امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8030 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روحانی در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان اعلام کرد؛

قرآن تنها راه نجات است / نباید چکمه‌پوشان برای مسلمانان تصمیم بگیرند/ما به قرآن و اسلام افتخار می‌کنیم

خبرایران: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور بازگشت به قرآن کریم را تنها راه نجات مسلمانان بیان کرد و گفت: چرا باید امروز دیگران و چکمه‌پوشان برای سرزمین‌های مسلمانان تصمیم بگیرند.
قرآن تنها راه نجات است / نباید چکمه‌پوشان برای مسلمانان تصمیم بگیرند/ما به قرآن و اسلام افتخار می‌کنیم
به گزارش خبر ایران، آئین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان بعداز ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و شرکت کنندگانی از 47 کشور جهان در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم روحانی طی سخنانی با اشاره به همزمانی برگزاری این مسابقات با آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: خدا را شاکریم که در آغاز پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و در آستانه هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) و در آستانه آغاز سال نو میلادی با شکوه هر چه تمام برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن مجید مهم‌ترین پیوند بین مسلمانان است، گفت: انس با قرآن آن‌ هم اگر در نسل جوان و دانشگاهیان باشد جلوه خاص دارد و مهم‌ترین پیوند جهان اسلام و مسلمانان قرآن کریم است.

روحانی قرآن را کتاب هدایت و وحدت مسلمانان دانست و گفت: نماز، روزه، حج، زکات، امر به معروف و نهی از منکر موضوعاتی است که مسلمانان را به هم نزدیک می‌کند اما بی‌تردید قرآن کتاب هدایت و محور اصلی وحدت مسلمانان است، قرآن تنها کتاب آسمانی در میان همه کتب آسمانی است که حفظ شده و دست‌نخورده و تحریف نشده باقی مانده است.

رئیس جمهور، قرآن کریم را مایه رحمت برای همه جهانیان دانست و گفت: قرآن کریم کتابی است که به همان صورت که نازل شده و همان ترتیبی که پیامبر خواسته تنظیم شده، این کتاب تنها مایه رحمت برای مسلمانان نیست بلکه مایه رحمت برای همه جهانیان در طول تاریخ بوده، هست و خواهد بود، قرآن کریم راه تفکر را برای بشر باز کرده و کتاب معرفت، حکمت و جهان‌بینی جدید است.

روحانی نزول قرآن را برای فهم دستورات الهی و عمل به آن دانست و گفت: قرآن کریم برای آن نیست که فقط آیات آن را بخوانیم و با آن فضای جامعه را معطر کنیم و از آن لذت ببریم، حتی برای آن نیست که فقط آیات آن را بفهمیم بلکه قرآن راه تمدن، وحدت، برادری، اتحاد و خودباوری را به ما نشان می‌دهد. قرآن کتاب علم است مگر بجز این است که مسلمانان قرون اولیه دروازه‌های علم را نگشودند، اگر امروز ما عقب مانده‌ایم به این دلیل است که از قرآن جدا شده‌ایم، باید به قرآن بازگردیم زیرا راه نجات ما مسلمانان قرآن کریم است.

وی خواندن قرآن را بالاترین افتخار دانست و گفت: قرآن کریم وحی الهی و سخن گفتن خدا با انسان است و چه افتخاری بالاتر از اینکه خداوند با ما سخن گفته است، هر روز که قرآن را با جان و دل بخوانید صدا و سخن حق را می‌شنوید.

وی قرآن کریم را چشمه‌ای همیشه جوشان بیان کرد و گفت: قرآن کریم برای دوره و مکان خاصی نیست بلکه چشمه‌ای جوشان است که دائمی و در حال حرکت است، امروز برداشت‌هایی از قرآن می‌شود که بشر صد سال پیش توان این برداشت‌ها را نداشت و قرآن هر روز سخنی نو برای ما دارد.

رئیس جمهور قرآن کریم را مایه پیوند مسلمانان دانست و گفت: چه زیباست که قرآن مایه پیوند ما مسلمانان باشد و چه زیباتر که به درستی از آیات قرآن بهره بگیریم. چرا امروز دیگران و چکمه‌پوشان آنها برای سرزمین‌های مسلمانان تصمیم می‌گیرند، ما مسلمانان می‌توانیم در پناه فهم و عمل به قرآن توطئه دشمنان را خنثی کنیم، انقلاب اسلامی ایران به برکت قرآن و رهنمودهای رهبری مسیر درست خود را انتخاب کرده و ما به قرآن و اسلام افتخار می‌کنیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب