امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8117 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قربانی درنشست خبری کنسرت «شهرزاد»اعلام کرد/1؛

برخی از فرم‌های موسیقی ایران در حال نابودی است/ نمی‌تواند بخش خصوصی در برگزاری کنسرت‌ها محکم گام بردارد/ بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی، دو اصل فراموش شده در موسیقی ایرانی‌اند

خبرایران: علیرضا قربانی خواننده کنسرت «شهرزاد» گفت: بسیاری از کارهای شنیدنی و ماندگار موسیقی کشور آثاری بودند که به صورت آنی بر روی صحنه اجرای شده‌ اند.
برخی از فرم‌های موسیقی ایران در حال نابودی است/ نمی‌تواند بخش خصوصی در برگزاری کنسرت‌ها محکم گام بردارد/ بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی، دو اصل فراموش شده در موسیقی ایرانی‌اند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری کنسرت موسیقی شهرزاد صبح امروز یکشنبه با حضور «علیرضا قربانی» خواننده این کنسرت ،«فردین خلعتبری» آهنگساز و اصحاب رسانه در برج میلاد تهران برگزارو دراین نشست خبری «علیرضا قربانی» اظهارداشت: به عنوان یک خواننده نسبت به اجرای متعدد رپرتوارها دیدگاه خاصی ندارم اما اگر رپرتواری خواست مخاطب قابل توجهی داشت، تعدد اجرایی آن اشکالی ندارد و می‌تواند به آن میزان باشد تا نیازهای مخاطبان برگزار شود.

قربانی نسبت به زمانبندی برگزاری اسامبل‌ها در فضای موسیقی کشور گفت: پیش‌بینی برگزاری این دست برنامه‌ها سر زمان معین خیلی سخت است. زیرا موانع متعددی در ایران پیش روی برگزاری کنسرت‌ها و یا اسمبل‌ها وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به گرفتن مجوز اشاره کرد. این امر موجب می‌شود که دست‌اندرکاران کنسرت یا رپرتوارها نتوانند سر زمان معین کنسرتی را که برای آن برنامه‌ریزی کردند را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر بخش خصوصی در حوزه برگزاری کنسرت‌ها جلو بیاید خیلی نمی‌تواند محکم در این راه گام بردارد زیرا با شک و شبهه‌هایی که در خصوص زمان برگزاری کنسرت‌ها وجود دارد آنها را نسبت به بازگشت سرمایه خود مردد می‌کند. البته شرایطی فراهم شده در یک دو سال اخیر که امکان تهیه بلیط برای عده بیشتری از مردم فراهم است که این موجب می‌شود تعداد بیشتری کنسرت‌های موسیقی را ببینند.

قربانی عنوان داشت : در قالب برنامه‌ای مجزا در نظر داریم تا ویژه برنامه‌ای برای ساز و آواز ایرانی نیز برگزار کنیم منتهی به دلیل همزمانی با این کنسرت زمان برگزاری این برنامه به آینده موکول شد. در حال حاضر تمایل دارم تمام توان و وقت خود را بر روی اجرای این ارکستر بگذارم و پس از پایان این برنامه به سراغ کارهای دیگری می‌روم.

وی تصریح کرد: درکنسرت شهرزاد سعی شده بخشی به صورت ساز و آواز برای مخاطبان در نظر گرفته شود. به علت اینکه در این اسامبل‌ها که شکل کوچکی از کنسرت‌های موسیقی هستند سازهای کمتری به کار گرفته می شود اگر هم شده یک قطعه به صورت ساز و آواز برای مخاطبان این کنسرت اجرا شود.

قربانی به بداهه نوازی و بداهه خوانی در عرصه موسیقی ایران اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد هستیم که در عرصه موسیقی کشور دو موضوع مهم بداهه نوازی و بداهه خوانی در حال فراموشی و از بین رفتن است و ما قصد داریم به این دو عرصه مهم موسیقی کمک کنیم تا مانع از فراموشی آن شوییم. زیرا بسیاری از کارهای شنیدنی و ماندگار موسیقی کشور آثاری بوند که به صورت آنی بر روی صحنه اجرای شده‌اند و تا به امرو در اذهان و عرصه موسیقی کشور باقی مانده‌آند.

وی در پایان گفت: اشعاری که در کنسرت شهرزاد برای مخاطبان اجرا می‌شود از شعرای بزرگی چون مسعود کلانتری، افشین یداللهی، محمدعلی بهمنی و یک شاعر جوان به نام غلامرضا طریقی در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب