امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8126 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) :

حجت الاسلام و المسلمین معزی به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر منصوب گردید

خبرایران: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالحسین معزی را به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر منصوب گردید

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالحسین معزی دامت توفیقاته

با توجه به فقدان روحانی دلسوز و خدمتگزار جناب حجة‌الاسلام آقای غیوری که سالهای متمادی در جمعیّت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منشاء خدمات فراوان بودند، جنابعالی را که برخوردار از شایستگی و صلاحیت و احساس مسئولیت در قبال محرومیت‌های مادّی و فرهنگی هستید، بعنوان نماینده‌ی خود در آن جمعیّت منصوب می‌کنم.
جمعیت هلال احمر با اهداف والای بازآفرینی روحیه اعتماد به نفس و امید و آرامش بخشیدن به جان‌های خسته از حوادث طبیعی، و فراهم کردن وسایل آسایش برای تن‌های رنجور، فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، دینی، قومی و نژادی تأسیس شده است و منطبق بر تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام است.

با توجه به اهمیّت و ظرفیت‌های فراوان مادّی و معنوی این جمعیّت و با آگاهی از توانمندی‌ها و تعهد جنابعالی، انتظار می‌رود که با هدایت و نظارت بر امور، به تقویت و گسترش این تعالیم گرانبها و زندگی‌بخش در مجموعه‌ی اعضای وابسته به این جمعیّت، بویژه جوانان، و پیشی جُستن و همیاری کردن در کار نیک خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث طبیعی و سایر وظایف جمعیّت همّت گمارید.

از خداوند متعال توفیق جنابعالی و همه‌ی مسئولین و دست‌اندرکاران هلال احمر را در تحقق هر چه بیشتر اهداف آن مجموعه خواستارم.
سیّد علی خامنه‌ای

۱4/ دی ماه/ ۱۳۹4

لازم به ذکر است که حجت الاسلام و المسلمین معزی در سال 1324 در خانواده ای روحانی در تهران متولد و پس از گذراندن  تحصیلات ابتدایی به حوزه علمیه تهران راه یافت و سپس برای ادامه تحصیلات به قم عزیمت نمود و از سال 1344 و پس از تبعید امام خمینی(ره) به نجف اشرف ، از جمله  نخستین طلابی بود که به عراق سفر نموده و  تا 1348 در نجف اشرف از محضر اساتید بزرگ و آیات عظام به کسب علم و دانش پرداخت و پس از آن به ایران مراجعت و مجددا در حوزه علمیه قم به ادامه تحصیل پرداخت.

وی همزمان با تحصل دروس حوزوی و با آغاز نهضت حضرت امام ( ره ) در کنار بزرگان و برجستگان علما به فعالیت مبارزاتی بر علیه رژیم ستمشاهی همت گمارد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره )  در مسئولیت های گوناگون از جمله معاون بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی ، قائم مقام این سازمان ، حدود 4 سال معاون حقوقی وامور مجلس وزارت کشور قرار گرفت  و  سپس در سال 1365 در دانشگاه امام صادق (ع) و به دعوت حضرت ایت الله مهدوی کنی (ره) مسئولیت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه را به مدت 3 سال برعهده گرفت.

وی از نخستین کسانی است که پس از انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای ( مدظله العالی ) به عنوان رهبر معظم انقلاب ، مسئولیت معاونت اطلاع رسانی و امور فرهنگی دفتر معظم له را برعهده گرفت و به مدت 11 سال در این مسئولیت حضور داشت .وی در سال 1379 به عنوان نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مدت 4 سال عازم اطریش شد و با تاسیس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین به فعالیت های دینی و تبلیغی در ان کشور ادامه داد .

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه فعالیت های فرهنگی و  تبلیغی در خارج از کشور به عنوان نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال 1382عازم انگلستان شد و به مدت 10 سال فعالیت های گوناگون خود را در مرکز اسلامی انگلیس ادامه داد  و در سال 1393 به ایران بازگشت.

وی پس از بازگشت به ایران به عنوان مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  مشغول فعالیت شد و با حکم معظم له به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب گردید.

از جمله دیگر فعالیت های ایشان می توان به عضویت بیش از 10 سال در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ، عضو شورای سیاستگذاری بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع)  نیز اشاره کرد

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب