امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8266 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازار«بُزخری» مسکن‌های مهر در پرند

خبر ایران: این روز‌ها که سر و صدای افزایش وام مسکن از ۲۵ به ۳۰میلیون تومان شنیده می‌‎شود و در مقابل متولیان تحویل واحدهای مسکونی مهر ادعای افزایش قیمت این واحد‌ها را دارند، دلالان در این شهرک‌ها زیاد شدند و خواستار خرید واحدهای مسکونی تحویل نداده شده زیر قیمت هستند.
بازار«بُزخری» مسکن‌های مهر در پرند

مسکن مهر پردیس و پرند در تهران که با بیشترین حجم ساخت و سازو تقاضا همراه بوده، هنوز پس از چهار سال نیمه کاره ماندند و تعداد زیادی از واحد‌ها خالی است.خالی بودن این واحدهای مسکونی به گفته برخی کارشناسان، به دلیل تکمیل نشدن خدمات زیر بنایی و روبنایی و همچنین تاثیرات افزایش قیمت‌ها بوده است.

برخی متقاضیان مسکن مهر که واحدهای مسکونی خود را تحویل گرفته‌اند در خانه‌شان مستقر شدند و برخی دیگر حتی هنوز موفق به بازدید خانه‌شان نشدند و همچنان منتظر تصمیات دولتی برای قیمت نهایی تحویل واحد مسکونیشان هستند.

متقاضیانی که برای هر یک میلیون تومان پرداختی سختی کشیده‌اند، طلا و اموال دیگرشان را فروختند، قرض کردند و شبانه روز برای پرداخت اقساط به هر دری زندند حالا با یک پاسخ رو به رو شدهاند. پس از چهارسال به آنها گفته شده است «باید به جای ۱۵ میلیون تومان، ۳۰میلیون تومان بدهید تا واحدمسکونیتان را آن هم در سال جدید تحویل بگیرید».در این زمان دلالان در بازار مسکن مهر راه افتادند و خواهان خرید خانه‌های نیمه کاره شدند. البته با کمی بیشتر از قیمت فعلی پیشنهاداتی می‌دهند تا متقاضی به پولش برسد و از دست این دیرکرد‌ها خلاص شود.

متقاضیانی که هر هفته به محل ساخت و ساز واحدهای مسکونی مهر می‌روند، گاهی به وزارت راه و شهرسازی متوصل می‌شوند و در ‌‌نهایت بدون هیچ نتیجه سردرگم برمی‌گردند و گاهی هم برای رسیدن به پول خوابیده‌شان ناچار امتیاز واحدشان را می‌فروشند.

حال با وجود اینکه مدیرعامل شرکت عمران پرند بر رفع نگرانی متقاضیان مسکن مهر با اعلام قیمت نهایی پروژه‌های این طرح تأکید کرده اما صبح امروز شمار دیگری از متقاضیان با تجمع در مقابل ساختمان شرکت عمران پرند خواستار توضیح مسئولان در رابطه با دلایل افزایش ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر شدند.برخی متقاضیان گفته‌اند که مسئولان شرکت عمران پرند اعلام کردند که معلوم نیست با افزایش قیمت پکیج، کولر، شوفاژ واحدهای مسکونی نصب شود. آنها گفته‌اند که گرفتاری‌های ما در طرح مسکن مهر به همین مسئله ختم نمی‌شود و هم اکنون در مقابل شرکت عمران پرند دلالان پیشنهاد خرید واحدهای مسکن مهر ۷۵ متری را با قیمت ۲۱ تا ۲۴ میلیون تومان به متقاضیان می‌دهند.

در این باره تسنیم نیز در گزارش مردمی خود با برخی متقاضیان مسکن مهر آورده است که در ۱۷ ماه اخیر دولت همواره اعلام کرده نرخ تورم روند کاهشی داشته و به همین دلیل قیمت مصالح ساختمانی نیز نه تنها افزایش نیافته بلکه سیر نزولی داشته است. حال چرا برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن مهر را تورم و افزایش قیمت مصالح اعلام می‌کنند.در حالی اواسط هفته گذشته شورای پول و اعتبار با افزایش پنج میلیونی تسهیلات مسکن مهر موافقت کرد که به فاصله‌ای کوتاه قیمت حدود ۱۰ هزار واحد این طرح در شهر پرند حدود ۱۶ میلیون تومان افزایش یافت.

بر این اساس سقف تسهیلات فردی حدود ۷۰ درصد از پروژه‌های نیمه‌تمام از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد تا به این ترتیب روند کُند تکمیل واحدهای مسکن مهر تغییر کند. مطابق اظهارات گوناگون مسئولان وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر در یک بازه دو تا چهار ساله به اتمام می‌رسد.مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در این‌باره گفته که ۹۰ درصد از واحدهای مسکن مهر تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد، در مقابل حناچی در قامت یکی ازمعاونان وزیر راه و شهرسازی اتمام طرح مسکن مهر را به چهار سال آینده (۹۷سال) موکول کرده است. گذشته از ضد و نقیض‌های فراوان در رابطه با زمان مختومه شدن پرونده مسکن مهر، خوشحالی ناشی از افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر فقط چهار روز دوام داشت.در واقع اعلام میزان افزایش قیمت برخی واحدهای مسکن مهر شهرهای اطراف پایتخت خبر ناخوشایندی بود که شیرینی افزایش تسهیلات را از بین برد. بر این اساس قیمت حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پرند تا ۱۶ میلیون تومان افزایش یافته است.پس از اعلام قیمت نهایی برخی واحدهای مسکن مهر پرند، روز گذشته حدود ۳۰۰ نفر از متقاضیان طرح مهر مقابل شرکت عمران پرند تجمع کرده و خواستار توضیح مسئولان این شرکت در خصوص دلایل افزایش قیمت‌ها شدند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب