده و بعد وارد بازار کار می‌شوند.

وی عنوان داشت: برخی از رشته‌هایی که در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر وجود دارد، در سایر دانشگاه‌ها به چشم نمی‌خورد. ممکن است رشته خبرنگاری در برخی دانشگاه‌ها وجود داشته باشد اما رشته خبرنگاری ورزشی سیاسی، اقتصادی، و قرآنی مخصوص این موسسه هستند.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنرخاطر نشان کرد:رشته‌هایی مانند بدل‌کاری، نورپردازی، و گویندگی به عنوان رشته‌های مستقل در موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر تدریس می‌شوند که این رشته‌ها دائمی نبوده و با توجه به نیاز بازار کار، کم یا زیاد می‌شوند و در حال حاضر مجموعا 180 رشته کاردانی و کارشناسی ارشد را در سراسر کشور تصویب کرده‌ایم. همچنین بیش از 97 مرکز علمی کاربردی در تهران و 19 استان به اجرای حوزه علمی کاربردی مشغول هستند.

شاه‌آبادی از جمله سیاست‌های ابلاغی وزارت ارشاد را گسترش مراکز علمی کاربردی تمام استان‌ها تا پایان دولت یازدهم اعلام کرد و افزود: در حال حاضر مراکز علمی و کاربردی در چهار استان زنجان، آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان در آستانه راه‌اندازی هستند. همچنین 89 هزار دانشجو در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به پذیرش این دانشجویان در نیم سال 93 و94 توضیح داد: در مقطع کاردانی 51 رشته پذیرش خواهیم داشت که سایت سنجش هم‌اکنون برای این مقطع باز است و 61 مرکز فرهنگ و هنر به همراه 15 مرکز حج و زیارت پذیرش را عهده‌دار هستند و همچنین ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته از روز سه‌شنبه در سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و 59 رشته را در این مقطع ارائه داده‌ایم.

شاه‌آبادی پیش‌بینی کرد که در مجموع بیش از 12 هزار دانشجو جذب موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌ها در حال حاضر با کمبود پذیرش روبه‌رو هستند واین افت جمعیت، در حوزه مراکز فرهنگ و هنر وارد نشده و تاکنون تفاوت فارغ‌التحصیلان ما به نسبت ورودی‌های جدید با تراز مثبت روبه‌رو بوده است.

وی ادامه داد: حدود 21 هزار دانشجو در مهرماه وارد موسسه شده‌اند و کل فارغ‌التحصیلان در همین ترم 18 هزار 756 نفر بوده‌اند که این نشان‌دهنده اقبال مردم نسبت به مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر است.

شاه‌آبادی مهارت‌ورز بودن این مجموعه را یکی از دلایل استقبال مردم دانست و تشریح کرد: دانشجویان بیش از اینکه به مفاهیم نظری نیازمند باشند باید احساس کنند که توانایی و مهارت کسب کردند و این نیاز در مجموعه علمی کاربردی فرهنگ و هنر پاسخ داده می‌شود و همچنین شغل محوری ویژگی‌ بارز رشته‌های علمی کاربردی است و دانشجویان در این رشته، فاصله خودشان را با شغل‌ها، فاصله کمتری می‌بینند. آمار نشان می‌دهد بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان موسسه علمی کاربردی اکنون شاغل هستند.

وی همچنین درباره پذیرش بهمن‌ماه گفت: در پذیرش این دوره، به ظرفیت شاغلان توجه ویژه‌ای شده و شرایط بهتری برای آنها در نظر گرفته شده است درحال حاضر این موسسه دارای 89 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است که برنامه داریم در بهمن ماه امسال 12 هزار دانشجوی جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش کنیم.

وی تاکید کرد: 70 درصد رشته‌های واحدهای مربوط به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر هستند و مابقی رشته‌ها نیز نزدیک به حوزه فعالیت این موسسه است و بودجه واحدهای این مجموعه براساس شهریه دانشجویان و کمک های وزارت ارشاد تامین می‌شود و امیدواریم که بتوانیم ردیف بودجه اختصاصی برای این مجموعه تعیین کنیم.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب