امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7972 تاریخ انتشار: شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون بهره‌وري اقتصادي موقوفات سازمان اوقاف:

دومين همايش «وقف و اقتصاد» برگزار مي‌شود

خبرایران: معاون بهره‌وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در نشست خبري دومين همايش «وقف و اقتصاد»، با اشاره به برنامه‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور به مناسبت هفته وقف، از برگزاري اين همايش در روز دوشنبه هفته جاري و با حضور اساتيدي از حوزه و دانشگاه و همچنين وزير امور اقتصادي و دارايي در دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران خبر داد.
دومين همايش «وقف و اقتصاد» برگزار مي‌شود
معاون بهره‌وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در نشست خبري دومين همايش «وقف و اقتصاد»، با اشاره به برنامه‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور به مناسبت هفته وقف، از برگزاري اين همايش در روز دوشنبه هفته جاري و با حضور اساتيدي از حوزه و دانشگاه و همچنين وزير امور اقتصادي و دارايي در دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران خبر داد.
به گزارش «جوان»، عباسعلي جعفري به بيان جزئيات برگزاري اين همايش پرداخت و گفت: اين همايش در دو بخش تبيين سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و رويكردهاي اقتصاد مقاومتي و همچنين سرمايه‌گذاري و دستاوردهاي سرمايه‌گذاري در حوزه وقف در دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه يكي از برجسته‌ترين كارهاي اقتصادي و اجتماعي در همه اديان مسئله وقف است، اظهار كرد: بايد بگوييم كه كاركرد وقف اقتصادي و با رويكردي اجتماعي و فرهنگي است.  اين مسئول با اشاره به حضور و سخنراني وزير اقتصاد در اين همايش اضافه كرد: يكي ديگر از برنامه‌هاي سازمان اوقاف به مناسبت فرا رسيدن هفته وقف برگزاري نمايشگاه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري وقف است كه اين نمايشگاه از امروز تا روز دوشنبه در محل برگزاري همايش وقف و اقتصاد برگزار مي‌شود.
جعفري در ادامه برگزاري نشست‌هاي تخصصي با رويكردهاي مردم‌محوري، درون‌زا بودن اقتصاد، برون‌گرايي و اقتصاد دانش‌بنيان در چهار استان خراسان رضوي، كرمان، فارس و آذربايجان شرقي را از ديگر برنامه‌هاي سازمان اوقاف در هفته وقف بيان كرد.
معاون بهره‌وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبركه سازمان اوقاف با اشاره به انواع موقوفات گفت: امروز موقوفات به دو دسته موقوفات داراي ارزش اقتصادي كه در سازمان اوقاف به عنوان موقوفات منفعتي محسوب مي‌شود و موقوفات داراي ارزش معرفتي تقسيم مي‌شوند.
وي با بيان اينكه موقوفات از نظر منافع نيز به موقوفات داراي منفعت اقتصادي و عوايد ريالي و موقوفات داراي منفعت اجتماعي و فرهنگي تقسيم مي‌شوند، اضافه كرد: وقف عبادتي است كه آثار فرهنگي و اجتماعي دارد و با ناديده گرفتن بعد اقتصادي آن ديگر كاركردهاي لازم را نخواهد داشت.  جعفري با تأكيد بر اينكه موتور محركه وقف درآمد آن است، خاطرنشان كرد: اگر موقوفه‌اي فاقد پشتيباني مالي باشد روز به روز تضعيف مي‌شود به همين دليل سرمايه‌گذاري مؤثر و كارآمد در عرصه وقف نيازي است كه امروز احساس مي‌شود.
معاون بهره‌وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبركه سازمان اوقاف با بيان اينكه لازم است كه اين سرمايه عظيم با مديريتي صحيح از حالت ركود به حالت پويا و مولد تبديل شود، اظهار كرد: منظور از مديريت اقتصادي در وقف اين است كه با بهره‌وري صحيح و كسب درآمد مناسب در راستاي اجراي امينانه اهداف واقف بتوانيم در محروميت‌زدايي و خدمت‌رساني به مردم گام‌هاي مؤثري برداريم.
وي طراحي و تدوين شاخص‌هاي بهره‌وري در سازمان اوقاف را از ديگر اقدامات در دست انجام معاونت بهره‌وري سازمان اوقاف دانست و گفت: از پايان سال 92 ما با تمركز بر اين موضوع بيش از 200شاخص را در 16 حوزه كاري از جمله درآمدي، سرمايه‌گذاري و... استخراج كرده‌ايم كه از اين تعداد نهايتاً 76 شاخص نهايي، تصويب و ابلاغ شده است.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب