امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8232 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

«ستاره احمد» غروب حوزه هنری را روشن كرد؛

مومنی: در شناساندن احمد زارعی غفلت كرده ایم/ زارعی از باورمندان مكتب ادبیات انقلاب اسلامی بود

خبرایران:مراسم گرامیداشت شهید احمد زارعی با عنوان «ستاره احمد» بعدازظهر شنبه 20 دی ماه با حضور مسئولان هنری و فرهنگی كشور و شاعران و آشنایان این شهید در حوزه هنری برگزار شد.
مومنی: در شناساندن احمد زارعی غفلت كرده ایم/ زارعی از باورمندان مكتب ادبیات انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبر  ایران از حوزه هنری، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در مراسم بزرگداشت احمد زارعی كه امروز شنبه 20 دی ماه در حوزه هنری برگزار شد با بیان این كه در سال های پایانی حیات زارعی توانسته است با او دیدار و آشنایی داشته باشد، اظهار كرد: متاسفانه در شناساندن احمد زارعی به اهالی ادبیات و ادب دوستان و مردم غفلت كرده ایم و در حال حاضر ایشان را تنها آشنایان و دوستانش می شناسند.
وی ادامه داد: حق زارعی این نبود كه این گونه آثارش نادیده گرفته شود و بعید می دانم با چنین برنامه هایی اتفاقی برای شناخته شدن ایشان رخ دهد. اما به هر حال می شود كمی آن غفلت را جبران كرد.
مومنی با تاكید بر این كه زارعی انسان باورمندی بود، عنوان كرد: خداوند در قرآن این گونه انسان ها را ستوده است. زارعی تنها دم از عمل نمی زد و اهل تلاش و مجاهده و كارهای بزرگ اجتماعی بود. ایشان از باورمندان مكتب ادبیات انقلاب اسلامی بود و اگر امروز بود می توانست در كنار دیگر بزرگان، این مكتب را تبیین و تشریح كند.
رئیس حوزه هنری خاطرنشان كرد: زارعی اطلاعات خوبی از جهان بینی اسلامی داشت و اهل بیان و پژوهش بود و در هر اجتماع خمود و ساكتی كه وارد می شد آن را به تحرك وا می داشت. وی در سخنرانی خود در كنگره شعر جنگ در شهر خرمشهر در اوایل دهه 70 خطاب به كسانی كه آن روزها هم با شاعران انقلاب زاویه داشتند، گفت: «امروز زمان شعر جمالی نیست، باید شعر جلالی گفت.»
این مراسم با حضور خانواده شهید احمد زارعی و دوستان و آشنایان این شهید كه از شهر مشهد به حوزه هنری آمده بودند برگزار شد.
در مراسم «ستاره احمد» شخصیت هایی همچون علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری، مصطفی محدثی خراسانی، سید صادق رضایی دبیر شورای عالی كتاب، محسن پرویز، علیرضا كمره ای، رضا اسماعیلی، كمال شفیعی، مجید نظافتی، هادی منوری، علی داوودی، محمود حبیبی كسبی، سعیده حسین جانی و جمعی دیگر از شاعران حضور داشتند.
همچنین در این مراسم، كتابی كه به همت و همكاری دوستداران احمد زارعی و توسط انتشارات سوره مهر برای این شاعر انقلابی به چاپ رسیده بود، رونمایی شد.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب