امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8304 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بورس کالای ایران اعلام کرد؛

فروش دومین محموله ضایعات شرکت راه آهن در بازار فرعی بورس کالای ایران

خبرایران: امروز بازار فرعی بورس کالای ایران در حالی شاهد معامله دومین محموله ضایعات فلزی شرکت راه آهن بود که شرکت سی .سی.دی سنگاپور اولین معامله منومر وینیل استات خود را در بورس کالای ایران ثبت کرد.
فروش دومین محموله ضایعات شرکت راه آهن در بازار فرعی بورس کالای ایران
به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در بازار فرعی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در حالی 45 تن باطری فرسوده و 30 تن محور چرخ لوکوموتیو را روی تابلوی عرضه برد که به ترتیب با تقاضای 90 و 30 تنی مواجه شد و به فروش رسید.

موارد استفاده باطری فرسوده و محور چرخ لوکوموتیو به ترتیب در کوره های ذوب آهن و صنعت سرب است.

در این روز و در تالار صادراتی بازار فیزیکی بورس کالای ایران، 100 هزار تن سنگ آهن دانه بندی مجتمع گل گهر به قیمت متوسط 41 دلار در هر تن معامله شد. این تالار همچنین شاهد معامله 1150 تن قیر 6070  و 220 تن عایق رطوبتی بود.

شرکت ذوب آهن اصفهان نیز 21 هزار تن شمش بلوم را به قیمت 14 هزار و 50 ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی مورد دادوستد قرار داد.

این شرکت همچنین، معامله 1100 تن سبد میلگرد A3-12-22، شش هزار تن سبد تیرآهن 30، 1100 تن سبد میلگرد و تیرآهن و 220 تن سبد ناودانی و تیرآهن مخلوط را  روی تابلوی معاملات ثبت کرد. دیگر معاملات محصولات فولادی در این روز 6050 تن سبد میلگرد مخلوط شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر بود.

در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، در حالی برای اولین بار  1100 تن منومر وینیل استات شرکت سی.سی.دی کشور سنگاپور با قیمت پایه 43 هزار و 172 ریال عرضه شد که با استقبال مشتریان کل این محصول به قیمت 49 هزار و هشت ریال مورد معامله قرار گرفت.

این تالار همچنین شاهد معامله حدود 10 هزار تن انواع ماده شیمیایی  چون ارتوزایلن، اسید استیک، اسید ترفتالیک، اسید سولفوریک، الکیل بنزن خطی، اوره صنعتی، بنزن، جوش شیرین، دی اتانول آمین، دی اتیل هگزانول، دی اتیل گلایکول، زایلین مخلوط، کربنات سدیم، کریستال ملامین، منو اتیل گلایکول و نرمال بوتانول بود. دیگر معاملات این روز تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بازار فیزیکی شامل 32 هزار و 229 تن انواع قیر، 25 هزار و 500 تن وکیوم باتوم، هشت هزار تن لوب کات سنگین و 677 تن انواع ماده پلیمری بود.

در این روز و در تالار محصولات کشاورزی،250 تن ذرت دانه ای استان مرکزی، 300 تن شکرسفید کارخانه قند کرج و 40 تن کنجاله سویا پلیت آرژانتین به فروش رسید.

در این روز و در مجموع، حدود 214 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 1614 میلیارد ریال در دو بازار فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب