امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8123 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

موتمن؛

روانپزشک و روزنامه نگار نیز ای کاش در ترکیب هیات داوران فجر حضور داشتند

خبرایران: فرزاد مؤتمن در پیشنهادی به سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر گفت: کاش در ترکیب هیات داوران جشنواره فجر، روزنامه‌نگار، روانپزشک یا جامعه شناس هم حضور داشته باشد.
روانپزشک و روزنامه نگار نیز ای کاش در ترکیب هیات داوران فجر  حضور داشتند

فرزاد مؤتمن کارگردان سینما که با «خداحافظی طولانی» در بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره حضور دارد، در گفتگو با فارس اظهار داشت: در کنار تمامی تعاریفی که معمولا از جشنواره فجر می‌شود، دوست دارم موضوعی را به عنوان یک مشکل یا پیشنهاد مطرح کنم و آن، این است که خوب است در ترکیب هیات داوران و حتی هیات انتخاب جشنواره، فردی خارج از حیطه فیلمسازی وجود داشته باشد.

وی همچنین درباره حضور در ادوار مختلف جشنواره فجر نیز گفت: اکنون کسب سیمرغ برایم اهمیت ندارد چرا به شخصه با این دید و انگیزه در جشنواره فیلم فجر شرکت نمی‌کنم. از نظر من، جشنواره فیلم فجر عید و جشن سینمای ایران است. ضمن انکه برگزاری جشنواره همزمان با سالگرد قیام 22 بهمن، بستری را فراهم می‌کند تا محصولات فرهنگی و سینمایی تولید شده در طول یکسال دیده شده و فیلمسازان هم برای تبادل نظرات، کنار یکدیگر جمع شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب‌های روشن» درباره تغییرات این دوره جشنواره فیلم فجر از جمله جدا شدن بخش بین‌الملل آن بیان کرد: اصولا جشنواره فیلم فجر ویترینی برای نمایش یکسال سینمای ایران محسوب می‌شود که در واقع قصد دارد تمامی فیلمسازان را در کنار هم جمع کند تا آثار ساخته شده را با همراه با یکدیگر ببینند و نقد کنند. با این نگاه، طیعی است که بخش بین‌الملل نقش کمرنگ‌تری را ایفا می‌کند.

فرزاد مؤتمن خاطرنشان کرد: به همین دلایل، در نهایت تاکنون شرایط و بستر مناسبی برای بخش بین‌الملل در جشنواره فیلم فجر فراهم نمی‌شد، بلکه فیلمسازان با حضور در بخش ملی، صرفا از کنار بخش بین‌الملل عبور می‌کردند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب