امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8070 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مستند «روزهای خرداد» رونمایی شد/ 1؛

صفارهرندی: رأس فتنه در خارج از كشور است/ تحریم، ابزار جدید غرب برای فتنه انگیزی

خبرایران: وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از مستند «روزهای خرداد» كه توسط مركز مستند سوره حوزه هنری تولید شده است، گفت: معتقدم سران فتنه كسانی هستند كه فتنه را به مثابه استراتژی نگاه كردند و البته در داخل كشور رأس فتنه نداریم.
صفارهرندی: رأس فتنه در خارج از كشور است/ تحریم، ابزار جدید غرب برای فتنه انگیزی
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، حسین صفارهرندی وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از مستند «روزهای خرداد» كه چهارشنبه 10 دی ماه در حوزه هنری برگزار شد، با بیان این كه تعریف این مستند را شنیده است، اظهار كرد: ضرورت دارد آثاری از این دست ساخته شود و چه بهتر كه اهل معرفت و هنر اقدام به این كار كنند.
وی ادامه داد: برای فتنه 88 سه فرض را می توان متصور بود. نخست این كه آن چه اتفاق افتاد یك خطا بود. در مورد بخشی از تاریخ 8 ماهه آغاز فتنه 88 می توان قبول كرد كه عده ای بر حسب خطا وارد میدان شدند و خطایی مرتكب شدند كه قابل جبران بود. عامه مردم و آن هایی كه وارد آشوب های بعد از انتخابات 88 شدند برای مطالبه حقی آمده بودند كه تصور می كردند ضایع شده است و بعد از آن كه رهبر معظم انقلاب تضمین كردند كه راه های قانونی برای اعتراض به انتخابات باز است و هر گونه اقدام خیابانی غیر شرعی و غیر قانونی است، این افراد نیز راضی شدند و كنار كشیدند.

عده ای نیز در فتنه به مثابه یك تاكتیك وارد شدند
صفارهرندی تصریح كرد: عده ای نیز در فتنه به مثابه یك تاكتیك وارد شدند. افرادی كه در فتنه 88 وارد میدان شدند و امروز از سر ناچاری برای آن كه از مجلس شورای اسلامی برای وزارت در دولت یازدهم رای اعتماد بگیرند گفتند در فتنه نبودند و فتنه خط قرمز آن ها هم هست. این افراد با علم به این كه تقلبی صورت نگرفته است و تنها برای رسیدن به حقی كه متعلق به آن ها نیست به حكومت اعتراض كردند و زمانی كه دیدند به هدف نمی رسند تاكتیك خود را كنار گذاشتند.

سران فتنه كسانی هستند كه فتنه را به مثابه استراتژی نگاه كردند
وی همچنین گفت: برای برخی نیز فتنه به مثابه یك استراتژی بود و با اجزا و جزئیات مشخصی بود. معتقدم سران فتنه كسانی هستند كه فتنه را به مثابه استراتژی نگاه كردند و البته در داخل كشور رأس فتنه نداریم، بلكه كسانی كه در داخل كشور هستند و مردم آن ها را سران فتنه می دانند، بازی خوردگان فتنه هستند و راس فتنه در خارج از كشور است.

فتنه هنوز هم ناتمام است
این شخصیت سیاسی و فرهنگی كشور اظهار داشت: هیچ ننگی بر پیشانی فتنه گران به ویژه سران و رجالشان بالاتر از این نیست كه چند ماه بعد از پایان فتنه، كنگره آمریكا از اوباما می خواهد كه گزارش كار بدهد كه بودجه را در حمایت از فتنه چگونه هزینه كرده است و به نوعی اوباما گزارش كار فتنه گران داخل را در سنای آمریكا ارائه كرد. فتنه هنوز هم ناتمام است و آمریكا و غرب ابزارهای مختلفی را برای مقابله با مردم كشورمان به كار می گیرند و امروز هم ابزارشان برای فتنه انگیزی، تحریم است.
صفارهرندی با بیان این كه ایران و آمریكا به عنوان دو قدرت در حال هماوردی و دست و پنجه نرم كردن هستند، گفت: خیانت بزرگ فتنه گران داخلی این بود كه وقتی ایران پنجه در پنجه قدرت های بزرگ گذاشته بود، این افراد با پنجه به چهره نظام كشیدند و می خواستند كاری كنند نظام از حركت بایستد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب