امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 801 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر بشیر حاجی بیگی اعلام کرد؛

توزیع بیش از 5/2 میلیون فرآورده خونی در بیمارستان‌های کشور

خبرایران: دکتر بشیر حاجی بیگی مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: ‌طی ۹ ماه نخست امسال، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خون و فرآورده خونی در بیمارستان‌های کشور توزیع شده است که نسبت به سال گذشته در این مدت یک درصد افزایش داشته است.
توزیع بیش از 5/2 میلیون فرآورده خونی در بیمارستان‌های کشور

به گزارش خبرایران، دکتر بشیر حاجی بیگی مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال دو میلیون و 583 هزار و 298 واحد فرآورده‌های خونی از جمله گلبول قرمز فشرده (فکسل)، پلاسما و پلاکت بین بیش از 900 بیمارستان کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد: از این میزان یک میلیون و 413 هزار و 148 گلبول قرمز فشرده، 536 واحد پلاسما و 633 هزار و 814 واحد پلاکت بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین میزان توزیع فرآوردهای خونی در تهران بوده است، افزود: 608 هزار و 267 واحد در بیمارستان‌های تهران توزیع شده است.

حاجی بیگی گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته و بیشترین آمار توزیع پس از تهران مربوط به استانهای فارس و اصفهان بوده است.

وی در پاسخ به اینکه توزیع خون کامل به چه میزان بوده، گفت:‌ برای مصرف بهینه خون بنا به تجویز پزشکان و نیاز بیماران، بیشتر به سمت مصرف فرآورده‌های خونی با توجه به نیاز بدن بیمار حرکت می‌کنیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب