امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8282 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تشکیل کانون های معماران و شهرسازان جوان در سراسر کشور

خبرایران : کانون معماران و شهرسازان جوان با حضور جمعی از دانشجویان، دانش آموختگان و نخبگان حوزه معماری و شهرسازی کشور فعالیت های خود را آغاز کرد.
تشکیل کانون های معماران و شهرسازان جوان در سراسر کشور

به گزارش خبرایران، امیرحسین نیکدل، معمار و سرپرست شورای مرکزی کانون ، در نشست افتتاحیه کانون های معماران و شهرسازان جوان سراسر کشور، هدف از تشکیل کانون را تلاش براي استفاده از خلاقيت و ابتكار نسل جوان معمار و شهرساز و ضرورت ايجاد انگيزه كار و تلاش در بين آنان دانستند.

وی خاطر نشان کرد: به روز رسانی اطلاعات علمی دانشجویان و دانش آموختگان از طریق برگزاری نشست های تخصصی، شرکت در همایش ها و کارگاه های آموزشی، اطلاع رسانی رویدادهای معماری و شهرسازی ایران و جهان، معرفی جوانان معمار و شهرساز به مراکز درخواست کننده نیروی انسانی برای اشتغال، اعطای کمک هزینه و بورس تحصیلی و چاپ و نشر آثار علمی و پژوهشی افراد واجد شرایط را از برنامه های کانون می باشد . 

 وی همچنین ارتقاي سطح علمي و دانش حرفه‌اي دانشجويان و دانش‌آموختگان رشته‌هاي معماري و شهرسازي، بستر‌سازي براي بروز توانمندي‌هاي بالقوه جوانان معمار و شهرساز، شكوفايي خلاقيت آنان و، فراهم‌كردن زمينه‌هاي لازم براي كارآفريني مبتني بر دانش ، استفاده از نیروهای متخصص در عرصه صنعت و همکاری با شرکت های بزرگ صنعتی و تولیدی حوزه معماری و گرایش های مرتبط را از ديگر اهداف و برنامه های کانون دانست .

نیکدل با بیان اینکه كانون‌هاي معماران و شهرسازان جوان بستر مناسبي براي ارتباط علمي، فرهنگي جوانان معمار و شهرساز است گفت: مديران كانون‌ها بايد علاوه بر ارائه‌ي خدمات علمي، پژوهشي و فرهنگي و هنري به اعضا، نسبت به انعكاس و انتشار فعاليت‌هاي پژوهش اعضا در قالب چاپ و انتشار مقالات، كتب و راه‌اندازي پايگاه‌هاي اينترنتي اقدام كنند.

سرپرست کانون معماران و شهرسازان جوان در ادامه افزود: هنرآموزان ، دانشجویان و دانش آموختگان جوان رشته های معماری ، شهرسازی ، مرمت و احیای بناهای تاریخی و گرایش های وابسته به این رشته ها می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی کانون به نشانی www.uia.ir به عضویت کانون درآمده و علاوه بر استفاده از خدمات آموزشی و علمی و پژوهشی کانون ، از خدمات رفاهی متنوع و گسترده کانون در سراسر کشور بهره مند شوند.

نیکدل از تمامی مدیران ارشد و دبیران کل کانون های معماران و شهرسازان جوان استانها خواست دست به دست هم داده و با صميميت و همدلي بيشتر،  درسايه وحدت عملي و در راستاي شكوفايي و تعالي معماري و شهرسازي كشور تلاش كنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب