امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8071 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیر هنری هفتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب:

جشنواره داستان انقلاب ظرفیت های بسیاری دارد / آثار منتخب به حال خود رها نشوند

خبرایران: حسین فتاحی پیشنهاد كرد: ستاد دائمی دبیران هنری جشنواره ها در حوزه هنری تشكیل شود.
جشنواره داستان انقلاب ظرفیت های بسیاری دارد / آثار منتخب به حال خود رها نشوند
حسین فتاحی، دبیر هنری هفتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: از جشنواره داستان انقلاب استقبال زیادی شده؛ به طوری كه تنها در یك روز پایانی صد اثر به دست ما رسیده است.

وی با بیان این كه داوری این آثار شروع شده، اظهار كرد: استقبال زیاد نویسندگان از این جشنواره نشان می دهد ادبیات انقلاب جایگاهش را در بین اهالی ادب و هنر حفظ كرده و مشتاقان خاص خودش را دارد.

فتاحی همچنین اظهار كرد: من سال گذشته و در دوران برگزاری جشنواره ششم هم گفتم كه این جشنواره قابلیت های زیادی دارد و می توان از آن استفاده های بیشتری غیر از تولید داستان انقلاب  كرد.

دبیر هنری هفتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب با بیان این كه جشنواره داستان انقلاب ظرفیت های زیادی دارد، پیشنهاد كرد: باید برای استفاده از این ظرفیت ها هوشمندانه تر عمل كنیم. یكی از این روش ها این است كه آثار برتر داستانی را به جامعه فیلم سازی كشور معرفی كرده و حتی برای ساخت فیلم نامه و نمایشنامه بر اساس این داستان ها، تسهیلات و مشوق هایی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: انتشار این آثار با فاصله زمانی كمی بعد از جشنواره و معرفی آن ها به اقشار كتابخوان جامعه، به مدارس و دانشگاه ها، استفاده از این آثار ادبی در روزنامه ها و مجلات و راه دادن آثار برتر به سایر زمینه های هنری و استفاده از آن ها، راهكارهای موثری است كه به دیده شدن آثار برتر چنین جشنواره هایی منجر می شود.

فتاحی گفت: البته این اقدامات نیازمند مدیریت منسجم و بودجه و نیروی كافی است. از همین رو پیشنهادی كه می توان مطرح كرد این است كه همان طور كه امور اجرایی جشنواره های حوزه هنری ستادی دائمی دارد، برای دبیران هنری جشنواره های مختلف در زمینه های گوناگون هم چنین واحدی تشكیل شود تا بعد از اتمام جشنواره، آثار برتر و منتخب پیگیری شوند  و به حال خود رها نشوند تا به اهدافی كه مورد نظر جشنواره هاست دست پیدا كنیم نه این كه جشنواره ای برگزار شود و همه چیز به فراموشی سپرده شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب