خبرایران: شنیده ها حاکی از آن است که اکنون زمزمههای کاهش تعرفه واردات خودرو، بلندتر از همیشه و جدیتر به گوش میرسد.
به گزارش خبرایران ، واقعیت نیز آنکه اکنون هم افکار عمومی و هم کارشناسان و دولتیان و مجلسیان، به این نتیجه رسیدهاند تا شوکی به صنعت خودرو و مدیران این صنعت وارد نشود، هیچ تحولی در راستای بهبود در این حوزه صورت نخواهد گرفت و این شوک، تنها کاهش تعرفه واردات و رقابتی کردن بازار خودرو کشور با حضور رقبای قدر خارجی است. پس از اقدام شورای رقابت در اعلام بهای جدید خودروهای پرتیراژ داخلی، فشار افکار عمومی و انتقادات کارشناسان، منجر به آن شد که سرانجام هم دولت، هم مجلس و هم خود شورای رقابت در خصوص موضوع افزایش بهای خودرو، واکنشهای جدی از خود نشان دهند.
این واکنشها البته متفاوتتر از همیشه بود و در حالی که همواره انتقادات به خودروسازان برای بهبود کیفیت خودروها (کاری که هرگز در سالها و دهههای گذشته نشده و گویا نخواهد شد) مطرح بود؛ اما انتقادات اخیر هشدارهای جدی برای خودروسازان داخلی در پی داشت؛ هشداری که البته از چندی پیش شنیده میشد، ولی اکنون گویا شدت بیشتری به خود گرفته است.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مسئله کاهش تعرفه خودرو و نظر نمایندگان خانه ملت به تین نیوز گفت: مجلس شورای اسلامی با کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو به منظورر ایجاد فضای رقابتی در کشور کاملا موافق بوده زیرا صنعت خودرو کشور امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند ایجاد فضای رقابتی است.
حمید رضا فولادگر افزود: قطعا کاهش باید به صورت تدریجی صورت گیرد تا صنعت خودرو کشور با لطمات روبرو نشود زیرا تلاش بسیاری در تحقق جایگاه کنونی خودرو سازی کشور تاکنون انجام گرفته است.نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: آنچه مسلم است آنکه صنعت خودرو سازی ایران با افت و خیزهای فراوانی روبرو بوده و تا به امروز نیز در ماموریت خود به حد کمال دست نیافته است اما امید می رود با تدابیر دولت، مجلس و خودروسازان به زودی این مهم محقق گردد.