امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8262 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان اموال تملیکی؛

نقش برجسته ناجا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل تقدیر است

خبرایران :اردشیر محمدی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در همایش تخصصی ناجا از نقش برجسته نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز سخن گفت.
نقش برجسته ناجا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل تقدیر است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، اردشیر محمدی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه قاچاق کالا معقوله جدیدی نیست گفت: قاچاق از معضلات مهم آسیب رسان به اقتصاد کشور و سلامت جامعه می باشد و سازمان اموال تملیکی نیز در راستای اجرای وظایف حاکمیتی خود جایگاه خاصی در تعیین تکلیف این قبیل کالاها دارد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: با توجه به اجرای ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این تکالیف از گمرک ج.ا.ا جدا و به سازمان اموال تملیکی محول شده است که این امر نیازمند زیرساخت های لازم جهت اجرای هرچه مطلوبتر این وظایف است. در پی ابلاغ و اجرای قانون فوق الذکر محمدی بر تشکیل کارگروهی متشکل از گمرک.ج.ا.ا، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و سازمان اموال تملیکی تاکید کرد و افزود: در این کارگروه باید موانع و مشکلات مربوطه مطرح و بررسی گردد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی در ادامه افزود: سازمان اموال تملیکی با شعار " ما امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت هستیم" دارای وظایف حاکمیتی مهم و حساسی است که از جمله آنها می توان به برگزاری مزایده های الکترونیک اموال منقول و غیر منقول و همچنین انهدام کالاهایی که قابلیت مصرف را ندارند اشاره کرد.

ایشان گفت: اموال تملیکی بعنوان اولین سازمان دولتی برگزار کننده مزایده های الکترونیکی در سطح کشور است که در سال گذشته مزایده های اموال منقول خود را بطور کامل بصورت الکترونیکی برگزار و طی ماه جاری اولین مزایده الکترونیک خود را در فروش اموال غیر منقول برگزار می کند، امید است در سال آینده حراج های سازمان نیز بصورت الکترونیکی برگزار گردد. وی در راستای اجرای دولت الکترونیک آمادگی سازمان اموال تملی

کی را جهت برقراری ارتباط سیستمی برخط برای تبادل اطلاعات بین سازمان و نیروی انتظامی اعلام نمود.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال بیش از 90 میلیارد تومان کالای قاچاق تعیین تکلیف شده است گفت: 15 درصد از این کالاها منهدم و بقیه نیز با توجه به اینکه قابلیت مصرف دارند شرایط ورود آن ها به بازار مصرف فراهم شده است.

محمدی اظهار کرد: سیگار و سوخت از جمله کالاهایی هستند که تعیین تکلیف آن ها تا این زمان بر عهده سازمان اموال تملیکی نبوده ولی در پی نشستی که با مسئولین وزارت صنعت، معدن تجارت و دخانیات کشور داشته ایم امکان دارد در آینده تعیین تکلیف سیگارهای قاچاق بر عهده سازمان اموال تملیکی قرار گیرد و اما کالاهایی که بعنوان قاچاق تحویل سازمان می شوند بر اساس قوانین مربوطه، آن ها را بررسی و در صورت قابلیت مصرف و  آسیب نرساندن به بازار تولید کشور آن ها را از طریق مزایده های الکترونیک فروخته و روانه بازار می کنیم. علاقمندان برای شرکت در مزایده های سازمان اموال تملیکی می توانند به سایت Tamliki.ir مراجعه نمایند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در پایان سخنان خود اظهار کرد: 15 تا 20 درصد کالاهای واگذار شده به سازمان ما در چرخه انهدام قرار می گیرد و در حال حاضر نیز 50 تا 60 میلیارد تومان کالای آماده تعیین و تکلیف داریم که در صورت تعیین تکلیف شدن آن از سوی مراجع قضایی نسبت به فروش یا انهدام آن ها اقدامات لازم را انجام می دهیم.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب