امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8101 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیرهنری سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره خبرداد؛

برای انتخاب آثار گروه های شهرستانی سهمیه قائل نشدیم/ کیفیت نمایش ها برای انتخاب مهم بود/ با اجرای نمایش تنها برای جشنواره کاملاً مخالف هستم / نباید نگاه ویژه به تئاتر تهران داشته باشیم

خبرایران: حسن دولت آبادی گفت: برای انتخاب آثار گروه های شهرستانی سهمیه قائل نشدیم و تنها معیار کیفیت را برای انتخاب نمایش ها در نظر گرفتیم بنابراین نباید نگاه ویژه به تئاتر تهران داشته باشیم و تئاتر شهرستان را در حاشیه قرار دهیم.
برای انتخاب آثار گروه های شهرستانی سهمیه قائل نشدیم/ کیفیت نمایش ها برای انتخاب مهم بود/ با اجرای نمایش تنها برای جشنواره کاملاً مخالف هستم / نباید نگاه ویژه به تئاتر تهران داشته باشیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره صبح امروز با حضور«حسن دولت آبادی» دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره ، «حجت الله ناظری» دبیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره و اصحاب رسانه   در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار و دراین نشست رسانه ای«حسن دولت آبادی» دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره اظهارداشت: در سومین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره کیفیت آثار بیش از هر امر دیگری مد نظر قرار گرفته‌ و سال گذشته به دلیل محدودیت مالی، این جشنواره در نیمه راه متوقف شد اما امسال کارهای سال گذشته را هم که در مرحله اول بازبینی پذیرفته شدند، برای حضور در جشنواره دعوت کردیم.

دولت آبادی تصریح کرد: برای انتخاب آثار گروه های شهرستانی سهمیه قائل نشدیم و تنها معیار کیفیت را برای انتخاب نمایش ها درنظر گرفتیم و تمامی هنرمندان مربوط به شهرستان هستند و استان تهران نیز یک شهرستان محسوب می شود، بنابراین نباید نگاه ویژه به تئاتر تهران داشته باشیم و تئاتر شهرستان را در حاشیه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هر جشنواره باید حاصل یک دوره تولید باشد و تئاتر برای مردم اجرا می شود و برگزاری جشنواره ها نیز برای بالا بردن سطح کیفی آثار است تا بتوانند اجرای عمومی بهتری برای مردم داشته باشند. به طور کلی با اجرای نمایش تنها برای جشنواره کاملاً مخالف هستم و خوشبختانه آثاری که در این جشنواره شرکت دارند، در شهرستان خود اجرای عمومی داشته اند، اما در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده اند. برای تمامی گروه های نمایشی اجرای عمومی در تهران فراهم خواهیم کرد.

دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره عنوان داشت: روانشناس کودک و نوجوان در سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره حضور دارد و جای این حرکت در تمام فعالیت های هنری و ادبی مربوط به کودکان خالی است و ما برای نخستین بار در جشنواره سوم تئا تر سوره یک روانشناس را به خدمت گرفته ایم تا آثار تولیدی این جشنواره بر مبنای اصول روانشناسی کودک تولید و ارائه شود.

دولت آبادی ابراز دشت: سیمین امیریان، رحمت امینی و هنگامه مفید، داوران سومین جشنواره تئا تر کودک و نوجوان «سوره» هستند. این سه داور، تئا تر کودک و نوجوان را به خوبی می شناسند و در این زمینه فعالیت داشتند.

حجت الله ناظری دبیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره در ادامه این نشست خبری عنوان داشت: استقبال گروه های نمایشی از جشنواره تئا تر کودک و نوجوان سوره خوب بوده است. تاجایی که 160 اثر نمایشی کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از آن میان تنها 19 نمایش متعلق به تهران بود. دبیرخانه جشنواره از میان این آثار، 59 اثر را حائز رتبه و در نهایت 37 نمایش را برای حضور در سومین جشنواره تئا تر کودک و نوجوان سوره پذیرفت.

دبیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره یادآورشد:  تالارهای اصلی سوره، مهر و ماه در طول برگزاری جشنواره در اختیار گروه های نمایشی قرار می گیرد وضمن اینکه در این جشنواره، مناسب تمامی سنین مختلف نمایش هایی را به اجرا در می آوریم؛ از خانواده ها دعوت می کنیم تا به همراه فرزندان خود به دیدن نمایش های این جشنواره به سالن های مربوطه مراجعه کنند.

بنابراین گزارش، سومین جشنواره سراسری تئا تر کودک و نوجوان سوره، از 16 تا 19 دی در 2 بخش مسابقه و جنبی برگزار می شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب