امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8212 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خبر داد؛

برنامه ریزی مناسب در راستاي توانمندسازي مهارتي طلاب

خبرایران:رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در نشست امضاي تفاهم نامه همکاری بين سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور از برنامه ریزی مناسب براي اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه مذكور خبر داد.
برنامه ریزی مناسب در راستاي توانمندسازي مهارتي طلاب

 

به گزارش خبرایران، دكتر كورش پرند، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس اين سازمان در نشست مذكور بيان داشت: برنامه ریزی مناسب جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه، همكاري در جهت استفاده از پتانسيل ها و امكانات علمی و اجرایی دو طرف به منظور ارتقای کیفیت دوره های آموزشی، نظارت و ارزیابی میزان پیشرفت و رفع موانع اجرای تفاهم نامه و تعيين اثربخشي دوره هاي آموزشي، همکاری در خصوص تالیف، ترجمه و انتشار کتب و نشریات آموزشی، همكاري در برگزاري سمينارها، كنفرانس ها، نمايشگاه ها و كارگاه هاي فني- تخصصي و گذرهاي مهارتي و مشارکت در بازنگری استانداردها و شایستگی های شغلی و آموزشی با رویکرد اخلاق حرفه ای از تعهدات مشترک دو مجموعه در راستای تفاهم نامه مذکور است.
دكتر پرند با اشاره به راهبرد حضور مؤثر درعرصه هاي بين الملل بعنوان اولين راهبرد از 8 راهبرد اصلي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: ديپلماسي مهارت، شعار جديدي است كه از سوي اين سازمان براي اولين بار مطرح شده است.
وي در ادامه بيان داشت: در راستاي ديپلماسي مهارت ، ارائه آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي براي كشورهاي مختلف به منظور دستيابي به انواع ديپلماسي فرهنگي، اجتماعي ، اقتصادي و انرژي را دنبال مي كنيم.
دكتر پرند بيان داشت: به اعتقاد من با توسعه فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي در كشور حوزه فناوري، تأثيرگذارترين حوزه در راستاي توانمندسازي جامعه روحانيون كشور و خانواده هاي آنان است.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بيان داشت: در حوزه فناوري اطلاعات مي توانيم سرفصل هاي آموزشي موجود را با نيازهاي طلاب منطبق نماييم.
وي در ادامه بيان داشت: در راستاي ارتقاي توانمندي هاي طلاب اولين نكته پيشنهادي در حوزه توسعه مشاغل خانگي، مشاغل و كسب و كار خرد و كوچك براي خانواده هاي طلاب است كه اين اقدام از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با مشاركت معاونت توسعه كارآفريني و اشتغال اين وزارت خانه، سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، سازمان بهزيستي، صندوق مهر امام رضا (ع) دنبال مي شودو همچنين كارآفرينان و سرمايه گذاران بعنوان عامل چهارم پشتيبانان طرح آموزش بازار محورمي باشند.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از اجراي موفق طرح آموزش هاي بازار محور در رشته هاي تراش و فرآوری سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي،کشت گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و مکمل‌ها، قالیبافی (تابلو فرش)،صنعت پوشاک، صنايع دستي چرم، صنايع غذايي و كشاورزي، انرژي هاي نو و برندسازي، بازاريابي و بازارسازي در سطح كشور خبر داد.
دكتر پرند بيان داشت: پيشنهاد ديگر تشكيل كميته اي در خصوص نيازسنجي آموزشي طلاب و خانواده هاي آنان است .
وي در ادامه به ارائه آموزش هاي نرم براي طلاب به ويژه طلاب خارج از كشورتأكيد كرد و افزود: با آموزش هاي نرم آنان تبديل به كارآفريناني مي شوند كه مي توانند فضاي كسب و كار جديدي در ديگر گشور ها ايجاد كنند.
دكتر پرند همچنين بيان داشت: اقدامي كه درسازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در حال انجام است و مي توانيم براي طلاب و خانواده هاي آنان نيز اجرايي نماييم ،حمايت از ايده هاي نو به سمت توليد و تجاري سازي است كه اين اقدام با برگزاري نشست ها و بهره گيري از نظرات كارآفرينان متصل به اين سازمان صورت مي گيرد .

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب